Hardware.info: Wifi kwetsbaarheid FragAttacks: FritzOS updates voor oude Fritzboxen

Lees via de link het artikel: Hardware.info artikel

Geen tijd om het artikel door te lezen? Puntsgewijs een kleine samenvatting:

  • Er is een kwetsbaarheid ontdekt. Die heet FragAttacks.
  • AVM heeft een update hiervoor voor een aantal modems uitgebracht (ook oude eigenlijk niet ondersteunde modems).

Acties die je als gebruiker kunt doen van een modem van AVM:

Op dit moment kunnen we als Freedom (nog) niet het modem vanaf afstand laten updaten. We merken ook dat in sommige gevallen het modem foutief aan geeft dat deze up to date zou zijn. Volg daarom altijd de stappen in de aangegeven instructie.

1 like

Yeah…cookiewall! Cookie Monster yam!

Voor de 7590 is FRITZ!OS 07.27 toch de meest recente en die was al een tijdje uit?

Volgens de site van AVM is 7.27 al even uit.

Product:    FRITZ!Box 7590
Version:        FRITZ!OS 7.27
Language:       Dutch, English, French, German, Italian, Polish, Spanish
Release date:   05/06/2021

En daar wordt niets genoemd over FragAttacks.

@anon17744841 Ik vind het niet netjes om het bericht hier te plaatsen, dus daarom een link. Helaas moet je daarna wel weer op dieet vanwege de koekjes die je hebt gekregen. :slight_smile:

07.27 is inderdaad de laatste voor de FB7590, maar laat mij het je niet vertellen en check het vooral zelf. Gisteren liep ik even weg van mijn computer en toen ik terug kwam was er ineens een update voor de 7583 beschikbaar…

@subbink Ik verwacht dat ze het niet vermelden vanwege het feit dat ze niet alle modems tegelijkertijd van een nieuwe firmware kunnen voorzien. Dit om geen slapende honden wakker te maken :wink:

1 like

Allemaal tegelijk zou de AVM-servers wel eens zwaar kunnen belasten.
Dus zijn modems afhankelijk van hun SerieNummer aan de beurt.

Er zijn 2 manieren om het zelf (handmatig) snel na te gaan:

.1. in de FritzBox naar menu → Systeem → Update → (knop) Find-New-OS

.2. kijk op de Download-website van AVM op de link
http://download.avm.DE/fritzbox/fritzbox-5530/other/
Met hierin jouw type-nummer op de plek van 5530 .

De 7581 heeft ook de update gekregen.

Voor dit soort gevallen heeft AVM de pagina Current security notifications.
Altijd goed om die bij je bookmarks te zetten :wink:

2 likes

Artikel PDF.
Wifi kwetsbaarheid FragAttacks_ FritzOS updates voor oude Fritzboxen - Hardware Info.pdf (113,2 KB)

m.b.t. cookies, er is een kort geheugen, 3rd party cookies beklijven hier niet, en uMAtrix zorgt voor de broodnodige afscherming voor niet alleen cookies maar ook Media, Scripting, XHR, etc.