Helaas, nieuwe IP geblocked door MS

Onze beheerders hebben wel contact gehad.
Maar tot zover krijgen we te horen dat de gebruikers zelf dit formulier kunnen gebruiken: Support request form, microsoft.com.

Het baggere hieraan is, dat ze vereisen om in te loggen. Maar ik heb van sommige te horen gekregen dat dit werkt.

Bij mij werkte het bijna een jaar geleden helaas niet. Ik heb het nogmaals ingevuld…

Het antwoord, wat ik ontving na het formulier te hebben verstuurd:

From: SRXMail@css.one.microsoft.com
…knip…
Not qualified for mitigation
185.238.128.xxx/32
Our investigation has determined that the above IP(s) do not qualify for mitigation.

Daar komt je dan ook niet veel verder mee…
Het is wel echt een drama op het moment als mail wordt geblokkeerd naar een bepaald domein.

Om de zoveel tijd krijgen we mailtjes met de melding van (S3150). Dat van gebruikers die al eerder wel ernaartoe hebben kunnen mailen en sommige met een nieuw IP. Er is echt geen verband direct te herkennen voor ons.

Kreeg ik ook, maar antwoord zegt ook:

To have Deliverability Support investigate further, please reply to this email with a detailed description of the problem you are having, including specific error messages, and an agent will contact you.

Heb in de reply wat toelichting gegeven, waarna ze de block gingen opheffen.

1 like

Heb ik de vorige keer ook gedaan, maar helaas verder geen contact gehad…

…Maar dit geeft de burger moed, ik ga er mee verder :wink:

1 like

Dit was mijn reply:

Dear Team,

At the forum www.apachelounge.com users with a outlook address cannot register. Other e-mail address like icloud, gmail etc. have no issues. A big issue for us.

The mail-server at 45.137.102.2xx has all in place like Reverse DNS, DKIM, SPF, DMARC, MTS-STS.

Sending a mail from xxx@apachelounge.com(IP=45.137.102.2xx) to outlook, hotmail, live etc. getting the error:

Site hotmail.com (104.47.22.161) said in response to MAIL FROM (550 5.7.1 Unfortunately, messages from [45.137.102.2xx] weren’t sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3150). You can also refer your provider to Troubleshooting . [DB8EUR06FT005.eop-eur06.prod.protection.outlook.com])

My ISP ( freedom.nl ) could not solve this issue.

Regards, Steffen

Bedankt voor je voorbeeld, benieuwd of ik nog iets hoor :crossed_fingers:

En zowaar antwoord gehad…

Hello,

My name is XXX and I work with the Outlook.com Deliverability Support Team.

We have implemented mitigation for your IP (a.b.c.d/32) and this process may take 24 - 48 hours to replicate completely throughout our system.

Sincerely,

XXX
Outlook.com Deliverability Support.

En het werkt ook nog :smiling_face_with_tear:

Ik kan weer emailen met hotmail adressen e.d…

1 like

Ik krijg een bericht terug dat ze niets kunnen doen…
YMMV.

Bij mij lukte het de vorige keer ook niet. Ik kreeg niet eens antwoord!

Wat mij enigzins bevreemde is dat ik een CC van het Outlook Deliverabilty Support Team ontving op mijn corperate account.

Of dit relevant is…
…geen idee.

Ik heb geen Microsoft account ik gebruik het eigenlijk niet, het is alleen om een aantal kennissen met Hotmail/Live te kunnen bereiken. Ik heb er voor deze aanvraag een gemaakt…

Ik was het even vergeten, maar het begint met dat formulier, het Support Request Form, wat in een Microsoft omgeving staat. Ben -denk ik- zonder na te denken ingelogd met het account van mijn werkgever. Ik had van mezelf verwacht dat ik hier mijn Xbox account voor zou gebruiken. Spijtig dat ik ook mezelf teleur moet stellen…

Dat is het gevaar van SSO en gemaks functies. Altijd en overal ingelogd zijn.

Je had daar altijd RFC-ignorant voor. Die kon je als RBL gebruiken en ook mailservers aanmelden. Het nadeel is natuurlijk dat zulke lijsten maar sporadisch gebruikt worden.

Ik zag dat er een opvolger is (http://rfc-clueless.org/), maar daarvoor geldt natuurlijk hetzelfde. Zowel melden als gebruik als Blocklist moet toenemen.

Jammer, maar helaas. Het had een mooie stok kunnen zijn.