Help jij ons mee?

Beste community,

Het gaat gelukkig goed met Freedom! Toch hebben we jullie hulp nodig, om op een creatieve manier te zorgen voor meer naamsbekendheid. Freedom heeft namelijk niet de enorme marketingbudgetten die de KPN’s en Ziggo’s in providerland hebben. We horen vaak dat jullie graag willen helpen en vandaar dat we een aantal manieren hebben bedacht om dat te doen! Als jullie ons willen helpen zijn we jullie natuurlijk eeuwig dankbaar en draag jij bij aan een veiliger en vrijer internet.

Wat kun je doen?

• Flyeren* (uiteraard niet bij brievenbussen met nee/nee stickers, wel bij alle andere brievenbussen. Maar ook kun je flyers ophangen bij je plaatselijke sportvereniging, kerk, de supermarkt enz. Of op bijvoorbeeld bevrijdingsdag op een drukke plek gaan staan om flyers uit te delen)

• Stickeren* (bijv. op je eigen fiets of laptop of waar je dan ook maar een sticker op kan plakken :wink: )

• Posters ophangen* (bijv. voor je eigen raam, in een wissellijst op kantoor of in je winkel of sportclub)

• Plak een sticker onder je kenteken* (op de kentekenhouder)

• Plaats standaard onderaan je mail de tekst, zoals eerder al verzonnen door jullie:

Deze e-mail is verstuurd via Freedom Internet. De enige provider die jouw veiligheid en privacy niet als doel heeft, maar als uitgangspunt!

• Praat erover met vrienden en familie :slight_smile:

• Draag je Freedom shirt :sunglasses:

*wil je dit? Stuur een mailtje met je adres naar marketing@freedomnet.nl en geef aan of je stickers, posters, flyers en/of een kenteken sticker wilt ontvangen.

Heb je een ander leuk idee? Laat het dan ook gerust weten!

Groeten,
Twan & Suzanne

4 likes

Een goed initiatief!

Gebruikers kunnen ook een link naar Freedom verwerken bij de email ondertekening.
Je krijgt dan dit:

Deze e-mail is verstuurd via Freedom Internet
De enige provider die jouw veiligheid en privacy niet als doel heeft, maar als uitgangspunt!

2 likes

Ooit was er een item over WEL of GEEN link in de voet van jouw e-mail … …
Bekenden, die voed ik juist op om niet op een link te klikken,
maar ZELF de URL (correct) in te tikken.

Bij goede bekenden eindig ik met de (extra) zin:

Dat heeft al tot gesprekken geleid naar aanleiding van de voettekst in de mail.
( helaas is mijn score geen 100% … … )

3 likes

Als vrijwilliger bij zowel Repair-Café als bij de kringloop
haal ik de volgende “streek” vaak uit:

  • ik vraag de RC-klant toestemming of ik een :spraydot: Freedom etiket mag plakken over een lelijke plek (of “verkeerde” provider-sticker) op z’n herstelde apparaat
  • in de kringloop wordt bij ict apparaten, na mijn contrôle en goed-keuring soms ook een etiketje geplakt. Soms bewust ook niet: op een ingeleverd KPN-routertje plak ik niet … … Zóver wil ik de naam Freedom Internet verlagen :wink:

… … misschien nog andere ideeën ?!?

4 likes

Hoi

Hoe kom ik aan T-shirts en stickers?

Vr.Gr,
Rob

hi Rob (@sput ), stuur als je wilt even een mailtje naar marketing@freedomnet.nl :slightly_smiling_face:

Toch vind ik dit lastig.
Ik ga mijn nek uitsteken: Sta ik volledig achter het product om bij mensen die ik goed ken, daar aan te dringen om naar Freedom te gaan?
Er zijn genoeg haken en ogen waar ik ook zelf niet de vinger achter heb en waar onduidelijkheid bestaat.
Bijvoorbeeld:

Als we (en jullie) echt deze route willen (en dat snap ik wel, is echt veel voor te zeggen), dan moet er echt nog een stapje bij in de transparantie van (on)mogelijkheden bij pijnpunten die er zijn.
Ik moet zelf een persoonlijk meeslepend verhaal kunnen houden richting een toekomstige klant.
En dat is op sommige punten best wel lastig.

1 like

Zo denk ik er precies ook over.
Het verhaal over TV is niet duidelijk en eenduidig.
Ik kan vrienden en bekenden niet aanraden voor Freedom te kiezen als ze lineair TV willen via een settop box, iets wat Freedom wel aanbiedt. Kan het moeilijk afraden als Freedom het zo prominent wel aanbiedt, dan heb ik een slecht verhaal dat geen goede indruk over Freedom geeft.

1 like

Naast de terechte vraag:

Leg ik de overweging:

En meestal komt in mijn vergelijking :spraydot: Freedom er toch ècht wel beter uit. Maar laten ‘we’ ze blijven kietelen om steeds beter te worden.

Voorbeeld:
Als ik het Freeom Internet product “verkoop” aan mijn onderbuurman, met als argumenten:

  • Gigabit, veel goedkoper dan KPN, en je kan je eigen modem gebruiken met SFP zonder ONT

Dan moet dat wel kloppen.
En momenteel twijfel ik daarover.

1 like

Ik heb inderdaad soortgelijke overwegingen.
Zelf ben ik heel tevreden over m’n internet lijn en de (zeer beperkte) bijbehorende diensten die ik van Freedom afneem. De aanhoudende problemen met TV en drukte op de helpdesk maken het moeilijk om het aan anderen aan te raden. De inhoudelijk goede helpdesk zou volgens mij juist een grote plus van Freedom moeten zijn, en inhoudelijk is dat het ook wel, maar ik heb zelf ook als eens 2 a 3 weken op een antwoord moeten wachten. Dan kan het antwoord inhoudelijk nog zo correct zijn, tevreden ben ik dan niet.

Een gedachte die dan ook bij mij op komt: Als je zulke problemen hebt, is het dan wel verstandig om sterk in te zetten op het werven van nieuwe klanten? Dit uiteraard met de aanname dat meer klanten nog meer van de helpdesk gaan vragen, zeker als die ook problemen met TV ervaren.

1 like

Dit is een denkfout. Die klanten gaan niet naar de helpdesk, maar naar jou.
Heb ik geen problemen mee, maar dan wil ik wel vooraf de echte antwoorden van Freedom horen en daar niet later samen met mijn onderbuurman mee geconfronteerd worden.

1 like

:rofl: Exact en in die valkuil trap/stap ik niet meer met iets aanraden dat niet ook echt 100% onder controle is en dan zelf moeten gaan spelen voor Helpdesk.

Probleem met Freedom is vooral dat zij (sterk) afhankelijk is van anderen en verder een tamelijk beperkt dienstenpakket heeft en wat wel werkt, vaak ondoorgrondelijk is met hoe zaken zijn ingericht. Indertijd xs4alld durfde ik wel aan te raden omdat daar, voordat KPN niets-veranderde, de mensen ook echt tot het gaatje gingen.
Wat daar ook in meespeelt dat de hele Technisch opbouw (en afbouw) kon worden gedeeld - met wie dat wilde, denk aan usenet; ook met medewerkers - wat ik bij Freedom mis.

Ze zijn er wel. Maar de groep is klein. En ik wil niet overvragen. Want, dan nog meer vretraging in alle plannen.
@arien laat af en toe van zich horen wat door mij erg gewaardeerd wordt.

2 likes

Dan verwijs ik ze toch echt door naar de freedom helpdesk. Ik heb zeer terughoudend met IT hulp aanbieden aan vrienden en familie omdat je anders binnen de kortste keren hun persoonlijke 24x7 bereikbare helpdesk bent.

2 likes

Dank voor jullie reacties! Ik begrijp dat wanneer je iemand die je kent vertelt over Freedom, zij mogelijk ook met vragen bij jou terechtkomen. En natuurlijk is het dan fijn om zo goed mogelijk op de hoogte te zijn van wat er speelt. Ik zal kijken naar de onderwerpen die aangedragen zijn en deze intern bespreken.

Het helpt ons natuurlijk enorm als je je vrienden, kennissen en familie vertelt over Freedom, zeker als je positieve ervaringen hebt en hen stimuleert ook een abonnement aan te schaffen. Maar het is goed te melden dat het ons bij deze vraag vooral gaat om meer naamsbekendheid. We kunnen daarvoor zorgen door Freedom op veel plekken te tonen of van ons te laten horen, door bijv. advertenties, billboards, abri’s, radioreclames enz. Dat kost ontzettend veel geld. We hebben niet de marketing-budgetten zoals de grote jongens die wel hebben. Vandaar dat we proberen op creatieve manieren te zorgen voor meer naamsbekendheid. Zo laten we bijvoorbeeld geregeld een collega een presentatie geven, meedoen aan een relevante podcast of sponsoren we partijen of events. Maar we hebben ook een community die aangeeft graag te willen helpen, vandaar dat we hier om jullie hulp hebben gevraagd en wat ideeën gaven zoals flyers of stickers te verspreiden. Met het verspreiden van flyers via brievenbussen (met ja stickers), komen er bovendien geen persoonlijke vragen jouw kant op. Heb je wandeling op de planning, neem dan een stapeltje flyers mee (als je wilt) en op die manier verspreiden we onze naam door heel Nederland!

1 like

Voorlopig is het nog geen t-shirt weer.
Hij ligt klaar in de kast.

1 like

dan maar in je hoody lopen (als je die hebt) :wink:

Nee, heb alleen een Freedom T-Shirt.
Loop wel eens in een hoody, die is zonder opdruk.
Mijn xs4erik shirt, is een van de enige shirts die ik nog nooit aan heb gehad.
Wit is ook niet mijn kleur. Het is wel inmiddels nostalgie geworden.

Hoi

Had woensdag de 26e de boel binnen. T-shirt en heel veel stickers. Waaronder stickers met QR. Heb er meteen een paar op mijn fiets geplakt.
T-shirts draag ik ook wel boven op overhemd. Lekker warm in de winter.

Vr.Gr,
Rob

1 like