Het wordt nu wel heel erg eng

En een bericht van voor de inval zit me ook helemaal niet lekker:

4 likes

Mee eens.

Het zou mooi zijn als er eens een statement komt vanuit Freedom over het al dan niet blokkeren van websites en de afwegingen.

1 like

Freedom zal alleen blokeren als dat van de rechter moet of het wettelijk moet.

Wat machthebbers willen is verder voor Freedom worst, ā€˜despotenā€™ zijn immers diegenen de de vrijheid aantasten i.p.v. verdedigen.

Ik kom zelf niet voorbij de DDoS bescherming op RT dus die zetten zichzelf al buitenspel. (WebGL)

Ik ben ook benieuwd op welke wetgeving men zich baseert als dit statement wordt gedaan:

ā€œInternetproviders die geen gehoor geven aan de blokkade, plegen een strafbaar feit, waarschuwt het Ministerie van Economische Zaken, en het OM zal daarop handhaven. Woordvoerders van het OM waren niet bereikbaar voor commentaar.ā€

Vrije pers en het daarmee samenhangende vrije nieuwsgaring (recht van journalisten en burgers!) is meen ik in de Nederlandse grondwet verankerd. Kan de EU die even op een achternamiddag van tafel schuiven? Ik vind dat blokkeren van nieuws outlets vrije pers en nieuwsgaring in de weg staan, en hiermee ook mijn Nederlandse grondwet schenden.

2 likes

O jee, O Jeeā€¦de CYBER oorlog komt er aan.
Laten we eens iets raars gaan doen.
Alle communicatie kanalen lek proberen te maken en die enge zenders verbieden.

Stuur een pak struisvogelvoer naar de Europese Commissie als protest.

5 likes

Ik hoop dat Freedom hier niet aan mee gaat doen. Wat een walgelijk precedent wordt hier geschapen. Niet te geloven. En ook nog bijzonder dat de andere internet providers als makke lammetjes meelopen. Opweg naar de slachtbank wat ā€œEinde netneutraliteitā€ heet.

1 like

En dan dit voorschotje:

https://www.fsf.org/blogs/community/earn-it-threatens-encryption-and-therefore-user-freedom

Dit zou eventueel een probleem kunnen worden. Kan niet precies achterhalen of dit:

ā€œW: Er is een fout opgetreden bij de controle van de ondertekening. De pakketbron is niet bijgewerkt en de oude indexbestanden zullen worden gebruikt. GPG-fout: http://repo.aptly.info nightly InRelease: De volgende ondertekeningen waren ongeldig: EXPKEYSIG XXXXXXXXXXXXXXXX Andrey Smirnov me@smira.ru
E: http://repo.aptly.info nightly InRelease is not (yet) available (De volgende ondertekeningen waren ongeldig: EXPKEYSIG XXXXXXXXXXXXXXXX Andrey Smirnov me@smira.ru)ā€

iets met de Oekraine toestanden te maken heeft. Ik zie wel dat er steeds meer Russische websites verdwijnen vanwege fouten met de certificering (in ieder geval dat is de foutmelding in de browsers die ik krijg).

Er worden steeds meer Russische certificaten door de CA ingetrokken.
En de Russen krijgen instructies om een door de staat goedgekeurde browser te gebruiken.

Laten we gewoon het hele internet maar sluiten. Maar goed, persoonlijk was ik toch al niet helemaal gelukkig met het centralistische karakter van CAā€™s. Hoop dat er een alternatief voor komt.

In principe is dat alternatief er al in de vorm van DANE:

Volgens mij is de indersteuning in applicaties alleen nog (steeds) bar slecht.