Hoe kan ik de lijst met aliasen exporteren?

Hi,

Hoe kan ik de lijst met m’n aliasen exporteren, vanuit m’n eigen domein? Dan kan ik beter zoeken in de lijst, dan dat ik steeds moet inloggen?

Groet,

Marco

Daar is momenteel geen voorziening voor.
Zelf maak ik een text-screen copy van mijn overzichtspagina’s die ik dan met een scriptje omzet naar een csv bestand. Lang geleden, was ooit gesproken over een soort van API maar vermoed dat dit er niet snel zal komen.

Er is op de webschermen een export functie die volgens Freedom echter niet wordt gesupporteerd. Waarom het daar dan staat… zal mij aan m’n sikkepit hangen.
verwer is het technisch minder dan een koud kunstje wel die export te faciliteren.
Dat het dan niet kan is vooral dat men het bij freedom/Soverin niet wil.

… of … een afweging:
waaraan besteden wij onze beperkte hoeveelheid mens-kracht ?

De “verlanglijst” van ons allen aan Freedom bevat wel heel veel items,
waarbij vaak wordt gesteld " … dat dit simpel te maken is"
Maar daar komt dan wel uitleg, onderhoud, herstel, enz. bij.

De portemonnee met kundige-mens-uren is nou eenmaal niet onbeperkt qua grootte.
Maar laat ons dat er niet van weerhouden om onze wensen (steeds weer) op tafel te leggen.

1 like

In dit specifieke geval zal de export knop door Soverin functioneel gemaakt moeten worden. Daar hoeft Freedom nu niets zelf aan te doen, behalve pushen bij Soverin.

Vraag is of ze Freedom tijd willen besteden/hebben voor dat pushen, omdat er waarschijnlijk toch een eigen MijnFreedom omgeving komt. Ook pushen kost tijd en energie.

1 like

@drs_W: Tja en de hamvraag is dan wat wil Freedom dan functioneel bieden…
Optie is dan idd alleen plat internet-connectie aanbieden voor zeg €10 minder zodat ik dat geld elders kan inleggen. Ik betaal graag meer (voor vrijheden) maar dan moet het ook beschikbaar zijn.

Dat Freedom te weinig menskracht heeft… is duidelijk wat idd niet wegneemt dat het imo terechte wensen zijn. Kan mij zelfs indenken dat een select groepje gewone edoch capabele gebruikers :crazy_face: gaan mee helpen om de organisatie te ontlasten.

@peterB : dat “Pushen” komt zeker goed, ook vanuit Freedom (zo ik merk, zie en nie tnodig zou moeten zijn).
Ik heb zelf(s) niet geschroomd om eerder dit jaar naast mijn andere functionele Soverin mailacocunts, los daarvan een apart abbo te nemen waarop ik dan als klant de goegemeente aldaar voorzien van “opmerkingen”.

Punt is wat, vaker duidelijk is geworden, dat veel menskracht verloren gaat aan miscommunicatie omtrent verwachtingen die wel (aan)geboden worden.
Dat is wmb geen gunst maar onderdeel van de betaalde overeenkomst. Wanneer men dan “onbeperkt” aliassen kan maken dien je als organisatie ook te voorzien in een basaal bijbehorend overzicht(elijk beheer).

Momenteel filter ik met een webscript mijn aliassen dat naast erg vermoeiend, ook niet eens echt nodig is. Het “enige” dat de webbuitenlui moeten doen is het instellen van parameter zodat je per webpagina ipv 10 bv 100 of 1000 regels kunt tonen.
De gebruiker kan dan desgewenst screen/copy/pasten of data via eigen curl verwerken.

Eerder geopperd; zou het meer dan zinnig zijn dat de wat gevorderde gebruiker via een API toegang krijgen tot alle instellingen/tabellen omtrent onze abbo’s. Zaken die onderwater zijn geslagen in simpele (SATIS) stuurtabellen.
Freedom kan zich dan concentreren op de basisfuncties en die keurig documenteren.

Ik zie net dat het pushen heeft geholpen :exploding_head: en de export functie, rechts op . . . is verwijderd. Ook een manier om iets dat niet meer werkt(e), op te lossen door die optie niet meer te tonen.

En dat over 2 maanden dagen iemand nieuw op support kan zeggen dat het er nooit was maar men een aanvraag kan indienen om het over 2 jaar toe te voegen.

1 like