Hoe kom ik van een popup schermpje rechtsonder af

Scenario is Nieuwsuur kijken in begin gemist.
Krijg zo tegen het einde een pop-up schermpje rechtsonder dat een programma begint over een aantal seconden. Als die tijd is afgelopen gaat het oorspronkelijke programma weer verder. Soms ook niet, dan komt er bovenin het scherm “TV gemist”, “wil je het afspelen hervatten vanaf 00:26” en “Afspelen vanaf het begin”. Wat je ook doet, Nieuwsuur ben je kwijt.
Grote vraag: hoe kom ik van die pop-up schermpjes rechtsonder af?
Groetjes, Bert

Oef dat is niet zo mooi. Leg dit bij de helpdesk van Freedom neer en die kunnen dat dan aankaarten Canal Digitaal.

Die melding zijn dan wel informatief maar als uitzending gemist kijkt dan ben je niet daarin geïntereseerd wat er toen achteraan kwam.

Van dat schermpje kom je niet af.
Aankaarten bij CD heeft helemaal geen zin.

Tegenwoordig maken ze het journaal soms ook langer.
Dan kun je dat niet achteraf kijken omdat die domme ontvanger over de geplande reclame springt.

De laatste dagen komen de oude gedachten weer ik mij op.
Het kastje helemaal in elkaar stampen en retour sturen.

Als ik dat klote ding aan zet, wil hij of een of andere uitzending hervatten.
Of je krijgt een zwart beeld met in kleine letters in het midden Error.

Ik moet weer een kwartier tot een half uur wachten tot b.v. het journaal beschikbaar is om te kijken.
Soms komt het NPO 14:00 journaal helemaal niet beschikbaar voor uitzending gemist.

Ze snappen bij CD niet, dat ze de optie begin gemist aan moeten laten tot de uitzending beschikbaar is voor uitzending gemist.
Nee, die mogelijkheid is direct weg en dan moet je wachten tot het weer beschikbaar is.

Er zijn hele waslijsten met problemen maar CD lost ze niet op.
Neem nu die Teletekst knop. Die dendert. Dat kan toch even aangepast worden.
Ze doen het gewoon niet.

Ik heb afgelopen maand 4 keer in dat reset gaatje lopen pulken.
Omdat de helpdesk denkt dat het de oplossing is.

Gisteren sprak ik iemand in de buurt.
Die heeft 2 ontvangers, de ene reageert net zo raar als de mijne en de andere niet.

Ik betrap me er op dat ik ook aan al die kronkels met de knopjes van de ontvanger begin te wennen.
Hoe kom ik weer op de live uitzending, is het 2 keer de filmstrook knop of moet ik op het kruis drukken of is het toch de stop knop die soms ook de opname knop is. tussendoor verschijnen er dan ook nog dialoog schermpjes. Ik raak nooit gewend aan deze bediening.

Als ik in een goede bui ben denk ik, het is maar een ding van die achterlijke sukkels van canaal digitaal.

Vandaag ben ik niet in die stemming en erger me er enorm aan.

ik heb geen CD, dus kan er zelf niet mee experimenteren, maar ik zie wel dat er een app binnen mijn Smart TV is. Ik ben gewend dat dergelijke apps goed te bedienen zijn met de afstandbediening van de tv. Is dat een optie?
Dan ben je van het amino-kastje en hun afstandsbediening verlost lijkt me.
Overigens heb ik ook wel eens issues gezien met dergelijke apps, zo werkt de NPO Start hier op een vrij nieuwe Samsung niet, loopt steeds vast. Dus die gebruik ik dan vanaf een Apple TV of andere apparaat.

Apps in mijn oude Samsung… dat heb ik jaren geleden al opgegeven.
Kon ook mijn telefoon weergeven op de tv.
Nu heb ik een nieuwe telefoon, daar moet je ook een nieuwe tv bij kopen om dat weer te laten werken.
Alles hetzelfde merk.

Als ik met een Apple moet werken, krijg ik na een half uur allemaal kleine rode bultjes op mijn lichaam.

Tijdens een reclame is geen zender logo zichtbaar. Het is niet perfect maar het is een goede tweede indicatie.

Als ik een opname wil bewaren via de satelliet dan kan ik de ontvanger de reclames eruit snijden of op de PC. Op de PC scant het programma de opname en markeert waar er reclames zijn…geen logo’s. Daarna kan ik nog precies het begin en het einde van het reclameblok instellen en daarna kan de opname opgeslagen worden zonder reclames.

Het wachten op de finale versie is wel te verklaren. Als aan het terugkijken bent en finale versie is klaar dan zou je onderbreking krijgen en opnieuw moeten starten met kijken.
De enige oplossing is de versies naast elkaar te houden…maar voor hoelang? De periode hangt er vanaf of er nog kijkers naar de eerste versie kijken. Nieuwe kijker krijgen de finale versie te zien. Is iedereen over dan kan de eerste versie vervallen tijdens de opruim ronde.

Als je op de laatste seconden nog op begin gemist drukt, kun je gewoon de uitzending kijken.
Als de EPG al op de volgende uitzending staat niet meer.
Dan komt er een periode waarin je niet terug kunt kijken.
Deze periode verschilt heel erg in tijd. Soms langer als de uitzending duurde.

Die begin gemist buffer is net zo lang als de uitzending.
Maar zou zo lang als de uitzending plus de verwerkingstijd van opname terugkijken moeten zijn.
Dan naadloos overschakelen van begin gemist naar opname terugkijken
Dat zou dus 1 knop moeten zijn.

Reclame er uit knippen, doen ze op basis van geplande tijden uit de tv gids.
Loopt er wat uit, ben je bij de volgende uitzending het eind kwijt.

Dus daarom het logo meenemen. Loopt de uitzending uit dan gaat het logo pas weg als de reclame start.

De volgende begint wanneer het logo terug komt…meestal. Het is niet perfect maar beter dan alleen EPG.