Hotmail en Live - Deel van het subnet geblokkeerd

En weer kan ik geen Hotmail adressen bereiken.
Maanden geleden heb ik de stappen in deze thread beschreven gevolgd. Binnen twee maanden wordt mijn IP adres weer geblokkeerd.
Freedom: doe hier iets aan.

Zet anders in jullie algemene voorwaarden, duidelijk zichtbaar bij inschrijving, dat jullie uitgedeelde IP adressen, mogelijk, het hebben van een eigen mail-server (bv Exchange) onmogelijk maakt naar Hotmail adressen te mailen.

Je leeft nu eenmaal bij de genade van Microsoft en haar consorten.

… moet dat niet in de gebruikersvoorwaarden van M$-hotmail komen dan ?!?
Ik vermoed dat je de “schuld” nu bij de verkeerde neerlegt.

Geeft Micro$oft aan waarom een afgelopen zomer “schoon-verklaard” IP-adres NU ineens als verdacht moet worden genoteerd ?!?
Zit juist daar niet het probleem ?!?

Microsoft levert alleen maar ellende op het internet. Of ze bedenken hun eigen gesloten standaarden of blokkeren zaken van anderen. En ze spelen het spel prachtig, doen alsof ze luisteren en meewerken. Een internet provider zou ze natuurlijk verantwoordelijk kunnen houden voor dit gedrag en ze erop kunnen aanspreken. Direct of indirect via een anti-microsoft alliance. Begin een petitie. CC slashdot, nytimes, washington post, etc…

En ik wil hier best meehelpen eea te organiseren, maar verwacht niet dat Freedom via dit board werft :wink:

Er zijn voldoende regeleingen om MAIL goed en betrouwbaar beorgd te krijgen, het is alleen Micro$oft die er echt een zooitje van maakt.
(En er is geen excuus voor het aantal systemen tc. etc., google doet een vergelijkbare klus vrijwel zonder incidenten…)
Ik heb meer issues gehad met de Micro$oft Way dan de algemeen bruikbare methoden en eisen zoals verwoord in de RFC’s.

Ooit was M$ vrijwel een monopolist en werkte dat model… de realiteit is nu anders. Dat helpt ons nog steeds niet maar in dit geval is het issue echt bij M$.
En het blijft het recht van de ontvanger om post te weigeren…, ik maak zelf ruim gebruik van dat recht. Het zijn degenen die post niet ontvangen die moeten klagen, (ie. Hotmail en Live)… maar voor zover ik weet is dat inmiddels een no-go area, feitelijk heeft M$ dat laten vallen. ie. Hotmail/Live heeft een over actief filter.

“En ja, M$ is niet de enige die gewoon mail weigert. Ook hccnet.nl vindt het buitengewoon onwenselijk om mail van mijn Freedom IP te accepteren.” Kun je de geadresseerde op een andere manier bereiken? Zo ja, laat hem dan klagen op spam@hcc.nl spam@hcc.nl;

“Iemand stuurt mij een mail maar deze komt niet aan, hoe kan dit?
De mail die je verwachtte te ontvangen is wellicht afgevangen door het spamfilter. Het kan soms voorkomen dat mail onterecht voor spam aan wordt gezien. Als je vermoedt dat een mail is tegengehouden, stuur dan een mail naar spam@hcc.nl met het adres waarvan je een mail verwachtte en wanneer deze mail ongeveer verstuurd zou zijn. Dan kan er worden uitgezocht of, en zo ja waarom, deze mail voor spam is aangezien. Degene waarvan de mail niet is aangekomen ontvangt altijd een bericht dat zijn/haar mail is tegengehouden.”
https://www.hcc.nl/faq-hccnet

Nou hier is de bijl ook gevallen en na 9 maanden ongestoord kunnen mailen naar live adressen ben ik nu ineens ongewenst, om de genade van Microsoft te ontvangen.

Ach het is Microsoft en zij weten eenmaal niet beter…laat ik daar maar op houden. KLUNGELS!!

Na So long and thanks for all the fish…
IDD. sinds kort geen mail meer naar hotmail…
GR…

KLUNGELS is nog te positief…

Ondanks dat dit bericht alweer een redelijke tijd ‘in ruste’ is, is het probleem nog steeds niet door Microsoft opgelost.

“The Zep Man” van Tweakers.net heeft weer wat testjes gedaan (bericht van 17 februari 10:21h).

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1956226/188

Vanwege het gedoe met mails naar @hotmail/live/outlook.com/nl/de/be heb ik voor die domeinen maar een relay server ingericht op een vps bij Hostingvereniging Soleus. Niet duur, niet commercieel en het maakt meteen het gemis aan een shell-server bij Freedom goed. De relay server fungeert ook als backup mx. Kan ik iedereen aanbevelen.

Hoi

Microsoft blokkeert mij dus elke twee maanden. Dan moet ik een formulier invullen. Daar krijg dan een reactie per email op. Hier antwoord ik op en een paar uur later werkt het dan weer.
Ik ben het nu zo zat dat ik de rollen heb omgedraaid: Ik blokkeer gewoon
mail van Hotnail en Outlook.
Ik ken meer twee mensen met zo’n adres. Een broer en een zus. Ik heb ze gezegd dat als ze nog willen mailen ze maar een ander adres moeten nemen.

Vr.Gr,
Rob

Hotnail…en geen Hotpants.

Ik wilde mijn familie nog niet uitsluiten vanwege de misdragingen van Microsoft. “Geen boots on the ground”, laten ik maar schrijven.

Ik mail hun via Freedom met een reply-to erin. Gaat prima maar is wel meer werk.

Reken er wel op dat dit feest zich om de paar maanden herhaalt.

Op 30-11-2021 bleek het weer mis. Probleem op dezelfde wijze aangemeld, met wederom de reactie ‘Not qualified for mitigation’, daarop gereageerd met verwijzing naar het eerdere ticket met als bijlage de toen gegeven uitleg. En snel daarop wederom snel de mededeling dat mitigation binnen max 48 zou zijn verwerkt.

En jawel hoor, 4 mei was het andermaal zover. Hetzelfde verloop.

Het lijkt een 5-maandelijkse cyclus. Hinderlijk en irritant, maar het is te doen, zolang de afhandeling vlot blijft gaan.

Maar ik zou het fijn vinden als Freedom zijn smtp-server relay voor mijn domein vanaf mijn Freedom-IPadres mogelijk maakt. Mijn .com-domein is niet ondergebracht bij Freedom.