iDEAL zonder bankieren-app

De dure kosten voor creditcard komen voor een groot deel door de PSPs. Als ik van een winkelier hoor dat hij 12% (!) mag betalen, ongeacht het type kaart. De netwerkkosten zijn van 5~6% gezakt naar 0.2~0.3% voor debetkaarten in aanloop van PSD2 (na enige druk van de EU).

Ik was toen toevallig in Duitsland, gelukkig waren er op de plek waar deze betaalautomaten waren langs de snelweg genoeg pinautomaten. Ook al vragen ze daar de hoofdprijs voor in het buitenland (vier Euro vind ik toch wat veel).

Volgens mij kan je met een debet card van Wise betalen als een ā€˜localā€™

Wat heeft DNSSec hier mee te maken? Dat was alleen een pleister voor tegen DNS poissoning waar vooral BIND last van had.

In de implementatiehandleiding van iDeal stond altijd dat je expliciet de URL moest kunnen zien (vandaar dat veel apps naar de browser uitbraken om vervolgens de bank-app te openen), maar het lijkt wel of ze de eis hebben laten varen of er niet op ageren.

www.ING.nl is niet makkelijk te registrerenā€¦ het is al geregistreerdā€¦ (lowercase, uppercase is niet relevant voor DNS).
Certificaat voor sites die al HTTPS hebben is niet eenvoudig er zijn protocollen tussen de verschillende CAā€™s hiervoor.
(ING heeft geen CAA recordsā€¦ wel DNSSEC)
IDEAL verwijst je door naar je EIGEN bank ideal site.
Ik ben het met je een dat QR betaling slecht controleerbaar zijn, zeker slechter dan overige betalingsmethoden.

Daarom zit er een QR Code scanner in de App van de Bank.
Gebruik dus niet de QR Code scanner van je Camera, van Google, Apple of een willkeurig 3rd party QR Code scanner. Gebruik de QR Code scanner in de Bankieren App van je eigen bank (ING/ABN/Rabo/etc).

Ik heb een vermoeden wat er aan de hand is met die domeinnaam, maar dat komt door de forum software filters niet uit de verf.

Niet de filters, maar het font type is sans-serif.

wat laat, maar toch een reactie.

Als de Bankier Apps ook op F-Droid komen zal ik er gebruik van kunnen maken.
Ik heb geen Google Playstore op mā€™n telefoon. (Graphene OS).
(Op dat moment wordt het een en ander ook beter controleerbaar).

Daarnaastā€¦ Door een ongeval de boven water was mā€™n broer in een keer zā€™n Bankpas, ID-kaart, Kenteken bewijs en Rijbewijs kwijtā€¦
Dat was een ā€œintereresanteā€ ervaring om alles weer bereikbaar te krijgenā€¦ Dat heeft enkele weken geduurdā€¦
Nu gaan we NOG veel meer in een telefoon stoppen. Telefoon kapot/gejat en je uitdaging wordt nog veel interessanter.