Ik ontvang alleen emails van personen met een hotmail of gmail-account

Na de email-storing van gisteren (21-sept-2021) ontvang ik alleen nog e-mails van afzenders met een hotmail- of gmailaccount.

Ik heb een email gestuurd van mij xs4all.nl account naar mijn freedom adres en bericht komt niet aan in freedom. Niet in outlook, niet in Webmail en niet in de App.
Doe ik dat met mijn gmail-account dan zie ik die in alle drie de omgevingen.

Ik heb verschillende mensen een e-mail laten sturen die geen hotmail of gmail adres hebben.
De resultaten zijn wisselend, sommige komen aan en zijn zichtbaar in de drie omgevingen en sommige zijn niet zichtbaar.

Omdat ik (nog) niet helemaal afgesloten ben van XS4all heb ik contact gezocht met XS4all en het probleem voorgelegd. Samen wat testje gedaan en XS4all heeft ook email naar freedom gestuurd.
Alle verzonden mailtje staan keurig in de map: verzonden en er komen geen foutmeldingen terug.
De conclusie was dat de email wel degelijk bij freedom moeten zijn binnengekomen maar de freedom-helpdesk kan daar niets van terug vinden.

Beide helpdesken kunnen mij niet verder helpen dus ik zit nu met een onvolledige set aan e-mails en geen idee wat ik mis. Dat is heel vervelend.
Mijn gevoel zegt dat het probleem bij freedom zit omdat ook e-mails van afzenders anders dan xs4all niet aankomen.

Iemand een goede suggestie?

Ik kan het deels bevestigen. Ik krijg wel mail van mijn eigen mailserver met m’n eigen domein, en van mijn GMail account. Maar niet die van mijn XS4ALL account.

Misschien een overbodige vraag, maar staan de e-mails ook niet in de spam folder?

We zien het hier ook. We zijn er mee bezig.

2 likes

Storingsmelding staat online: Werkzaamheden en storingen | Freedom

Had om 16:27 een mail van mijn XS4ALL naar mijn Freedom account gestuurd. Deze is inmiddels (om 18:03) afgeleverd.

Van de storingssite af:

Update 17.39: De storing is verholpen. De eerder verzonden e-mails zullen nog afgeleverd worden.

De mails kwamen inderdaad later dan gepland alsnog binnen. Ik gooi even een slotje op dit topic, want volgens mij is het gefixed.

Dit topic is 2 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.