Inloggen op Joomla website Freedom vs Ziggo

Goedemorgen,

Ik stel hier de vraag ook maar, aangezien de helpdesk niet echt verder komt. Wij zijn aan het overstappen van Ziggo naar Freedom. Ondanks andere issues, welke momenteel niet meer relevant zijn blijft er 1 open staan.
Via Ziggo kon ik inloggen in een administrator pagina van een website die draait op Joomla. Geen probleem werkt prima.
Nu bij Freedom via de Fritzbox router kan ik wel inloggen in de admin kant van de website, maar niet in Joomla CMS systeem. Hier blijft die hangen. Ik weet echt niet meer wat er moet gebeuren en Freedom zegt dat het niet aan hun ligt. Dit is zeer vreemd, want als ik via mijn Ziggo router er heen gaat doet die het wel. Momenteel heb ik Ziggo nog niet opgezegd (gelukkig) en kan ik wel werken, maar dit is heel frusterend.
Ik hoop dat er hier mensen zijn die me kunnen helpen dit op te lossen.

IP6 hebben we al uitgeschakeld. Er is een ip check aan de kant van Joomla. Daar staan zowel Ziggo als Freedom ip adres correct in, anders kon ik niet al in het admin gedeelte.
Wellicht iets op de Fritzbox wat dit tegenhoud?

Groet en dank voor de moeite,

Lucien

Hoi,

Vreemd probleem inderdaad!

Ik heb de volgende tips, misschien komen er nog betere :wink:

  1. Probeer erop in te loggen met een browser in incognito of inprivate modus.
  • Lukt dat wel? Schoon dan de browser op (cookies, enz…enz…)
  1. Plaats de pc/laptop waar je op wilt inloggen tijdelijk in de DMZ van de fritzbox.
  • Lukt het dan wel? Dan ligt het waarschijnlijk wel aan de fritzbox.
  1. Zit er een beveiliging op IP adres in je CMS misschien?

Extra check: plaats je fritzbox in je ziggo netwerk (dus na de router van ziggo) en sluit daar de pc/laptop op aan… kun je ook testen of het dan wel/niet werkt.

Succes… ik kraak mijn hersens ondertussen verder…

Dat de FB (als deze gewoon vers is ingesteld zonder beperkingen) op dat nivo data filtert en verkeer stopt lijkt me sterk, in al die jaren dat ik een FB heb (de eerste was via xs4all meer dan 10 jaar geleden) heb ik dat nog nooit ervaren. Het lijkt me toch dat er ergens aan de Joomla kant nog een (onbekende?) controle zit. Als je bijvoorbeeld via 4G connect en hetzelfde wil doen, werkt het dan wel? (als je eerst het IP nummer natuurlijk vrijgegeven hebt) Of is er een optie om (tijdelijk!) de hele IP controle uit te zetten en te controleren of het dan wel werkt? Zit er misschien nog ergens een geolocatie controle, er zijn IP reeksen van Freedom die daar wat moeite me hebben en waarbij de locatie verkeerd geidentificeerd wordt. Zou het eventueel nog met caching te maken kunnen hebben, oftewel heb je de mogelijkheid om vanaf een compleet “vers” systeem gebruik te maken? Ik begrijp dat bij het wisselen van de internetconnectie die als eerste verdachte naar voren komt, alleen kan ik me dat in dit geval erg moeilijk voorstellen, of zijn er meer sites waar het mis gaat of is dat de enige?

1 like

Hey,
Dankjewel wel voor je snelle feedback:

1] Helaas, zelfde probleem. Na het proberen in Joomla, komt die terug bij het admin inleggedeelte
2] Helaas ook geen oplossing
3] Ja, die zit er op, maar ip adres is toegevoegd volgens administrator van de website (werkgever)

Extra check:
Kan ik zomaar een uitgang van de Fritzbox op mijn interne switch aansluiten dan? Ik krijg dan toch DHCP problemen omdat er 2 DHCP servers zijn. De Fritzbox en de TP-Link router die ik heb draaien?

PS Ik heb Ziggo Pro dus rechtstreeks gekoppeld aan TP-Link router die gekoppeld is aan de switch.

Ik hoop dat je hersens nog door kunnen kraken :slight_smile: Super dank voor het meedenken

Grt
Lucien

Hoi,

Dank voor je reactie:
Voordat we verhuisden zat ik ook bij XS4All met glasvezel met een Fritzbox en hadden we het probleem totaal niet. Nu met deze Fritzbox en Freedom op glas dus wel.
Werkgever geeft aan dat aan de Joomla kant het goed staat. Als ik met 4G inlog, dan doet die niets, maar dan is inderdaad ip niet toegevoegd.
Ik kan proberen via 4G aan te melden met mijn MacBook en dan ip doorgeven, toe laten voegen en dan kijken of het wel werkt. Dat is nog een idee om vanmiddag te testen. IT’er is dan hopelijk beschikbaar.

Ook Geolocatie controle zal ik navragen.

Dit is de enige site waar het probleem zich voordoet. ook de enige waar ik op die manier op werk overigens.

Hoi,

Ja vergat ik erbij te zeggen natuurlijk, als ze intern zelfde adressen uitdelen is het een probleem :wink:
Misschien kun je fritzbox eerst even instellen met andere lokaal subnet?

Verder heb ik onderstaande nog voor je gevonden van iemand met een soortgelijk probleem:
*The problem basically boils down to this: Something causing the server to drop the connection when trying to access any .php page directly from a specific IP range. So,

example.com/administrator ==> works, but
example.com/administrator/index.php ==> connection dropped!

And this happen only for a specific IP range (let’s say 203.101..).
Now, yesterday night my web server admin told me one interesting detail:

> On the morning my issue started, there were lot of SQL Injection attacks on joomla /component/search module - but the attacks were blocked by “mod_security”. Is there a possibility “mod_security” somehow in turn blocking the IPs? Or may be some IDS?

Daar kwam vervolgens de oplossing:
The issue has been resolved now. The issue was caused because when mod_security blocked some SQL Injection attacks, it also triggered csf Firewall to ban those IPs.

Dus misschien ook nog firewall als het bij het bedrijf zelf gehost wordt?

tldr; misschien een geo/locatie restrictie.

Vaag… kan heel goed zijn dat het niet aan Freedom zelf ligt omdat het juist bij de andere partij fout (in)geregeld is.
Het kan/doet mij cooral denken aan een - ergens onder water - ingestelde beperking op ip-adress of andere geolocatie.

Dat je kan inloggen op de admin pagina maar niet op de data-weergave van inhoud, kan zijn omdat de faciliterende partij die Joomla levert daar - al of niet via add-ons - een andere functie/weg in kiest.

Probeer ook eens met F12, inspect, te kijken wat er nu precies onderwater gebeurd. Ook kan je de faciliterende partij die de Joomla levert, vragen om je inlogpoging te monitoren zodat duidelijk is wat er precies (niet) gebeurd.

Wat ik zelf vaak doe is dan ald “techneut” diagnose-boodschappen inbouwen die mij vertellen waar het (niet meer) werkt. Gaat het om geolocatie is een simpele dummy-index.html daar al of niet het bewijs van.

Terzijde Joomla is idd een CMS dat vanwege haar zg add-ons, weer tal van quirks & rariteiten kent.
Benieuwd wat je gaat (ui)vinden.

Ga ik voorleggen. Ik heb getest met Fritzbox er tussen en dan via Ziggo naar Internet. Dan werkt het allemaal wel. Dus het ligt inderdaad niet aan de Fritzbox.
Ik heb mail naar werkgever gestuurd voor hun it bedrijf met alles verzameld wat een ieder heeft gereageerd hier.

Dank

1 like