Heb regelmatig dat mijn net locatie gezien word als in Uitgeest of ergens anders bij bijvoorbeeld Google maps terwijl ik in Brabant ergens zit met de net locatie.
Is dit by design? Wel cool als dat zo is
Heb regelmatig dat mijn net locatie gezien word als in Uitgeest of ergens anders bij bijvoorbeeld Google maps terwijl ik in Brabant ergens zit met de net locatie.
Is dit by design? Wel cool als dat zo is
Er is een mechanisme waarbij ISPās aan kunnen geven waar hun gebruikers zitten. āmensen in subnet xxx.xxx.xxx.xxx/yy zitten in Eindhovenā.
Toevallig heb ik dat voor de adresblokken van Freedom nagekeken. En ze hebben het dik voor elkaar bij Freedom, alle blokken hebben āNederlandā en verder geen specificatie. A
Specificatie āNederlandā is helaas wel nodig vanwege media content restricties, streaming TV media enzo. Helaas is het niet anders.
ls een of andere club dan besluit dat jij in Uitgeest of Groningen zit is dat een wilde gok.
Tenminste, totdat je je spullen gaat gebruiken. Als jij spullen websjopt en daarbij aangeeft dat je in Brabant zit, en er allerlei cookies komen die je locatie proberen te raden, dan werkt het spel natuurlijk niet meer. Google maps is daar een goed voorbeeld van.
Ik vermoed dat Google ook door het gebruik van Android apparaten met locatie hardware dit soort informatie herleidt.