Internet storing Beverwijk

In eens was mijn internet verbinding weg +/- 16:45 en een rood lampje op mijn ONT. Hebben meerdere mensen hier last van in postcode gebied 1943GR?

Kan het nergens melden, wat wel vervelend is vind ik.

Hier idem dito met een sterretje. Van het Huawei glasvezel overname punt knippert het LOS lampje rood en het PON lampje is gedoofd.

Postcode 1944MJ

Ben benieuwd wat het is er staat ook niks vermeld op Werkzaamheden en storingen | Freedom

Zie Wanneer meldt Freedom een storing? Je kan voor de zekerheid even een melding doen via het contactformulier, maar daar wordt pas maandag naar gekeken. Als er echter een heel knooppunt uit ligt gaat er wel een alarm af bij de waakdienst.

Bij de buren van trined zie ik dat er een storing gemeld is met oplostijd:

01-11-2025 | 16:44 uur

Op dit moment ervaren wij een storing in de regio Beverwijk Heemskerk waardoor onze diensten niet beschikbaar zijn.

01-11-2025 | 17:28 uur

De storing wordt veroorzaakt door defecte hardware. De storingsdienst is hiervoor aangestuurd.

01-11-2025 | 17:41 uur

De verwachting is dat de oplostijd van de storing in de regio Beverwijk Heemskerk rond 21.00 uur zal zijn.

Bedankt delen ze misschien hardware met elkaar. Het is precies de tijd waarop voor mij de problemen begonnen. Zo te zien wel Freedom en TriNed slaan handen ineen en gaan strategische samenwerking aan | Freedom

Het wat Tirned zei klopt ook wel +/- 20:52 was alles weer hersteld. Wel vreemd dat Freedom daar totaal geen melding over heeft gedaan. Al met al doet alles het weer

Trined en Freedom hebben beide geen eigen infrastructuur in het land.

Er zal dus een belichter ergens tussen zitten. De glasvezel is soms ook van nog andere partijen.

De belichter is in beide gevallen hetzelfde: FiberOperator.

Op Wanneer meldt Freedom een storing? | Freedom Helpdesk staat een verhaal wanneer Freedom storingen op de website meld. We zouden heel graag elke storing op de website vermelden, maar daar missen we op dit moment nog de automatisering (dat is vrij lastig met het aantal belichters die allemaal op een andere manier communiceren over storingen) en de handjes hiervoor. We zijn een klein team en we doen wat we kunnen.

In principe kun je er vanuit gaan dat wanneer FiberOperator de belichter is je de storingen ook in de gaten kunt houden op de website van TriNed.

Bedankt voor het antwoord en toelichting, dan moet je wel weten dat FiberOperator de belichter is, dat weet ik nu :wink: