Ipv4 storing? (vraagtekens voor discourse)

Gisteren ook al gehad dat de pppoe verbinding werd verbroken tijdens een vergadering, nu ook boem, maar een iets ander probleem. Verbinding is nog up, ipv6 verkeer werkt prima, maar ipv4 niet.

Kan wel de gateway pingen, maar verder dan dat kom ik niet. Ook ipv4 van community wat in hetzelfde subnet als de gateway ligt is niet bereikbaar.

Ben ik de enige?

Nee, hier ook, midden van het land

Nope, schijnt een goede knip te zijn in de lijn voor zover ik kan zien. Routes stoppen bij mij al bij de router dus de hele link zal wel weg zijn. Was gelukkig net op tijd al klaar met teams ;p

ik heb nu een kwartiertje later weer verkeer, niks gerestart ofzo, dus 't lag echt in het verkeer ergens

(gelukkig zijn vergaderingen boooooring, maar toch…)

Ik had wel vervelende storingen gisteren.
Nu hapert de IMAP verbinding met Freedom en mijn andere mailaccount ook.

Er lijkt wel meer kapot dan alleen IPv4-routering, maar dingen lijken terug te komen nu.

Gelukkig was m’n server nog wel bereikbaar, dus ik kon alles door m’n VPN tunnelen.

Hier was hij even terug, maar nu weer weg. Alleen de community is bereikbaar.

inderdaad, $%^#@#, zo valt niet te werken :frowning:

uiteraard geen storingsmelding (niet dat daar ooit iets nuttigs instaat) gelukkig geeft freedom.nl/storingen gewoon een gateway error

Nog wel meer dan dat hoor. Ik kan nog bij m’n eigen server en eigenlijk alles van m’n werk. En Google werkt ook gewoon nog.

https://freedom.nl/storingen dan weer niet…

Over IPv4 lijkt het wel erger dan over IPv6.

en we zijn weer (even) terug

Hier ook weer terug.

Onze beheerders zijn er mee bezig in het datacenter.

5 likes

Ik heb mijn modem herstart en moest daarna denken aan het gezegde “wie geschoren wordt moet stil zitten”. Alleen nog maar DSL, geen IP v4 of v6…

Met dit soort problemen kan het zomaar zijn dat er geen nieuwe PPPoE-sessies kunnen worden opgezet. Het herstarten van je (modem)router is in dat geval zelden een goed idee.

2 likes

Ik denk dat ze bezig zijn met het realiseren van mijn ipv4 subnet! :wink: