IPv6 configureren?

Goedendag, is er iemand die mijn uit kan leggen wat ik met het IPv6 moet wat ik van freedom heb gekregen. Moet ik daar wat in de interface bij internet onder account informatie bij IPv6 configureren zo ja wat dan ???

Dat staat toch gewoon aan.
Zodra je iets doet op het IPv6 netwerk, gaat dat vanzelf.

Aan de groene stip zie dat het aan staat.

1 like

Oké Erik opgelost zie dat het bij mij ook gewoon aanstaat, bedankt :+1:

1 like

Ik heb b.v. in mijn Firefox de add-on SixOrNot actief.
Die laat dan ook zien, of de webpagina via IPv4 of IPv6 komt.

1 like

Ik heb gemerkt dat In ieder geval nordvpn IPV6 niet goed ondersteund en je IPV6 adres lekt… Let dus even op bij een VPN. Ik heb IPV6 in de fritz uit staan. Merk je in gebruik werkelijk niks van, alle websites werken gewoon. Zijn er overigens sites die alleen via IPV6 bereikbaar zijn?

1 like

Maakt me werkelijk helemaal niks uit IPV4 of IPV6 als de adressen die ik wil bereiken het maar gewoon doen. Ik wil wel bijna alles over VPN en die mag dan uiteraard niet lekken. Dus staat IPV6 hier uit en gebruik ik aleen IPV4. Geen idee of ander VPN dan nordvpn lekken. Check of jouw VPN lekt met IPV6 als je dat belanrijk vindt. That`s all

leak or not

Dat is echt een probleem van partijen die de term en technologie voor VPNs gebruiken, terwijl wat ze aanbieden daar niets mee van doen heeft. Een VPN koppelt twee privénetwerken over een publiek netwerk. Bijvoorbeeld een thuiswerker met de zaak of twee vestigingen.

Dat je na het opzetten van een VPN tunnel, de default route ook over die tunnel laat lopen, geeft ruimte voor extra routes en protocollen om andere dingen te doen, terwijl alle technologie werkt zoals bedoeld. Bij VoIP signaling protocollen krijg je hier ook mee te maken (wat je beschouwt als lekken).

Ik ben bang dat enkel technologie als Tor echt zal helpen qua privacy.

1 like

Je hebt helemaal gelijk VPN is in basis niet bedoeld to obscurify your IP (ID). Maar wordt in het geval van commerciele VPN diensten daar wel voor ingezet en het werkt wellicht niet waterdicht maar werpt minstens een extra anonymity layer op. In combinatie met IPV4 lijkt het toch wel aardig te werken echter icm IPV6 niet altijd. Je kan het zien als misbruik van protocol en dat is het misschien ook maar als je gebruik wil maken van dit “misbruik” let dan op IPV6. Dit is alles wat ik wilde zeggen…

3 likes

Voor IPv6 moet de aanbieder en de gebruikte software ook IPv6 gebruiken, en door laten.(inclusief prefix translation).
Lokaal kun je het oplossen door alle IPv6 routes naar de tunnel te leiden, probleem kan zeker zijn dat er ergens een issue met IPv6 is.
je veel vertraging ondervindt terwijl de software connectie probeert te maken.

(voor gebruik tussen huis en mobiel kun je wireguard overwegen).

. . . en je telefoon via Wi-fi gebruikt waarschijnlijk ook gewoon ipv6.

Hans

Hallo Freedom,

Ik zie, ook hier, op de Fritz!Box maar 1 ipv6 DNS server adres.
Waar is de tweede ?!

Hans

ah, dank.

0123456789