Jekyll hulp nodig

  1. Site weggegooid
  2. Nieuwe vanuit simpele template aangemaakt
  3. Alleen host met juiste level 1 toegevoegd aan _config.yml (echt uniek, nooit eerder die naam gebruikt), verder helemaal niets gewijzigd.

en toch weer de ‘404 Not Found’ foutmelding

Leegmaken browser cache helpt ook niet.

Curieuze zaken.

Net ter verificatie een nieuwe (cname naam) level1 site gemaakt en die loopt liep als een zonnetje. Echter… wanneer ik die website inhoudelijk weggooi en op die eerder werkende naam dan een nieuwe aanmaakt… krijg ik ook de 404.
Dit gebeurd nu structureel, ook wanneer ik op dezelfde wijze een totaal andere (cname) naam poog aan te maken dat op die manier, een kwartier geleden, nog wel lukte.
Websites, die reeds werkten; inhoudelijk aanpassen, gaat goed.

Ik vermoed dat er wat qua cache settings bij Freedom aka. Soverin, weer iets op zijn rug ligt.
Kheb dit destijds wel eens eerder gehad en dat als probleem melden stuitert op onkunde/onbegrip. Na een tijdje werkt het weer en ontstaat een onbeholpen gevoel.
Ook hier hoop ik dat Freedom ooit een ook monitoring plaatst op de functie van website aanmaak (gewoon een complexe test site met van alles en als die mislukt, is er wat mis).

Mogelijk beter die cname weggooien om het na een tijd (? wanneer servers weer eens onderhoud hebben gehad) het opnieuw te proberen.

fyi: Melding aan @helpdesk met verwijzing naar dit topic gedaan.

Het werkt weer. Of omdat het hersteld is of omdat ik wat meer tijd genomen heb om de site beschikbaar te maken:

  • Dinsdag:
    • Site weggeggooid
    • CNAME verwijderd
  • Woensdag:
    • Site aangemaakt via eenvoudig template
    • ‘title’ beetje veranderd
    • ‘host’ regel toegevoegd aan _config.yml
    • Kleine tekstuele wijziging aan tekst in index.md zodat ik kan zien dat ik op goede site uitkom
  • Donderdag 08:45
    • in DNS CNAME aangemaakt
  • Donderdag 10:45
    • Website opgevraagd in browser
    • WERKT!
    • Aanpassen site: WERKT!
1 like

Bij mij lukt het structureel niet om nieuwe sites aan te maken.
Een bestaande (inhoudelijk) wijzigen lukt idd wel.

Ik heb een site die niet actief komt nu helemaal qua inhoud & CNAME verwijderd en morgen maar weer opnieuw proberen. Mogelijk is het een cache ding.
Ik baal wel een beetje omdat dingen niet betrouwbaar werken en het maar (aan)gokken wordt.

En ik vond nog een bijzondere:

In ‘index.md’
moet na

---
layout: default
---

een lege regel staan, anders trekt het zich niets aan van stle sheets zoals opgenomen/verwezen in ‘default.html’

1 like