Jullie mening over de reclame campagne van Freedom

Ook zelfs regelmatig meegemaakt dat mensen met ziggo mail hun mail niet konden verzenden als ze verbinding hadden met ons Wifi netwerk toen we nog bij xs4all zaten. (nog geen ervaring sinds we bij Freedom zitten omdat onze vereniging door corona nog steeds dicht is)

Dat zal niet veranderen denk ik. De Ziggo servers accepteren alleen te verzenden mail vanuit Ziggo beheerde IP adressen.
Wat kan helpen is het opzetten van een Wireguard tunnel vanuit hun mobiele device naar een systeem thuis.
Dan gaat al het verkeer via die tunnel naar hun eigen Ziggo aansluiting en en vandaar via de Ziggo servers.

(Wireguard heeft m.i. de makkelijkste setup, kost de minste energie van de telefoon en heeft slechts een UDP port forward nodig.
Then again,… Een deel van de Ziggo abonnee’s zit achter CGNAT de telefonie-boeren passen zeker ook CGNAT toe waardoor er een serieus issue voor onderlinge communicatie… (weer zo’n vrijheid van communicatie issue).

Ik weet een veel betere oplossing dan tunnels opzetten… Gewoon adviseren over te stappen naar Freedom :sunglasses::sunglasses:

1 like

@Anton: Dat kan… Maar is helaas niet overal mogelijk. Naast dat mensen aan Ziggo vastgeroest zitten ivm snelle auto’s etc.
M’n broer gaat er in veel opzichten niet op vooruit. (stand van zaken in November 20/2 Mbps leverbaar, net even de postcode check gedaan, het is nu helemaal niet leverbaar. )
(mogelijk zijn de laaste opmerkingen in dit draadje niet helemaal on-topic)

Doordat veel mensen tegenwoordig thuiswerken en dus niet meer op straat komen, vraag ik me af of die reclamezuilen aan de lantaarnpalen nog wel het bedoelde effect zullen hebben. Ze zullen minder gezien worden. Misschien een goede reden voor Freedom om daar een flinke korting op te bedingen :wink:

TIP: gebruik (reclame-) hangplekken vlak bij scholen,
dat helpt dan ook bij onze discussie op
https://Community.Freedom.NL/t/overheidsbeleid-big-tech-in-het-onderwijs/1664

Twee vliegen in één klap :wink:

1 like

Precies. In ieder geval dichtbij waar we zijn. Dus bijv. bij de buurtsupers.

De uitingen outdoor (zuilen, bushokjes etc) hebben we nog niet ingezet. Hier wachten we mee tot na de lockdown.

2 likes

Gespot op howto geek…

2 likes

Mooi dat al die voorbeelden in Rotterdam geplaatst zijn. :grin::wink:

In Trouw ook al een mooie gezien!

Daar zit je behoorlijk mis. De doelgroep is bewust van privacy en van alle leeftijden. Of heb je de funding in 2019 met alle argumenten van Founders niet meer voor ogen? Ikzelf ben 55+, draai al sinds de 90-er jaren Linux (hoeveel vrijheid wil je zelf hebben), ben dolblij dat Amazon mij in Slowakije plaatst en heb een papieren krant. Ben slim genoeg om juist niet naar de prijs te kijken. Was lid van Xs4all vanaf 1994, toch weggegaan (voor all obvious reasons). We zijn met velen.

1 like

Freedom.NL,

of -als variatie op een oude kreet-

waar zelfs de Koning zich Klant mag voelen

Freedom, de provider die geen klanten heeft, maar leden.

Vrij vertaald, ik vind dat Freedom het dus juist niet over het ‘afstandelijke’ Klanten moet hebben maar juist de nadruk moet leggen op Leden.

ik voel mij ook echt horend-bij-Freedom :spraydot: ,
omdat wij achter dezelfde waarden staan: privacy, kwaliteit, duidelijkheid

Naast de freedom t-shirts die ik vrijwel elke week draag in publiekeruimte vanwegen werk.

Zou ik ook nog een vaandel op mijn balkon rail kunnen ophangen. Maat 1 meter bij 3 meter. Er komen wekelijks veel mensen door mijn straat lopen en rijden. Dus een boel aandacht. Als ik deze krijg opgestuurt wordt het definitief opgehangen. Reclame bedrijven hebben hier nog steeds geen lucht van gekregen. Maar er zijn in mijn stad alleen al zeker 5 miljoen balkon railingen die van vaandels voorzien kunnen worden. En ja er zullen wellicht mensen zijn die hier een bijdragen voor willen zien. Want reclame op een auto levert ook al gauw minimaal 500,= euro per maand op. Maar voor freedom.nl hang ik het gratis op. Omdat ik ze tot nog toe een warm hart toedraag.

Ik heb enkelen van mijn buren ook al kunnen overtuigen. Dus dat werkt ook mond tot mond reclame.

Kijk wel eerst of er geen precariobelasting betaald moet worden op de reclame.

Wel mag ik meer privacy op mijn balkon creëren doormiddel van een balkondoek aan mijn balkonrail. En het maakt niet uit wat er op zo’n doek gedrukt staat. :wink:

En je hebt meer privacy met een balkondoek, en Freedom heeft iets met privacy :sunglasses: :sunglasses:

Nieuwe slogan:

Freedom internet, ook voor meer privacy op uw balkon :rofl: :rofl:

2 likes

Win Win toch het verkoopt zich bijna vanzelf :+1: