Jullie mening over de reclame campagne van Freedom

Natuurlijk mag dat! Dat hoef je van ons niet te vragen :wink:

Zijn de posters ook in hi-res te downloaden?

1 like

Als ik een postcodecheck doe bij Canal Digitaal over alles- in-1
Zie ik alleen Tweak en Online.nl als mogelijkheden.

Ik heb net die preview van de radiocommercial gezien.
Eh… ik hoop dat het inderdaad slechts een sneak preview was, en dat Anco niet de daadwerkelijke stemacteur is?

Prima kerel, maar hij heeft nou niet bepaald een aangename stem, vind ik.

Vrij internet… Tja ik denk dat zo`n beetje iedereen in de markt internet al als vrij ziet. Het maakt niet uit bij welke ISP je bent, je kan altijd vrij surfen zonder beperkingen. Als het om privacy gaat is het een ander verhaal. Helaas dat de meesten daar niet veel mee bezig zijn. Freedom is voor hen die wel bezig zijn met privacy en daar ook enige kennis over hebben. De reden dat ik bij Freedom zit is wegens een PTR record, ik hun visie deel en ik zeker ben dat ze mijn gegevens niet delen, maar voor lang niet iedereen is dat belangrijk. Als (ex-salesman) zou ik freedom.nl en privacy aan elkaar verbinden in een campagne inderdaad, maar daarvoor moet er wel eerst awareness gecreëerd worden binnen de markt en naar mijn idee is deze awareness minimaal aanwezig. Dus als het om een campagne gaat dan zou ik ook zeker klanten naar de site lokken en daar uitleggen welke jungle internet eigenlijk is en wat je daar zelf aan kan doen en hoe Freedom kan helpen.

@Privacyliker : Vrij internet is ook: een server op alle poorten kunnen laten lopen (ook poort 25)
het is ook een client voor elk willekeurig protocol kunnen gebruiken (ook al is toevallig poort 25
(Zonder gedwongen winkel nering bij de lokale servers van de ISP).

Kijk ook eens onder het kopje Privacy, daar is ook een start gemaakt met Internet en Basisschool.
En de best vreemde keuzen die daar gemaakt zijn (Teams, Zoom, Google, …) waarom zijn marketing
bureaus bezig het onderwijs ICT te beheren…

@Noci Ik ben het helemaal met je eens. Ik verbaas mij ook waarom mijn jongste zoon op de basisschool moet werken in een google omgeving en mijn oudste moet werken in een (Azure) omgeving. Ik zou ook graag zien dat er op scholen les wordt gegeven over Internet en daarbij niet alleen inzoomen op sociale media. Alleen al als ik zie welke telemetrie wordt geblokkeerd door mijn firewall als mijn zoon inlogt in de Microsoft omgeving voor school, schieten mij de tranen in de ogen. Helaas zijn maar weinig ouders zich daarvan bewust.

Wat bedoel je eigenlijk met de eerste alinea? Bij mij is poort 25 SMTP en dat is gewoon standaard toch? Maar goed, dan gaan we off-topic :slight_smile:

Poort 25 is inderdaad SMTP aka E-Mail…
Bij Ziggo kun je op poort 25 wel een server runnen, maar je zal er weinig mail van buiten op ontvangen omdat Ziggo van buitenaf toegang tot de poort voor je blokkeert. (Je kan natuurlijk ook een zakelijk abonnement afnemen), Bij Ziggo was het een regressie in het netwerk ongeveer een half jaar nadat de toko door UPC/LibertyGlobal was overgenomen. (En een deel van de Ziggo gebruikers zit achter CGNAT waardoor binnenkomende verbindingen zo wie zo een dingetje zijn).
Je kan mail verzenden aan de hele wereld, als je het maar via de Ziggo servers doet… met je Ziggo afzender adres. (tenzij zakelijk abonnement).
Lange tijd hat KPN ook beperkingen, al verzekeren enkelen me dat dat niet meer het geval is, en hoor van anderen dat het nog steeds zo is. (het zal afhankelijk zijn van abonnement, of tijdstip van abonnement start).

@Noci Ah juist, ja daar heb ik weleens eerder over gelezen inderdaad, dat mensen ineens niet meer konden mailen met hun eigen server omdat zomaar poort 25 geblokkeerd werd. Was bij KPN geloof ik. Trouwens zie dit…
https://nos.nl/artikel/2370875-ministers-google-software-voor-onderwijs-is-niet-veilig-genoeg.html

Ook zelfs regelmatig meegemaakt dat mensen met ziggo mail hun mail niet konden verzenden als ze verbinding hadden met ons Wifi netwerk toen we nog bij xs4all zaten. (nog geen ervaring sinds we bij Freedom zitten omdat onze vereniging door corona nog steeds dicht is)

Dat zal niet veranderen denk ik. De Ziggo servers accepteren alleen te verzenden mail vanuit Ziggo beheerde IP adressen.
Wat kan helpen is het opzetten van een Wireguard tunnel vanuit hun mobiele device naar een systeem thuis.
Dan gaat al het verkeer via die tunnel naar hun eigen Ziggo aansluiting en en vandaar via de Ziggo servers.

(Wireguard heeft m.i. de makkelijkste setup, kost de minste energie van de telefoon en heeft slechts een UDP port forward nodig.
Then again,… Een deel van de Ziggo abonnee’s zit achter CGNAT de telefonie-boeren passen zeker ook CGNAT toe waardoor er een serieus issue voor onderlinge communicatie… (weer zo’n vrijheid van communicatie issue).

Ik weet een veel betere oplossing dan tunnels opzetten… Gewoon adviseren over te stappen naar Freedom :sunglasses::sunglasses:

1 like

@Anton: Dat kan… Maar is helaas niet overal mogelijk. Naast dat mensen aan Ziggo vastgeroest zitten ivm snelle auto’s etc.
M’n broer gaat er in veel opzichten niet op vooruit. (stand van zaken in November 20/2 Mbps leverbaar, net even de postcode check gedaan, het is nu helemaal niet leverbaar. )
(mogelijk zijn de laaste opmerkingen in dit draadje niet helemaal on-topic)

Doordat veel mensen tegenwoordig thuiswerken en dus niet meer op straat komen, vraag ik me af of die reclamezuilen aan de lantaarnpalen nog wel het bedoelde effect zullen hebben. Ze zullen minder gezien worden. Misschien een goede reden voor Freedom om daar een flinke korting op te bedingen :wink:

TIP: gebruik (reclame-) hangplekken vlak bij scholen,
dat helpt dan ook bij onze discussie op
https://Community.Freedom.NL/t/overheidsbeleid-big-tech-in-het-onderwijs/1664

Twee vliegen in één klap :wink:

1 like

Precies. In ieder geval dichtbij waar we zijn. Dus bijv. bij de buurtsupers.

De uitingen outdoor (zuilen, bushokjes etc) hebben we nog niet ingezet. Hier wachten we mee tot na de lockdown.

2 likes

Gespot op howto geek…

2 likes

Mooi dat al die voorbeelden in Rotterdam geplaatst zijn. :grin::wink:

In Trouw ook al een mooie gezien!