Jullie mening over de reclame campagne van Freedom

Overal, of in ieder geval in de gekste uithoeken.

Daar ben ik helemaal mee eens.

:thinking: - 1

Is het een idee om bij alle nieuwe klanten te vragen
om 3 woorden te geven waarom zij nu lid worden van de club?
( Kan misschien zelfs al bij het aanmeldformulier worden gevraagd )

Dan kunnen wij met die kreten hele slimme reclame-uitingen maken, wetend dat juist dàt de redenen zijn om over te stappen.

:thinking: - 2

Misschien kunnen we hier een lijst aanleggen van redenen/woorden,
in een soort spreadsheet, waarbij wij allemaal dan 3 vinkjes zetten bij de voor ons belangrijkste redenen …
De top-10 gebruiken we dan om de club te laten groeien :wink:

@anon49073608: Het zal zeker zo zijn dat de feitelijke technische specificatie van de dienst van XS4ALL niet veranderd is. Tenslotte blijft de bestaande verbinding in stand. Achter de schermen is er wel veel veranderd, en het is maar welke waarde je daaraan geeft.

  • Het complete operating model is veranderd, en de doelstelling van de onderneming. Er is mijns inziens echt een verschil tussen een label van KPN dat moet bijdragen aan de resultaten van een beursgenoteerde onderneming en een zelfstandige onderneming die ook andere doelstellingen kan hebben.
  • In de laaste tijd hebben we afscheid moeten nemen van een activistische XS4ALL met een leidinggevende / agenderende rol op het gebied van privacy en Internet vrijheid.
  • De dedicated helpdesk is ogegaan in een shared service center die niet alleen voor het label XS4ALL werkt maar ook voor andere KPN diensten. De kennis en vaardigheden en de korte lijntjes die XS4ALL ooit had zijn voor een groot deel verloren gegaan.

Voor mij is duidelijk dat het meer is dan een verandering van het KvK nummertje. KPN heeft bovendien laten merken dat het XS4ALL label voor hen niet heilig is – het zijn tenslotte slechts extra kosten.

We zijn allemaal blij dat er weer een voorloper is in Nederland: Freedom Internet.

2 likes

Aanvullend op @Optimist KPN/XS4ALL was al aardig stil tijdens de discussies over WVID… die nog niet zo afgebrand is als de toeslagen wetgeving icm. belasting dienst, maar toch het blijkt achteraf OOK niet te kloppen.
Ik denk toch dat XS4ALL 10 jaar geleden er wat anders in gestaan zou hebben voordat de wetgeving door te 2e kamer gejaagd was.

3 likes

edit:

bij :spraydot: Freedom.NL voel ik (me) V I P
Vrijheid, … Internet, … Privacy

Kwaliteit waar je :slightly_smiling_face: blij van wordt

Ik zou een beetje oppassen met woorden als ‘intellect’, het suggereert dat leden van Freedom elitair zijn. Marketing-technisch is dat niet handig, gaat mensen afschrikken, ook als ze wel degelijk voelen voor meer privacy en vrijheid op het Internet. Ik zou me beperken tot meer egalitaire (inclusieve) bewoordingen.

1 like

Super bedankt voor het meedenken!
We hebben jullie reacties meegenomen in de besluiten en ook het reclamebureau laten meekijken hier op de community.

Vanaf 1 maart zal onze campagne starten en je kan ons dan vinden op radio, print, online en ook outdoor.

Als je naar Freedom kijkt, dan hebben we eigenlijk 3 basis doelgroepen, even heel beknopt:

  1. De techies, spreekt voor zich - veel belangstelling voor techniek.
  2. De bewuste internetter - maakt zich zorgen om / is bewust bezig met zijn/haar privacy, vrijheid en security
  3. De zorgeloze internetter - Wilt gewoon goed internet en goede service

Onze campagne zal zich vooral richten op de techies en de bewuste internetter.
Hierbij de materialen die we zullen gaan inzetten. (de radiocommercial wordt volgende week geproduceerd)








9 likes

Ziet er top uit! Oh wat kan ik hier van genieten. Ik hoop oprecht dat deze campagne heel veel nieuwe klanten gaat opleveren!

3 likes

Echt een fraaie campagne. De luis in de pels van ‘de grote jongens’. Maar we weten allemaal, als je eenmaal een paar luizen in je pels hebt het er heel snel heel erg veel gaan worden :blush::blush:

1 like

Het gaat me wel veel inkt kosten,
maar ik denk dat ik een serie A4-tjes ga afdrukken om hier in de straat voor mijn raam te hangen. Ouders brengen de kinderen naar school en komen hier langs :slightly_smiling_face:
Oh ja, natuurlijk eerst even vragen of dat wel mag van :spraydot: Freedom …

1 like

Natuurlijk mag dat! Dat hoef je van ons niet te vragen :wink:

Zijn de posters ook in hi-res te downloaden?

1 like

Als ik een postcodecheck doe bij Canal Digitaal over alles- in-1
Zie ik alleen Tweak en Online.nl als mogelijkheden.

Ik heb net die preview van de radiocommercial gezien.
Eh… ik hoop dat het inderdaad slechts een sneak preview was, en dat Anco niet de daadwerkelijke stemacteur is?

Prima kerel, maar hij heeft nou niet bepaald een aangename stem, vind ik.

Vrij internet… Tja ik denk dat zo`n beetje iedereen in de markt internet al als vrij ziet. Het maakt niet uit bij welke ISP je bent, je kan altijd vrij surfen zonder beperkingen. Als het om privacy gaat is het een ander verhaal. Helaas dat de meesten daar niet veel mee bezig zijn. Freedom is voor hen die wel bezig zijn met privacy en daar ook enige kennis over hebben. De reden dat ik bij Freedom zit is wegens een PTR record, ik hun visie deel en ik zeker ben dat ze mijn gegevens niet delen, maar voor lang niet iedereen is dat belangrijk. Als (ex-salesman) zou ik freedom.nl en privacy aan elkaar verbinden in een campagne inderdaad, maar daarvoor moet er wel eerst awareness gecreëerd worden binnen de markt en naar mijn idee is deze awareness minimaal aanwezig. Dus als het om een campagne gaat dan zou ik ook zeker klanten naar de site lokken en daar uitleggen welke jungle internet eigenlijk is en wat je daar zelf aan kan doen en hoe Freedom kan helpen.

@Privacyliker : Vrij internet is ook: een server op alle poorten kunnen laten lopen (ook poort 25)
het is ook een client voor elk willekeurig protocol kunnen gebruiken (ook al is toevallig poort 25
(Zonder gedwongen winkel nering bij de lokale servers van de ISP).

Kijk ook eens onder het kopje Privacy, daar is ook een start gemaakt met Internet en Basisschool.
En de best vreemde keuzen die daar gemaakt zijn (Teams, Zoom, Google, …) waarom zijn marketing
bureaus bezig het onderwijs ICT te beheren…

@Noci Ik ben het helemaal met je eens. Ik verbaas mij ook waarom mijn jongste zoon op de basisschool moet werken in een google omgeving en mijn oudste moet werken in een (Azure) omgeving. Ik zou ook graag zien dat er op scholen les wordt gegeven over Internet en daarbij niet alleen inzoomen op sociale media. Alleen al als ik zie welke telemetrie wordt geblokkeerd door mijn firewall als mijn zoon inlogt in de Microsoft omgeving voor school, schieten mij de tranen in de ogen. Helaas zijn maar weinig ouders zich daarvan bewust.

Wat bedoel je eigenlijk met de eerste alinea? Bij mij is poort 25 SMTP en dat is gewoon standaard toch? Maar goed, dan gaan we off-topic :slight_smile:

Poort 25 is inderdaad SMTP aka E-Mail…
Bij Ziggo kun je op poort 25 wel een server runnen, maar je zal er weinig mail van buiten op ontvangen omdat Ziggo van buitenaf toegang tot de poort voor je blokkeert. (Je kan natuurlijk ook een zakelijk abonnement afnemen), Bij Ziggo was het een regressie in het netwerk ongeveer een half jaar nadat de toko door UPC/LibertyGlobal was overgenomen. (En een deel van de Ziggo gebruikers zit achter CGNAT waardoor binnenkomende verbindingen zo wie zo een dingetje zijn).
Je kan mail verzenden aan de hele wereld, als je het maar via de Ziggo servers doet… met je Ziggo afzender adres. (tenzij zakelijk abonnement).
Lange tijd hat KPN ook beperkingen, al verzekeren enkelen me dat dat niet meer het geval is, en hoor van anderen dat het nog steeds zo is. (het zal afhankelijk zijn van abonnement, of tijdstip van abonnement start).

@Noci Ah juist, ja daar heb ik weleens eerder over gelezen inderdaad, dat mensen ineens niet meer konden mailen met hun eigen server omdat zomaar poort 25 geblokkeerd werd. Was bij KPN geloof ik. Trouwens zie dit…
https://nos.nl/artikel/2370875-ministers-google-software-voor-onderwijs-is-niet-veilig-genoeg.html