Kijken van een gemiste uitzending

De laatste dagen is het weer verschrikkelijk.
Klik je een gemiste uitzending aan, ga je na een paar seconden naar de volgende uitzending.
Soms heb je ook helemaal geen geluid.

1 like

Ook een paar keer meegemaakt. Maar ook dat het de volgend dag hersteld bleek en ik de uitzending alsnog kon zien.

Ik zie het, foutje van gisteren is ook hersteld.

Ja zondag wilde ik naar het 8 uur journaalkijken maar kwam steeds in het lopende programma Aria terecht. Uitermate irritant Via de app op mijn iPad likte het wel.
Ik kan Freedom bij de komende provider test weer geen voldoende geven voor TV.

Vanavond is het weer raak…

Net geprobeerd en goed in de gaten gehouden.
Op NPO1 en NPO2 waren volgens de gids de programma’s om 21:31 en 21:30 afgelopen.

  • Tot 21:31 en 21:30 zijn ze gewoon met “Begin gemist” terug te kijken. Werkt direct.
  • Tussen 21:31-21:36 (NPO1) en 21:30-21:35 (NPO2) zijn de programma’s niet bij “TV gemist” op te vragen
  • Om 21:36 en 21:35 zijn de rogramma’s via “TV Gemist” gewoon te starten.

Er is dus een periode van 5 minuten waarin “Begin gemist” en “TV gemist” niet werken.

Ik ben vandaag gebeld door de helpdesk.
Ik heb mijn bevindingen uitgelegd.

Ook dat ik het raar vind, dat er een gat zit net na een uitzending.
In die periode kun je de uitzending niet starten.
Hoe langer de uitzending, hoe groter het gat.

Klopt niet diverse keren geprobeerd, daarna met CD app lukte het wel!

Als ik programma of uitzending gemist gezien heb hoe kom ik dan weer eenvoudig in Live TV zonder x keer op te moeten drukken.

Gisteren kon ik NPO1 ‘Mathijs gaat door’ niet met gemist kijken.
Er was slechts een kort stukje aan het eind beschikbaar.
Ik heb het opgelost door direct op terugspoelen te drukken.
Toen heb ik 98% van de uitzending gezien.

Vandaag kwam de EPG op de gids van gisteren toen ik de Amino aan deed.
Het journaal NPO1 van 12:00 skipte naar de herhaling die daarna komt.

Het blijft maar doorgaan.
Met uitzending gemist gaat iets mis met de begintijd waar je er in stapt.
Die ligt een minuut voor het einde.
Je kunt dan met moeite terug spoelen naar het begin.
Er is dus wel degelijk een begintijd.

De helpdesk heeft weer achterstand met mailtjes.
Daar komt geen reactie op.
Ze nemen de telefoon vaak niet op.
Dan wordt je na een halve dag terug gebeld door iemand die niets weet en ook geen mail van de backoffice kan lezen. Die gaat dan een terugbelverzoek plannen over een dag of zo.

Ik kom tot de conclusie dat ze bij Canal Digitaal schijt hebben aan klanten.
Ik vraag me ook af of ze iets doen aan het probleem.
Hun hoofddoel is, om klanten zo veel mogelijk te irriteren bij het tv kijken.
Er komt geen verbetering en de horror firmware voor de Amino is nu 3 maanden oud.

1 like

Maandag en dinsdagavond na afloop van de uitzending Lubach op NPO 1 terug willen kijken. Inderdaad kom je dan terecht in het volgende programma. vanavond had ik hetzelfde met het Klokhuis op NPO 3.
Ik zie hier wel de tip dat je met moeite terug kunt spoelen naar het begin.
De Amino al een paar keer opgestart.
Komt dit door de software in de Amino of zit dit ergens bij CD?

Daar hebben we echt wat coordinatie van Freedom (@Anco) voor nodig.
De lijst en klachten beginnen nu wel erg lang te worden.

Televisie-storingen variabelen wat in een storings-overzicht zou helpen:

  • Storing in het Amino-kastje of in de CD-App of beiden
  • Storing in het Amino-kastje alleen bij bepaalde software/boot/portal/loader-versie en wat is de actuele versie
  • Storing afhankelijk van het medium (DSL/Glas) en/of belichter/netwerk en bij KPN: Wel/niet via Cambrium
  • Storing die LiveTV/TV-Gemist of Begin-Gemist betreft
  • Storing die niet alle zenders betreft b.v. alleen NPO/RTL/SBS of andere uitzend-groep
  • Storing door CD systemen, of daar achterliggende systemen van NPO/Uitzendstraat etc
  • Storing betreft alleen Multicast-kanalen of OTT streaming kanalen
  • Tijdelijke storingen of langer lopende storingen

Ook ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik hoop Freedom dus wel. Maar ook dat is niet duidelijk.

Ik heb in sommige gevallen hetzelfde geprobeert in de browser.
Ook daar is het probleem aanwezig.
Dus ik neem aan dat het in het platform zit.

Na een paar keer proberen, kwam er een momentje dat je naar het begin kon spoelen.
De pointer waar je gebleven bent in de uitzending, staat bij de eerste keer al bijna op het eind.
Die moet eigenlijk ergens voor de uitzending staan.
Rechts onder zie je dan de tellers op nul staan. als je de uitzending oproept.
Door snel op spoelen te drukken, komen er dan getallen in.
Als het spoelen dan gelukt is, blijft hij correct het tijdstip waar je gebleven was vasthouden.
Ook als je het hervat in de browser.

Hier nu weer dat ik een stream begin af te spelen, je krijgt een paar seconden te zien, daarna “network error” terwijl al het internet verkeer vrolijk verder gaat. Ik wil ondertussen mijn geld wel terug. Ik ga weg bij deze toko zo snel als ik kan. Geen goede 4K, je kan veel minder opnemen dan bij KPN, vreselijke GUI en daarbovenop nog al de problemen.

Troep, en er is geen barst aan veranderd sinds het begin. Zwaar teleurgesteld hierin.

1 like

Freedom kan beter maar aangeven dat ze alleen lineaire TV van inferieure kwaliteit aanbieden, dat het eigenlijk geen volledig TV abonnement mag heten.
Aan te raden zou zijn dat Freedom gewoon duidelijk maakt dat hun visie is dat je beter video streaming diensten kan gebruiken in plaats van de lineaire TV van CD.