KPN heeft de zaakjes weer strak op orde

Er was ook een bericht op de site van xs4all zelf met genoeg details (voor mij tenminste) maar ik begrijp je punt. Ik wil maar zeggen dat ik denk dat veel xs4all klanten niet eens de moeite hebben genomen om KPN te bellen of wat dan ook.

Ach, ik heb zelfs geprobeerd naar KPN MKB over te stappen toen mijn subnet afgenomen werd. Ik werd een maand of wellicht twee maanden van te voren op de hoogte gesteld middels een brief, beloofd dat KPN mij zou contacteren, maar natuurlijk nooit iets vernomen. Toen ik na de tweede brief zelf maar ging bellen, kreeg ik KPN te pakken, maar werd er haast geboden, vanwege een of andere deadline, wat natuurlijk niet echt mijn probleem is. Lang verhaal kort, KPN zat blijkbaar niet te springen om een ā€œlastigeā€ XS4all klant over te nemen, dus het beloofde belletje met de voorwaarden en precieze technische details heb ik nooit mogen ontvangen. Mail correspondentie stopte ook spontaan. Ik heb het er maar bij laten zitten.

Ja puntje bj paaltje komt het er bij mij op neer dat als ze de ā€œer verandert niets voor uā€ belofte na waren gekomen dat ik er waarschijnlijk nu nog zou zitten.

Ik ookā€¦ Maar helaas, die belofte is ook niet nagekomen.

Nou ik zit nog steeds bij xs4all / kpn. Het is niet alles maar de tv van Freedom / cd is ook niet alles als ik de verhalen mag geloven. 20 euro per mnd betalen voor een haperend tv.

Bedankt. Ik had allang Quad9 als secundaire DNSSEC server

Vandaag is de technische omzetting bij mij gerealiseerd. Het viel mee en het viel tegen.
Wat mij meeviel was dat de brief over de omzettingsdatum na mijn klacht kennelijk was aangepast: ik kreeg hem ook per e-mail, en in de brief was ook mijn nieuwe IPv6 prefix vermeld: wederom /48 dus ik hoef niet mijn hele interne netwerk om te nummeren.
Wat ook meeviel was dat mijn VPN verbindingen binnen 2 uur nadat ik het A-record en het AAAA-record dat naar mijn aansluiting verwijst had omgezet naar de nieuwe IP-adressen vanzelf weer in de lucht kwamen.
Wat tegenviel was dat mijn XS4all mailboxen niet meer bereikbaar waren vanuit Thunderbird. Nog wel vanaf mijn telefoon en nog wel via webmail. Na twee uur in de wachtrij voor de helpdesk hebben we het uiteindelijk opgelost: de accountsettings in Thunderbird omgezet naar KPNmail en in de webmail alle aliassen bevestigen. Toch gek dat het vanuit mijn telefoon wel direct werkte.
De helpdesk medewerker was zeer vriendelijk zoals ik van XS4all gewend ben, maar een wachtrij van 2 uur is nieuw.