Last met haperingen met Live / Canal+ in de browser

Ik heb er momenteel erg veel last van dat het beeld op mijn Linux / Firefox hapert. Het beeld blijft dan even hangen en gaat dan weer verder. Hebben hier meer mensen last van? Omdat dit al een paar browser versies gebeurd denk ik niet dat het aan mijn browser ligt. Ik krijg een wacht-rondje te zien nadat het beeld helemaal stopt, en dan gaat ie verder - met live mis je daardoor informatie natuurlijk.

Hoi,

Welke Linux distro?

Voor Ubuntu kan het soms gek genoeg juist liggen aan de audio drivers (Realtek).
Audio loopt vast, houdt video tegen en gaat na een tijdje weer verder.

Kijk verder nog eens naar hardware acceleration instellingen in Firefox.
Soms moet je die nog inschakelen, soms juist uitschakelen :wink:

Succes!

Ah, dat zou goed kunnen. Eerlijk gezegd heb ik het wel een beetje gehad met de audio drivers van Ubuntu. Ik was geupgrade naar de laatste versie van Ubuntu (22.10) omdat die meer stabiele audio zou hebben. En in plaats daarvan is het weer een drama; bij de laatste LTSv ersie was het beter.

Ik heb nu ook af en toe een volledige crash, dus ik ga wel door naar Windows 11 professional met WSL / Ubuntu voor het ontwikkelwerk. Zal de snelle file I/O wel gaan missen, maarja, stabiliteit staat op #1.

Heb je dat alleen met Linux/Firefox?
Als je alleen dat gebruikt of het ook op andere systemen hebt, dan zou het kunnen zijn dat het aan de error rate ligt op je verbinding. Had ik een tijdje geleden ook. Opeens hoge error rates die in de loop van de dag weer terug kwam op de originele prima waarden. Daarmee was het probleem opgelost.

Gisteravond de 7.50 update gekregen voor 7583 VDSL Pair bonding. Dus werd opnieuw verbinding gemaakt. Nu weer vrij hoge error rates en haperende televisiebeelden. Niet zo erg als eerder. Vanavond maar weer eens kijken.

Rare is dat de lijn met de beste SNR en de kleinste afstand de hoogste error rate heeft.

Bij mij waren er vanavond geen haperingen meer, en de error rate is ook terug naar normaal:

Dank. Ik had de laatste keer geen last van een error rate zover ik kon zien. Ik heb de stabiliteit vs snelheid wel wat teruggedraaid om zeker te zijn. Ik heb tegelijkertijd geen last bij andere streaming diensten, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan hoeveel er gebufferd wordt.