Live tv stopt met melding ‘zenderlijst is leeg’

Heeft iemand een idee wat er gebeurt

Hier geen problemen.
Even opnieuw opstarten misschien?

Wat bedoel je precies met nieuwe opstart?

even je ontvanger uit en weer aan zetten. Geen idee of het helpt, maar het is het proberen waard

Het is tijdelijk stopzetting van live tv met foutcode S0002 zenderlijst is leeg

Error 002 zou duiden op een fout in de DHCP, of je netwerk.
Even je Fritz router resetten zou het moeten verhelpen.

Bron:
https://www.tripleplay.tv/file-info/troubleshooting-amino-error-codes-pdf/

Bandbreedte van 5e is al zeer veel meer dan de ontvanger nodig heeft. Ik heb hem zelfs met een 100mb verbinding aangesloten zonder enig probleem.

Dank Ronald,

Ik heb door mijn hele huis cat 6 utp liggen. Weliswaar is de kabel lang 12-15 mtr maar de melding heb voor de omwissel nooit gehad. Heb je nog een ander idee?

De kabel zal echt het probleem niet zijn. Lan kabel mag volgens den norm tot 100 meter lang zijn. En zelfs een Cat 4 kabel (100 mb) is al voldoende.
Volgens de foutmelding krijgt je ontvanger ook netjes een ip adres van je router/fritzbox.
Vandaar ook mijn suggestie om eerst je fritzbox opnieuw op te starten. Dat is namelijk uit ervaring zeer vaak de oorzaak van dit soort zeer vreemde verschijnselen.
heb je de ontvanger direct op je fritzbox aangesloten, of zit er nog een switch oid tussen die rout in het eten zou kunnen gooien.

1 like

Kun je op je router verifieren dat een DHCP lease aangevraagd en verleend is aan CD kastje?

Geen idee wat je bedoelt. Ik wacht op het bericht van Frederique

In dit soort gevallen meet ik de kabel even door met een simpel testkastje.
Best kans als je aan de kabel buigt er een onderbreking komt.
Daar krijg je rare storingen van.

[Topic verplaatst naar de nieuwe rubriek ‘Melding technische problemen’]

We gaan verder in het topic S002 Zenderlijst leeg … dat hieraan parallel loopt

Edit: 16-11-2020:
De S002 melding is een melding die de Amino als ‘standaard’ melding geeft als de verbinding niet goed is.

Meestal is er dan een probleem met de internetverbinding. Denk aan problemen met Devolo’s, modem, bekabeling, netwerk, switches, Glas/DSL netwerk, etc.

De klanten die, na het zelf testen met componenten die mogelijk de oorzaak kunnen zijn van de melding, nog steeds een probleem ervaren wordt aangeraden contact op te nemen met de support van Freedom.