Live view werkt niet, opnemen wel

Ik heb een heel vreemd probleem - TV werkt alleen als ik, na het selecteren van
het kanaal, twee keer op de “>” knop van de amino afstandsbediening druk (waardoor
de “Pauze TV” modus wordt geactiveerd). Dit werkt natuurlijk alleen voor de
kanalen die het opnamen toelaten - de andere kanalen werken helemaal niet (kanaal
en programmanaam worden getoond, maar beeld verandert niet en er is geen geluid).

Dat is niet vreemd.
Internet gaat door VLAN 6 en de tv stream door VLAN 4
Je hebt tv dus helemaal niet geconfigureerd of je hebt er iets tussen zitten, dat het niet door laat.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Sinds twee weken ongeveer. Mijn netwerkconfiguratie is niet veranderd; voorheen werkte het gewoon. VLAN 6 en VLAN 4 zegt me niets.

Ah! Ja, dat was het! Een switch die geen VLAN’s lijkt te ondersteunen. Hartelijk dank!

Dus de Fritz!box-Amino verbinding gebruikt verschillende VLANs voor live kijken en vertraagd kijken?

Ja.
Terug kijken en de gids gaan via het gewone internet.
Je kunt dat ook in de Fritzbox zien op de online monitor.
Zodra je terug kijkt, is de data geel i.p.v. bruin.

1 like

VLAN6 (Internet) en VLAN 4(TV) zijn alleen op de WAN interface van de Fritzbox relevant.
Alleen voor VLAN6 wordt TCP gebruikt om te streamen, terwijl voor VLAN4 multicast wordt gebruikt.

Ik denk niet zozeer dat het probleem Multi VLAN is voor je switch (tenzij je die switch aan de WAN kant hebt).
Maar meer een gebrek aan multicast ondersteuning.

Live TV is in 90% van de gevallen UDP/Multicast en altijd over VLAN4
Terugkijken, begin gemist, opnamen bekijken is Altijd OTT (streamen via internet TCP connectie).

Voor multicast moet de switch multicast snooping ondersteunen.
Voor VLANs 802.1q (= dot1q)

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.