Mailbox naam wijzigen

Op welke wijze kan ik een mailbox naam wijzigen op het eigen domein?

let op: niet-geprobeerd, mogelijke manier:

Mijn.Freedom.NL, inloggen met jouw hoofd-account@Freedom
klik onderaan op → Domeinen
klik onderaan op → JouwEigenDomeinNaam
onderaan staat als CatchAll-box jouw MailBoxNaam@JouwEigenDomeinNaam

Ik weet niet wat er allemaal gebeurt als je daar de naam verandert.

Controleer NA de hernoeming ook of alle aliassen nog naar de juiste mailbox verwijzen … …

Wil je hierna op deze plek even noteren wat de gevolgens allemaal zijn ?!?
( voor de volgende vragensteller op dit gebied )

De primaire mailboxnaam (wat tevens een account is) veranderen op het domein als ondergebracht bij Freedom zal zonder mmv helpdesk (en die van Soverin) niet lukken.

Technisch/inhoudelijk stelt een naamswijziging weinig voor maar zover ik kan zien zijn daarvoor geen faciliteiten (beschikbaar gemaakt).
NB: De interne Soverin bestandsstructuur is een ‘naam’, just a name en wordt alles ingesteld middels daaraan gekoppelde ‘UUID’ referenties.

Waar je nu niets aan hebt, was het beter een mailboxnaam mbv een alias & gekoppelde identiteit toe te passen.
De alias is zelf op elk moment naar keuze veranderen. Die alias - waarmee je ook kunt inloggen en web/mailen - zou je als je nieuwe mailboxnaam kunnen toewijzen om voortaan daarmee te mailen. De mail blijft dan op je ‘whatever’ oude mailbox-account verwerkt.

Indien je echt een nieuw account wil hebben: is dan een nieuwe mailboxnaam maken, de mail van je oude mailboxnaam daarin importeren, daarna de oud mailboxnaam te deactiveren en nadat alles OK is met ook overzetten van bijkomende instellingen (rules/aliassen/PgPkeys etc.etc.), te verwijderen.

@Larry en @Drs_W ,

Dank voor jullie meedenken en aandacht. Het probleem was niet met een directe actie op te lossen. Het betrof een gewenste wijziging van een mailbox naam op het eigen domein welke via Freedom wordt gehoost.

Hoe heb ik het nu gedaan in 4 stappen:

1. verwijderen van alle aliassen verbonden met de bewuste mailbox
  2. verwijderen bewuste mailbox
  3. nieuwe mailbox met gewenste naam maken
  4. nieuwe en oude (gewenste) aliassen aanmaken, inclusief de oorspronkelijke mailbox naam.

Nogmaals dank voor het meedenken en reageren, nu heb ik een nieuwe mailbox en berichten naar de oorspronkelijke aliassen en mailbox komen nog steeds binnen.

Freedom Internet voor elkaar en met elkaar