Mailtje laat tijdje voorbij scrollende forum berichten zien

De laatste tijd is alles wat met mail te maken heeft ronduit langzaam.

Nu zag ik weer in ‘n mailtje zelfs berichten uit het forum voorbij scrollen.

Na een tijdje wachten verscheen eindelijk de tekst die bij de mail hoorde.

Geen idee. Het kwam laatst bij mij op: Waarom doet Freedom Internet niet iets leuks met Freedom Box. Lijkt me een perfecte combinatie. Bijvoorbeeld met instellingen voor Freedom Internet. Snel en eenvoudig je eigen server.

Een vraag aan jou, @Linux :

Dit lijkt mij op een ergens niet goed geschoonde cache … …

Was je zèlf daarvoor op het forum geweest ? Dan zou het ergens bij jou een nog gevulde cache kunnen zijn.
Was JIJ niet op het forum, dan zou bij Freedom een ongeleegde cache kunnen zijn gebruikt.

Maar er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden. Wie helpt Linux verder ?

@Drs_W. Nu je cache noemt…

Wat ik voorbij zag scrollen was een eerder forumtekst van mij, met een ander mailaccount getypt.

De laatste paar weken gaat alles betref mail langzaam. Verplaatsen, wissen, opschonen, alles wat je kunt bedenken. Als ik bv. ‘n mailtje als “geen spam” markeer, verdwijnt zo’n bericht vaak in het niets.

Ik hoef ook niet direct een oplossing, maar wil het wel graag laten weten.

Ik zet er de volgende keer wel “Ter Info bij”. :slight_smile:

Beste @Linux ,

ik zou gaan onderzoeken wáár het probleem vandaan komt,
want wie weet waar het nog meer kan opduiken?

Hardware:
gammel geheugen, oude harde schijf, … …

Software:
mail- en internet-programma, Operating-System, … …

Instellingen:
Browser-cache legen bij afsluiten (dan eindigen met Ctrl-W i.p.v. ‘kruisje’)
Mailgrogr. cache legen bij afsluiten (idem)

Situatie:
Harde Schijf bijna helemaal vol (dus steeds hard zoeken om een bestandje te kunnen plaatsen)
Mail-bestand wordt erg groot (dus alle acties moeten op een flinke kist bytes worden gedaan)

enz.

( ik ben ‘ter info’ en ‘ter lering’ wel benieuwd wat je uiteindelijk als oorzaak vindt. Kan anderen ook helpen; en daar is dit forum voor )