Mobiel internet met eSIM

Bij XS4ALL zat er op een gegeven moment een SIM-kaart voor mobiel internet bij het abonnement. Met Freedom is dat niet meer zo.

Mijn vriendin wil graag mobiel internet kunnen gebruiken op haar Fairphone 4. Er zit al een fysieke SIM in met roaming, maar die ondersteunt geen 4G en 3G werkt hier niet meer (alleen bellen werkt en af en toe 2G).

Weet iemand hier een geschikte provider waarmee je (met prepaid) een eSIM kunt krijgen? Is Freedom van plan mobiel internet aan te bieden? Bij voorbaat dank!

1 like

Simyo bied prepaid met eSIM aan en werkt prima in mijn Fairphone 4,

1 like

Ik raad je aan om voor beide SIM’s een pincode aan te maken.
Anders kan het gebeuren dat de Fairphone 4 de eSIM voorrang geeft bij bijv. sms.
Tenminste dat is mijn ervaring.

Mocht je nog vragen hebben over de Fairphone, dan kun je naast hier ook terecht op het forum van Fairphone. Dit is een forum voor en door gebruikers van een Fairphone. Meeste vragen zijn in het Engels, echter het is geen probleem om in het Nederlands te schrijven.

1 like

Dank voor de tip! Ik ga het onderzoeken!
Ze gebruikt SMS zelden, maar ze zal er op letten.

Ik ben bekend met het Fairphone forum. Zelf heb ik alleen geen smartphone en mijn vriendin spreekt geen Engels of Nederlands. Ik zocht vooral naar een geschikte mobiele ISP waar Freedom klanten ook vertrouwen in hebben of in ieder geval positieve ervaringen mee hebben.

Het zou mooi zijn als Freedom op termijn ook mobiele verbindingen kan leveren, maar ik moet bekennen dat ik zelf weinig ervaring heb op dat gebied.

Zowat elke taal komt voor op het forum.
Desnoods biedt deepl.com uitkomst.
Dus je vriendin is van harte welkom.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.