Mobiel versus vaste lijn

Beste Freedom,

Ik ben ernstig slechthorend vanaf de geboorte. En waar ik in een bestelproces of wat dan ook, kan ik alleen een vaste nummer doorgeven zodat men mij via een speciaal toestel kan bellen.

Maar als in een bestelproces (zoals bij Freedom) men alleen mobiel nummer moet invullen, dan ben ik even nergens. Want het proces kan niet voortgezet worden.

Kijk, bv ontvangen van een code of bericht is mobiel nummer wel handig. Dan gebruik ik hiervoor Signal, Whatsapp of SMS. Maar in een bestelproces weet ik gelijk dat men voor elk wat wils meteen gaat bellen naar een mobiel nummer.

Zelf mijn familie en collega’s gebruiken diverse apps om met mij te communiceren. En als ik een belletje krijg, laat mijn mobiel mij met rust. :sweat_smile:

Dus wat zou het probleem zijn om ook een vaste nummer te accepteren? :thinking:

3 likes

Goede vraag.

Overigens kan ik me niet herinneren ooit iemand van Freedom aan de telefoon gehad te hebben. Ik kreeg enkel een vraag per mail toen er iets niet zou kloppen. Men lijkt niet snel te bellen.

Zover ik weet wordt dat nummer niet gebruikt om je te bellen maar is vooral bedoeld om je met een code/sms te (laten) controleren.
Het bezit van een telefoonnummer is min of meer; een soort bewijs dat iemand een formeel gevalideerde status heeft. Zoiets als het hebben van een bankrekening of Nuts-aansluiting.

Ik zou zelf absoluut niet willen worden gebeld en de kans dat ik dan überhaupt opneem op dat 06-telefoonummer, is tamelijk klein.

Best wel een serieus probleem. Ik weet niet of er iets aan is te doen, maar heb je bericht in ieder geval doorgezet naar Freedom medewerkers.

1 like

Dank voor de moeite.

Ben benieuwd. Men zou ook een :information_source: erbij kunnen plaatsen (voor onze doelgroep) hoe het precies zit met mobiel nummer (als men per se geen vast nummer wil). Maar ja, mobiel nummer is zooooo ingeburgerd dat men soms iets over het hoofd zie dat het niet altijd doeltreffend is.

2 likes

Ik zie wel in mijn Freedom ook een pagina Factuuradres.
Daar is wel ruimte voor een normaal telefoonnummer.
Dan blijft wel de vraag, hoe gaat men om met die gegevens?
Een universeel veld, waar een klant wat ik kan zetten, dat zichtbaar is als iemand van Freedom het telefoonnummer op vraagt, lijkt me wel zinvol.

Mogelijk met de mogelijkheid om aan te geven hoe het gebruikt moet worden… b.v.

SMS / Signal = voor tekst berichten
VAST = gesprek
EMAIL = langere berichten

evt. met toevoeging van een reden.

Een mobiel nummer is heel handig, als ze vragen je modem te resetten.

Dat heb ik gezien bij Ziggo, die waren kwaad omdat de haak er op gegooid werd.
Maar de helldesk medewerker vroeg om de stekker van het modem er uit te trekken.

2 likes

Via e-mail gaf de helpdesk aan dat dat mobiel nummer alleen wordt gebruikt voor hersteltokens. En als ze mij zouden bellen, dat ze, en ik citeer:

“Bij een probleem of iets dergelijks vragen we altijd eerst uit waar men het beste op bereikbaar is”

Dus besloot ik bij de aanvraag mijn mobiel nummer in te vullen.

Blij met de goede service van de helpdesk!

3 likes

Nadat de helpdesk toelichtte dat het alleen wordt gebruikt voor toezending van hersteltokens, besloot ik bij mijn aanvraag het mobiel nummer in te vullen.

En de helpdesk zei ook het volgende:
“Bij een probleem of iets dergelijks vragen we altijd eerst uit waar men het beste op bereikbaar is”

Dat gaf uiteindelijk de doorslag. Super!

2 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.