Mogelijk zenderlijst alternatief met een LG tv

Het bleek dat mijn nieuwe LG tv gebruik kan maken van de fraaie en overzichtelijke Ziggo tv gids.
Gewoon zonder Ziggo abonnement of CI+ kaart, door de tv ook op de coax kabel aan te sluiten.
Dit is zo sinds ik in het Kanalen menu van de tv, Ziggo als kabel provider geselecteerd heb. De tv detecteert ook de Amino ontvanger, maar doet daar verder niets mee. (Momenteel heeft m’n LG OLED55C16LA tv na een recente update, softwareversie 03.33.11. )

De Favorieten lijsten van Ziggo werken nu gewoon en ik beland meteen op de laatst gebruikte Favorietenlijst na EEN klik op de “List” knop van de tv-afstandsbeding. De kanaalnummers gelijkmaken aan de Canal Digitaal nummers, maakt het helemaal handig.

De zenders Nederland 1 en 2 die verplicht via de kabel moeten worden doorgeven, zijn dan ook toegankelijk en programmeerbaar. Dat is wel handig, mijn vaste nieuwszenders op Nederland 1 en 2 starten nu automatisch, zelfs tijdens het gamen. :slight_smile: Bij het automatisch overschakelen krijg je ook geen irritante reclame te zien, wat wel het geval is bij de steeds irritanter wordende Amino.