Nieuw account voor mail kan niet inloggen

Vandaag hoorde ik van een vriend die Freedom wil proberen dat wanneer hij een e-mailaccount aanmaakt dat hij niet in kan loggen op webmail.freedom.nl, natuurlijk was ik eerst wat sceptisch, maar bij mij blijken nieuwe accounts ook niet te werken.

Wanneer ik naar mijn.freedom.nl ga, kan het account geoon inloggen, maar op webmail.freedom.nl (of mail.freedom.nl of mail.soverin.net) niet.

Lijkt of er een sync kapot is, natuurlijk is de helpdesk niet bereikbaar, maar ik hoopte dat hier mensen dit konden controleren of nog ideeen hadden om te proberen.

Wel erg jammer dat zulke dingen kapot zijn wanneer ik mensen vol enthousiasme vertel over Freedom en dat alles zo goed werkt.

Natuurlijk blijf ik verder nog het Ă©Ă©n en ander proberen, het account de-activeren en activeren lijkt ook niet te helpen.

mijn.freedom geeft hier nu een 503
Dat kan natuurlijk onderhoud zijn en daardoor de oorzaak.

Daar zit ook een menu om voor de webmail een ander wachtwoord aan te maken.
Als je daar een foutje maakt, kom je er niet in.

Los daarvan, is het zinvol het systeem wat tijd te geven zodat zaken (in)geregeld worden.

Om maar een ander voorbeeld te geven. Wanneer ik een alias of dns inricht, kan het 5 tot 10 minuten duren voordat de routering daarvan op orde is. Soms kan een website zelfs langer tot soms wel 15 minuten - of bij problemen nooit - nemen voordat die online is.
Wat ik zelf altijd doe is zaken eerst te checken voordat ik een ander vertel dat ze het kunnen gebruiken.

Het lastige is datje wel veel kunt instellen maar de feedback - via logs e.d. - daarvan niet goed mogelijk is, dus je moet het checken voordat je het gaat uitchecken.

Het lijkt mij op onderhoud (ook diverse 503’s gezien). Mijn doorstuur adres wat ik een half uur geleden heb aangemaakt werkt ook nog niet


Vertalingen zijn ook niet compleet.

Email backup in mijn.freedom, werkt ook niet op dit moment.

Wordt onderhoud niet meer aangekondigd? Zal zo nog een keer proberen in te loggen.

[zo aantal minuten later]
Still nothing :frowning:

Begint steeds meer op een storing te lijken.
Mijn doorstuur adres werkt nog niet.

Voor aliassen hou ik bij Freedom een halfuur aan. Maar vanavond zit ik al >2 uur te wachten en de nieuwe alias is nog steeds niet actief. Morgen nogmaals proberen. Ik ga hier de HD voorlopig niet mee lastig vallen.

Nog steeds. Heb storing aangemeld bij de helpdesk.

Probleem @FreedomBot , zo ik waarneem met mijn andere account, zit bij Soverin.
Kennnelijk is het proces dat de aliassen moet doorzetten naar de mail niet (goed) actief.

terzijde: het lastige met storingen - laat staan per mail - aanmelden dat ik niet het idee heb dat die weg helpt omdat de mensen er simpel niet zijn of (buiten kantooruren) op dat moment er niets aan kunnen doen. Vaker hier en elders gezegd dat de helpdeskfunctie er ook moet zijn op tijdstippen dat haar gebruikers juist thuis bezig zijn.

1 like

Status is veranderd. 2 Minuten geleden werd mijn nieuwe alias actief. Probleem opgelost :slight_smile:

Top, hier kwamen ook mijn testmails (naar nieuwe aliassen) omstreeks 19u07 ineens binnen.
Ik denk dat iemand ergens een muntje in heeft gedaan.

Hier werkt het ook nu.
Iemand het breakpoint weggehaald? :see_no_evil:

De tijd die het duurt om door te voeren lijkt gewoon 2 dagen. Ook wel een hele zware bewerking, moeten ze dit per post aanvragen?

Ik ben de vriend waar OP het over heeft.

Vrijdagavond klant geworden van freedom door bestelling op de site te doen. Gelijk een domein gekoppeld om mee te testen en mailboxen erop aangemaakt. Zondagavond laat begon het pas te werken en leken de problemen opgelost. Vanochtend op een ander domein een mailbox aangemaakt, wederom werkt dit nu aan einde van de werkdag nog niet. Een e-mail naar helpdesk@freedomnet.nl wordt niet beantwoord, misschien dat ik verwend ben met de helpdesk bij KPN, maar daar wordt binnen een paar uur gereageerd.

Ik hoor altijd van OP dat freedom geprezen wordt om hun stabiele systemen en hun klantenservice. Maar als nieuwe klant heb ik daar helaas nog niets van gezien. Ik ga morgen nog afwachten, maar dan is de koek wat mij betreft wel op en zal ik contract ontbinden.

Edit: ik ben alleen klant van e-mail dienst (maar dat zou niet uit moeten maken)

Mijn ervaring is dat mailen met de helpdesk lang duurt, kan best een aantal dagen duren voordat je reactie krijgt . Bellen daarentegen werkt snel om problemen opgelost te krijgen, als je tenminste tijdens kantooruren de tijd hebt om te bellen.

Eens dat wanneer je afhankelijk bent vanb de helpdesk, dit hier – voor dit moment - ronduit een nogo is. Alle begrip voor drukte maar niet dat er simpelweg niet gereageerd wordt.

Zelf ben ik zelfwerkzaam en wordt “boos” als dingen bij anderen - hier Freedom / Soverin - stuk gaan en die niet snel genoeg worden opgemerkt met wat heel hoort te zijn stuk blijkt te zijn gegaan.
Anno 2022 moet monitoring een standaardzaak zijn.

1 like

In het weekend bellen is lastig als ze er niet zijn.

Vanmiddag ging alles ineens weer automagisch werken. Maar nog altijd geen reactie van support.

1 like