Nieuw domein registratie

Ik wil een tweede domeinnaam registreren, zonder email of web hosting. Puur de naam en controle over de dns records, zodat ik hem kan laten verwijzen naar mijn eigen server.

Kan dit bij freedom of soverin of wat is mijn goedkoopste alternatief?

Vaak is de goedkoopste, net niet wat je zoekt.
Let op, wat je mag doen voor jouw geld.
Waar ik mijn domein heb staan, is nu .online en .site voor €0,25p/m
Lokkertjes voor het eerste jaar. .nl is gewoon €0,75p/m
Anderen zeggen veel te duur.

@DuinHoek
Freedom biedt op dit moment de mogelijkheid om een enkel domein te registreren en (nog) niet voor meerdere. Er zit wat in de pijplijn bij Freedom zoals je al hebt kunnen opmaken uit de aankondiging over Shared Webhosting en de laatste nieuwsbrief, details volgen binnenkort.

Soverin biedt je de gewenste optie uiteraard, net als vele anderen maar wel zoals @Erik al heeft geschreven moet je wel even opletten. Mocht je niet kunnen wachten, dan is een aangevraagde registratie via de beschikbare DNS-records direct te forwarden naar Freedom zodat je meteen de voordelen hebt zoals het gebruik ervan in je Mijn Freedom/e-mail communicatie. T.z.t. kun je het domein alsnog verhuizen.

Zoneedit staat vrij gebruik tot 5 domeinnamen toe (die kan in Slave mode van een eigen master DNS draaien).

Vraagje over aanvraag van eerste domeinnaam.
Als ik via Freedom een domeinnaam aanvraag, wat komt er dan bij de ISDN te staan? Is het dan eigenaar, ik zelf, met al mijn gegevens? Of staat daar Freedom met hun gegevens?

Ik wil best een domeinnaam aanvragen, maar wil niet mijn gegevens open hebben bij ISDN en dat iedereen maar kan nazoeken van wie dan de domeinnaam is. Kan iemand mij daar iets meer over vertellen?

Dank je wel!

Een eigen domeinnaam is inbegrepen bij je internetabonnement en jij bent eigenaar, bij ISDN wordt dit afgeschermd met gegevens van Soverin/Freedom

1 like

Soverin wordt het contact:

Domain name: #.nl
Status: active
Reseller: Soverin BV
Vijzelstraat 68
1017HL Amsterdam
Netherlands
Registrar: Metaregistrar B.V.
Zuidelijk Halfrond 1
2801DD Gouda
Netherlands
Abuse Contact: +31.858885692
Creation Date: 2020-03-01
Updated Date: 2021-04-20
DNSSEC: yes
Domain nameservers:
ns0.soverin.net
ns1.soverin.net
ns2.soverin.net
ns3.soverin.net
Record maintained by: NL Domain Registry

SIDN
Kun je het contact niet zelf instellen?
Bij mijn huidige domein provider kan ik tech en admin zelf instellen.

Ah top!
Dus als ik een domeinnaam via Freedom afsluit dan staan daar niet mijn eigen gegevens. Super handig om te weten :slight_smile: - Niet dat ik gekke dingen ga doen hoor, maar niet iedereen hoeft nu eenmaal te weten van wie die domein is.

En ja, eigenlijk was ik er wel vanuit gegaan dat het veilig is bij Freedom. Want die geven juist om de privacy van hun gebruikers :slight_smile: - Gewoon fijn om te weten dat er privacy is.

Oh ja… maar mijn computer heeft het aangepast naar ISDN.
Stom zeg… het is dus SIDN, klopt :slight_smile: - haha, wilde die weer terug springen. Bedankt Erik!

@anon17744841: T.z.t. kun je het domein alsnog verhuizen.

Al enig idee wanneer ik een domein zal kunnen verhuizen naar Freedom? En misscihen een indicatie van de bijbehorende kosten? Natte vingerwerk mag hoor =)

@Duinhoek
Jammer genoeg niet. Net zoals anderen wacht ik er ook op want mijn opzegtermijn bij de huidige hostingpartij loopt na deze zomer af.

De mensen van Freedom zélf moeten bepalen wanneer het technisch allemaal klaar is en kenbaar maken, als moderator nog niet over geïnformeerd. Aangezien we geen tegenberichten hebben ontvangen ga ik er wel vanuit dat ze, ruim voordat XS4ALL de stekker uit de hosting trekt er alles aan doen de Freedom shared webhosting op te leveren.

Als je alleen een DNS provider zoekt zou je een kunnen kijken bij bv. ZoneEdit.
Dan kun je ook een eigen primary DNS runnen, waarbij ZoneEdit als secondary je primary volgt.
De registrar kan ook daar evt. maar kan ook blijven waar je zit. (meestal).

Zijn er problemen bekend met de (eerste) domeinregistratie via Freedom? Ik heb op 1 juli een aanvraag hiervoor ingediend (.nl domein) maar het proces loopt maar niet door. De naam is wel in het dashboard te zien, maar als je dan op eigendom klikt dan komt er een foutmelding (Er is iets fout gegaan, probeer het nog eens of neem contact op met de helpdesk als het probleem zich blijft voordoen). En de SIDN zegt nog steeds dat de domeinnaam vrij is. Eigenwijs een testmail sturen naar de standaard aangemaakte admin-alias geeft een Host or domain name not found foutmelding.

Al kontact opgenomen met de helpdesk?

Ga er maar van uit als SIDN de naam niet kent, hij ook niet bestaat.
Als providers iets wijzigen, is het direct zichtbaar.

Ja, op 2 juli heb ik een e-mail gestuurd (ik kan helaas niet bellen tijdens de openingstijden van de helpdesk). Maar jammer genoeg nog geen antwoord ontvangen behalve ontvangstbevestiging met ticketnummer. Gisterenavond heb ik nog een reminder met nog wat extra aanvullende informatie gestuurd op dat ticketnummer, ik hoop dat dat nu toch wel snel gezien word.

1 like

Zo ziet de registratie van mijn domein (enkel in gebruik voor bijbehorende e-mailadressen) bij Freedom zo uit. Natuurlijjk hier en daar wat verwijderd. :sweat_smile:

1 like

Dit doet mij vermoeden dat Soverin de eigenaar van het domein is.
En niet de gebruiker.

1 like

Soverin is de registrar, jij bent de eigenaar.
Freedom heeft gelukkig vanuit privacy overwegingen (hadden we anders verwacht dan :smiley: ) de eigenaar niet vermeld bij domeinnaam gegevens.

1 like