NIEUW! Freedom Bellen Vrij NL

Na het goede nieuws van afgelopen week, waarin bekend werd gemaakt dat we als ‘Beste uit de Test Alles-in-1 Provider’ zijn gekomen in de providermonitor van de Consumentenbond, komen we deze week met meer goed nieuws. We delen dit graag als eerste met jullie! Morgen zetten we het op onze nieuwspagina en andere kanalen.

Bellen Vrij NL:
Vanaf nu kun je bij Freedom ook kiezen voor ‘Bellen Vrij NL’. Hiermee bel je voor 15 euro per maand kosteloos naar vaste en mobiele nummers in heel Nederland.

• Bellen via internet (VoIP);
• Kies één regionaal telefoonnummer of 085-telefoonnummer;
• Je kunt kosteloos je eigen nummer behouden of kiezen voor een nieuw telefoonnummer;
• Voicemail naar e-mail;
• Je betaalt je abonnement en belkosten van € 15 per maand vooruit;
• Een eigen nummer meenemen (nummerportering) is kosteloos;
• Geen aansluitkosten;
• Je betaalt per seconde voor servicenummers en telefoonnummers buiten NL. Deze kosten betaal je achteraf.

Heb je al een internetabonnement zonder Bellen of al een abonnement Bellen Basis, maar wil je graag een Freedom Bellen Vrij NL abonnement? Dat kan! Stuur een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl en vermeld daarin de volgende gegevens:

  • Postcode en huisnummer;
  • Het klantnummer (Fxxxxxxx)
  • Het hoofdaccount, dat is je @freedom.nl e-mailadres of het bij ons bekende contact e-mailadres.
5 likes

Dat is goed nieuws. Wanneer ik al mijn nummers kan meenemen, ga ik mijn telefonie graag overzetten van KPN4all naar Freedom!

1 like

Wat is de meerwaarde daarvan als USP wanneer iemand sws voor €15 (wat best aardig aan de prijs is, elders bij meerdere partijen is dat €10) al vrij belt. Ik zou die USP icm vrijbellen, eruit halen.

Los daarvan bellen (sommige :innocent: ) internetgebruikers onderling al praktisch “gratis” omdat zij hun voip-connecties zelf wel onderhouden. Ik zou er zelf(s) voor pleiten dat Freedom dat en die vrijheid als innovatieve werkwijze beter mogelijk zou maken en wie weet, zelfs openlijk documenteren. Verder ook de beperking eindelijk weghalen dat men maar één nummer mag/kan.

TOP ! :+1:
Hier werd lang op gewacht.

Nou nog (eventjes) alle familie en bekenden :spraydot: Freedom binnenpraten, en je kunt uuuuuren kletsen zonder extra kosten :wink:

3 likes

Voor weinig bellers met een vast nummer is Prepaid van Cheap Connect veel goedkoper!

Goed punt, de klanten bellen inderdaad al vrij in dit abonnement. Ik zal die USP eruit halen.

Wat betreft je tweede tip. Mocht je een andere interessante manier weten waarop Freedom klanten kunnen bellen, zou je die dan willen toelichten op de community, zodat je evt andere klanten daarmee kan helpen? Of begrijp ik je verkeerd en bedoel je iets anders met het tweede punt dat je noemt? Je mag het eventueel ook verder toelichten in een dm als je dat fijn vindt.

6 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: Voip to Voip (SIP to SIP) configureren

Tja, telefonie had net zo ‘gratis’ kunnen zijn als bijvoorbeeld e-mail. Toevallig lijkt de weergave formaat ook nog eens op elkaar.

Het hebben van een telefoonnummer is iets van het verleden, wat instand gehouden wordt om geld te kunnen rekenen. Je hebt dan wel extra services maar standaard Fritz!box kan dan ook al veel.

Over ENUM: RFC2916

en What is ENUM

Nog niet zolang geleden stond in elke Fritz! box ook een directe verbinding met AVM als ENUM.

1 like

Naar mijn idee is er wèl een verschil:
alle Nederlandse klanten bel je vrij op ( vanwege NL-VRIJ ) ,
maar als mijn familie in het buitenland ook Freedom-klant weet te worden,
dan bel ik hen dus ( vanwege :spraydot: - :spraydot: ) gratis op.
Dat is dus wat anders.

Daarnaast:
staat die USP wel wervend, en het is niet onjuist.

tja, dat zijn mijn bespiegelingen bij het onderling gratis bellen.
Maar: de keus is natuurlijk aan jullie.

1 like

:upside_down_face: Die insteek is net zo (on)waar. Wanneer Freedom spreekt over gratis onderling bellen, hebben ze het (vast?) over een klant met een directe internet aansluiting, van Freedom en dat zou er dan idd bij moeten staan. Ik vermoed dat dit in de voorwaarden door een beetje advocaat wel zal zijn gesjegd.

Verder denk ik da Freedom zich niet moet bezig houden met marketing praatjes… Gewoon to the point en niet qua strekking korting geven wat niets kost; waar andere partijen zich imo voortdurend schuldig aan maken.

Ik denk dat een bel abonnement voldoende is om kosteloos met elkaar te kunnen bellen.

Ik zit bij CheapConnect en daar kan ik ook met andere klanten daarvan gratis bellen. Het gaat erom of je andere VOIP provider nodig hebt om een gesprek te voeren wat dan kosten met zich meebrengt.

Zie ook de Voys pagina: https://www.voys.nl/gesprekskosten/

In het default telefoonboek van de Fritzbox zitten ook 2 verborgen nummers **797 en **798
Die maken een Sip2Sip HD verbinding met AVM.

Zijn die verborgen nummers soms nodig voor de firmware-upgrade ?!?

Wat gebeurt als ik ze weet te verwijderen of omzet naar wat anders ?!?

Zou het niet weten, heb ze al jaren laten staan voor test doeleinden.

in de aanhef: "Freedom biedt bij het internetabonnement twee soorten pakketten Freedom Bellen aan. " , dus ik lees daaruit dat bellen alleen wordt aangeboden i.c.m. een internet-abbo van Freedom.
(Iets waarvan ik liever zou zien, dat dit - net als bij Cheap - niet nodig is. Men moet juist af van die koppelverkoop).

Het gaat om de keuze zowel met aar ook zonder dwang zodat iedereen daar gelukkig van kan worden. Verder is het geen koppelverkoop als iets als onderdeel van het abbo gebruikt kan worden; mag maar moet niet. Ik kan nu prima de cardDAV van een mailbox gebruiken zonder dat ik die mailbox moet gebruiken voor mail.

Dat ik xxxDAV voor/bij Freedom zo belangrijk vind is dat dit technisch eenvoudig operationeel te maken is voor de online gebruikte Roundcube en ik idd graag zou zien dat vooral de ‘website’ overweg kan met webDAV. Waar die webDAV zich bevindt (in of buiten Freedom) maakt mij niet zoveel uit.

Wat is de meerwaarde daarvan als USP wanneer iemand sws voor €15 (wat best aardig aan de prijs is, elders bij meerdere partijen is dat €10) al vrij belt.

Bij XS4All was het 17,50 iirc, dat was wel Benelux maar voor mij effectief alleen NL. Dus ik ben goedkoper uit dan toen.

@Suzanne komt er ook ooit een Bellen Vrij EU/Buitenland?

Bellen vrij EU lijkt me wel logisch, bellen vrij overige landen wordt wat moeilijk. Misschien wel een bundel met onbeperkt VK, Zwitserland, Noorwegen, Noord Amerika, Australië/Nieuw Zeeland, Suriname/Curacao e.d. Voor de overige landen is de frequentie/kostprijs zo scheef dat betalen per tijdseenheid de enige zinnige optie is.

Dank voor het signaleren van de vraag. Het staat wel op onze wensenlijst, maar staat nog niet op de planning voor korte termijn.