Nieuwe gebieden beschikbaar op het netwerk van Open Dutch Fiber

Freedom Internet is nu ook beschikbaar via het Open Dutch Fiber netwerk in Amsterdam de Pijp, Amsterdam Oud West, Hoorn, Langedijk Scharwoude Broek op Langedijk en Maastricht West.

Open Dutch Fiber is actief in verschillende gebieden in Nederland. In een steeds meer van deze gebieden ligt nu minimaal één jaar het glasvezelnetwerk van ODF en dat betekent dat de exclusiviteit, waarbij Odido als eerste en enige provider internet mag leveren, voorbij is. Dit betekent dat we hier nu al een glasvezelabonnement van 1 Gbit/s kunnen leveren voor 53 euro per maand. 

Let op: De vrijgegeven gebieden komen per PoP (verdeelkast in de buurt) uit de exclusiviteit. Kan je nog niet bestellen op jouw adres, dan kan dit tot maximaal enkele maanden (langer) duren dan de eerste Pop die vrijgegeven is. 

De gebieden waar je een nu ook pre-order kunt plaatsen:

• Amsterdam de Pijp
  • Amsterdam Oud West
  • Hoorn
  • Langedijk Scharwoude Broek op Langedijk
  • Maastricht West

De gebieden waar Freedom Internet al beschikbaar was via het Open Dutch Fiber netwerk:

• Assen
  • Amsterdam Bijlmer
  • Amsterdam Bos en Lommer
  • Amsterdam Slotermeer
  • Amsterdam Westerpark
  • Amsterdam Gaasperplas
  • Beverwijk
  • Cappelle a/d IJssel
  • Delft
  • Den Haag Laakkwartier
  • Den Haag Moerwijk
  • Den Haag Rustenburg
  • Den Haaf Schilderswijk
  • Den Haag Stationsbuurt
  • Den Haag Transvaalkwartier
  • Den Haag Zeeheldenkwartier
  • Haarlem Zuid-Oost
  • Heemskerk
  • Heerhugowaard
  • Heerlen Zuid
  • Hellevoetsluis
  • Hillegom
  • Kerkrade
  • Leidschendam • Ridderkerk
  • Lisse
  • Oegstgeest
  • Roosendaal
  • Rotterdam Charlois
  • Rotterdam Hoogvliet
  • Rotterdam Kralingse Veer
  • Rotterdam Prins Alexander Noord
  • Rotterdam Prins Alexander Zuid
  • Rucphen
  • Sprundel
  • St. Willebrord
  • Utrecht de Meern
  • Utrecht Noord-Oost
  • Utrecht Noord-West
  • Utrecht Zuid
  • Venlo Zuid
  • Voorburg
  • Waalijk
  • Woerden
  • Zoetermeer Noord
  • Zoetermeer Zuid

Abonnement wijzigen

Woon je in een van de bovenstaande gebieden en heb je al een (DSL) abonnement van Freedom, maar wil je deze wijzigen naar een glasvezelinternetabonnement over het netwerk van Open Dutch Fiber? In deze handleiding leggen we je precies uit hoe je je abonnement kunt wijzigen.

Zodra er meer gebieden aan het rijtje worden toegevoegd, dan updaten we dit nieuwsbericht. Daarnaast kun je natuurlijk ook af en toe de postcodecheck uitvoeren om te kijken welke abonnementen er beschikbaar zijn op jouw adres.

Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/nieuwsartikel/nieuwe-gebieden-beschikbaar-op-het-netwerk-van-open-dutch-fiber-3
3 likes

Daar staan heel wat plaatsen onder die we nog niet eerder voorbij hebben zien komen in de categorie ‘Nieuwe gebieden’. Jammer dat zelf de postcodecheck doen de enige manier is om te controleren of er al een techniekwissel mogelijk is.

Aan welke andere manier had je gedacht?

Er zijn sites, die meer providers doen.
Maar dan met puur een verkoop praatje.
Zoals https://www.internetpostcodecheck.nl/
De eerste indruk van Freedom is daar, veel te duur.

De postcode check van Freedom is veel duidelijker,
Die laat ook het prijsverschil van belichters zien.

Een landelijke onafhankelijke site, zie ik niet.
Waar puur de techniek staat, zonder verkoop praat.
Daar zou dan ook de wachttijd van andere providers zichtbaar moeten zijn.

1 like

Ik heb een misschien gerelateerde vraag:
Ik lees hier wel eens berichten dat er in 1 woning twee verbindingen zijn aangelegd door verschillende organisaties. KPN heeft hier al eens glasvezel aangelegd, maar heeft dat zo onhandig gedaan dat ik daar eigenlijk geen gebruik van wil maken. Hoe groot is de kans dat hier ooit een ODF verbinding aangelegd gaat worden? Ik woon in Den Haag, maar in een ander deel dan die hier op de lijst staan.

@pa4wdh
Heb je de Radar uitzending gezien van 3 november?
Alvast tot aan de voordeur leggen, is best normaal.

Het is met aanleggen van kabels best wel een goed idee, om het goed voor te bereiden.
Verwacht geen precisie klus.
Wat ging er mis met KPN, wat je beter verwacht van ODF?

Een actueel kaartje op Netwerken en prijzen | Freedom met een overzicht van de locaties waar Freedom beschikbaar is, via welk netwerk en wat dat kost zou volgens mij verhelderend werken.

Ach, dat lijstje is volgens mij ook niet actueel.
Reggefiber staat er op als Cambrium.
Is dan niet inmiddels Fiber Operator?

Nee, Radar is niet een programma waar ik naar kijk.
Is er iets bijzonders gezegd over situaties zoals bij mij?

Met de aanleg op zichzelf is weinig mis gegaan. Ze zijn alleen eigenwijs geweest en hebben de aansluiting in m’n woonkamer gemonteerd, daardoor heb ik een kabel van grofweg 25 meter nodig heb die door 3 kamers heen loopt om het te krijgen waar ik het wil hebben. Als ODF minder eigenwijs is en de aansluiting gewoon in de meterkast maakt stap ik over zodra de kabel ligt.

Je moet ze ook niet de kans geven.
Als ik iets niet in de kamer wil hebben, komt dat er ook niet.

Heb ook wel gezien, dat bij glasvezel aanleg door de woonkamer muur werd geboord.
Bewoner niet thuis.
Vaas van de kast gestoten met de boor.
Aansluiting nooit afgemaakt.

Voor wat het waard is: ik weet van plaatsen met 3 glasvezelaansluitingen, Delta, KPN en nog eentje.

Het was voor mij alleen wel/geen glasvezel aanleggen, locatie daarvan was niet onderhandelbaar. Daar heb ik diverse pogingen voor gedaan zowel bij KPN als het bedrijf wat de aanleg deed.

Dat klinkt ook als een enigszins bizarre situatie :slight_smile: .

Zijn er überhaupt manieren om te checken of ODF van plan is hier ooit iets te doen?

3 aansluitingen komen hier ook voor.
Dat waren pilot wijken, begin van de eeuw.
Die derde is hier nooit af voltooid, KPNQwest.
Ook zijn er straten overgeslagen, daar was het herbestraten te duur.

Dit topic is 14 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.