Nieuwsbrief 23

1. Grote upgrade Mijn Freedom
2. Consumentenbond panelleden gezocht
3. WhatsApp en privacy: wat vind jij ervan?
4. Hulptroepen zijn gearriveerd
5. Introductie FRITZ!Box 5530
6. Update T-Mobile
7. Ook met meerdere ISRA punten kunnen we je helpen
­
1. Grote upgrade Mijn Freedom    ­  
We hebben zojuist een grote upgrade voor Mijn Freedom gelanceerd. Naast de totaal nieuwe look & feel kun je meer zelf doen en zien in deze persoonlijke omgeving. Je kunt nu bijvoorbeeld extra zenderpakketten bestellen en opzeggen. Ook heb je inzicht vanaf welke locaties er is ingelogd in de Mijn omgeving en kun je dit beheren. Daarbij hebben we een geheel nieuwe DNS-editor. 
  ­    ­

2. Consumentenbond panelleden gezocht  
Wij willen vooroplopen, juist in kwaliteit. Daarom dingen we graag mee naar de titel ‘beste provider’ van de Consumentenbond. Om die titel te kunnen krijgen, heeft de Consumentenbond ook klanten van Freedom nodig in haar online panel. 

Wil jij elke maand én elk kwartaal een korte vragenlijst invullen over onze dienstverlening?
Kijk dan even op onze site hoe je je aanmeldt.

3. WhatsApp en privacy: wat vind jij ervan?     ­
Zoals je wellicht hebt opgemerkt in de media, past Whatsapp zijn gebruikersovereenkomst aan. Hoewel de gevolgen binnen Europa niet groot zijn, heeft dit een discussie op gang gebracht over privacy. Een discussie die wij van harte aanmoedigen. Wij houden ervan om mee-kijk-vrije berichten te kunnen sturen via je telefoon. Jij ook? We nodigen je van harte uit om mee te discussiëren op onze community server.

4. Hulptroepen zijn gearriveerd    ­
Door onze snelle groei hebben we het bij Freedom enorm druk. Dit heeft ook invloed op de telefonische bereikbaarheid en de responstijden op e-mail. Deze zijn nu niet zoals je van Freedom mag verwachten. Wij zijn erg kieskeurig, maar we hebben met Gilles en Donna twee geweldige aanwinsten voor ons supportteam gevonden. Ze worden ondertussen goed ingewerkt. Heb je nog geen antwoord op je vraag gehad, dan kun je snel een antwoord verwachten!    ­
­ 
5. Introductie: FRITZ!Box 5530    ­
Over een maand ongeveer verwachten we bij nieuwe aansluitingen de FRITZ!Box 5530 te gaan leveren. Dit modem maakt losse SFP’s mogelijk en is daardoor geschikt voor FTTH en GPON. Ook ondersteunt dit modem Wifi 6, waarmee je onder de streep een snellere en betrouwbaardere wifi-verbinding hebt. Bovendien zit er een 2,5 Gigabit LAN-poort op.  
Helaas zit er wel één LAN-poort minder op het modem dan zijn voorganger en heeft dit modem geen USB-poort. Netwerkschijven of printers zullen dus via een switch of Wifi verbonden moeten worden bij dit modem.    ­

6. Update T-Mobile    ­
In september hebben we aangegeven dat we in januari zouden starten met de samenwerking met T-Mobile. De voorbereidingen zijn in volle gang, maar het daadwerkelijke leveren laat nog even op zich wachten.
We zullen starten in Den Haag, daarna gaan we naar Eindhoven. Hopelijk kunnen we daarna snel meer gebieden aansluiten. Wij zullen binnenkort de postcodegebieden in Den Haag vast integreren in de postcodecheck zodat je alvast je bestelling kan doorgeven.    ­

7. Ook met meerdere ISRA punten kunnen we je helpen    ­
De koperlijnen van het DSL netwerk in Nederland worden in een huis afgemonteerd op een zogenaamd ISRA punt. Het kan zijn dat je op een locatie meerdere ISRA punten hebt, bijvoorbeeld in samengetrokken panden of oude kantoorpanden. Je kan in zo’n geval op de website een melding krijgen dat we geen internetverbinding kunnen leveren. In deze gevallen is het toch mogelijk om Freedom Internet aan te vragen. Wij kunnen dit handmatig voor je in orde maken. Stuur een mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl met daarin de wensen, dan nemen we contact met je op.


Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/nieuwsbrief/freedom-nieuwsbrief-23
1 like

Oeh spannend dat dashboard, helaas zie ik op mijn telefoon alleen nog mijn lidmaatschap gegevens. Niet eens de domeinen, laat staan DNS beheer.

Komt hopelijk morgen goed wanneer ik op mijn laptop kijk :hugs:

Zit even te kijken naar de aliassen op het (at)freedom account.
Achter de alias zie ik active staan.
Als ik er een wis, is die gewoon weg.
Zie het nut van die aanduiding niet op dit moment.
Na het wissen zou ik graag willen zien, dat het aan het afkoelen is.
Door te klikken het tijdelijk even uit te kunnen schakelen.

Er zal vast wel een visie zijn over afkoelen of niet.
Maar ik zou het graag zien in de lijst na de verwijdering.

Uitloggen is ook zoiets.
Dan komt er een pop-up Are you Sure?
Zet daar ook in, dat het om uitloggen gaat.
Dat ik dan zeker weet, dat ik met mijn bibbervingers niet iets engs geklikt heb.

1 like

Wordt alleen Mijn Freedom paars, of gaat Freedom helemaal van geel naar paars?
Wat mij betreft mag het een tintje donkerder, zoiets als # 81007c

Hm. Heel vervelend dat ik nu op mijn ipad helemaal niets meer kan veranderen in het dashboard, zoals bijvoorbeeld adressen die nooit als spam moeten worden gezien.
Inderdaad, ook de domeinen niet zichtbaar, de aliassen niet, enz.
Hier ben ik niet blij mee. Ik hoop dat dit snel is opgelost.

Ook niet als je de browser in desktop modus zet?

Hier gebruik ik hoofdzakelijk een iPad. iPad Air 3e generatie, 10,5 inch, 1536 x 2048 pixels.

Ik kan bevestiging dat de menu balk niet verschijnt. (ook niet in desktopmodus). Ik gebruik verschillende workarounds om de balk te tonen.

  • verkleinen van lettertype naar 85%.
  • links ergens in de witte marge tikken.

Deze reactie aangevuld met enkele een korte ervaring en suggestie plaats ik in het andere topic van het dashboard.

1 like

Dank je wel, Patrick! Het verkleinen van het lettertype is bij mij niet nodig (dit terwijl ik het beslist niet op een klein lettertype heb staan), even links van het scherm klikken is voldoende. :+1: