Onduidelijkheid uiteindelijke levering / overstap: geen mail ontvangen

Hallo allemaal,

Ik heb een Freedom account aangevraagd met automatische overstap vanaf XS4ALL.

Nu heb ik de eerst mogelijke datum volgens mij aangegeven in de overstap, om precies te zijn 27 Juli (vandaag is dat morgen :wink: ). De hardware is ondertussen ontvangen - precies hetzelfde wat ik nu al in de kast heb hangen, maar dat modem moet terug.

Nu echter de vraag: wanneer kan ik nu ongeveer de overstap verwachten? Ik heb nog geen mailtje gekregen over de migratie:

Wij doen ons best deze datum aan te houden voor het starten van onze dienstverlening. Je ontvangt later van ons een mail met de geplande datum. Zorg dat je jouw huidige provider pas opzegt op het moment dat de geplande datum door ons is doorgegeven.

Ten eerste verwacht ik dan enigszins op tijd een mail over de stand van zaken. Ten tweede is dit een automatische overstap; dan hoef ik toch Ć¼berhaupt XS4ALL niet op te zeggen?

Heeft iemand meer informatie of een uitleg van hoe het meestal gaat?

Groet,
Maarten

Herstel, de datum is wel bekend, maar die is verstuurd naar mijn nieuwe Freedom mail account zonder CC naar mijn ā€œeigenā€ mail account. Daā€™s niet plezierig, ik zal wel proberen om forwarding aan te zetten.

Je bestelling is helemaal compleet. Wij gaan nu aan de slag om je internetverbinding op de geplande datum op te leveren. De aansluiting staat gepland op: 29 juli 2021.

Goed, mail wel verstuurd, maar de communicatie kan nog wel wat handiger (voortgang in ā€œMijn Freedomā€ of in ieder geval followup naar mail account. Ik kan me voorstellen dat mensen het Freedom account pas gaan gebruiken als de internet verbinding is opgeleverd. En er staat in de orderbevestiging helemaal niets over het gebruik van het andere account, dat moet je dan maar raden!

Het goede nieuws is dus dat ik Freedom.nl gebruik voor Augustus en voordat ik op vakantie ga. Fijn!

Ik zou je eerder adviseren om je oude email account (ik neem voor het gemak even aan dat dat je xs4all account is) te forwarden naar je freedom account. Het lijkt erop dat je schrijft dat je dat andersom wilt doenā€¦

Ik ga geen gebruik maken van mijn freedom email account. En dat is mijn keus, ik mag hopen dat Freedom mij die keus laat. Ik heb al een proton mail account en een google account (+ wat ik voor mijn werk nodig heb aan adressen), daā€™s wel genoeg voor mij. Ik hoop ook ten zeerste dat ik communicatie met Freedom via een door mij opgegeven mail adres kan doen, en niet het gebruik van een Freedom account verplicht.

je kunt een forward instellen in de mijn.freedom omgeving

Mijn adres in de factuur staat al op mijn GMail account, dus dat werkt niet wat betreft de mail betreffende de aansluitdatum in ieder geval. Het kan natuurlijk zijn dat ik dat al veranderd heb. Maar ga er alsjeblieft niet vanuit dat mensen dit doen voordat ze een aansluiting hebben.

Ik ga even kijken hoe ik de mail van Freedom het beste kan behandelen vanuit een security oogpunt, ik wil niet al mijn eieren in dezelfde mand doen, voor het geval er een account gecompromitteerd raakt.

Ik zie wel een mogelijkheid om een filter aan te maken, maar als ik dan het ā€œvanā€ gedeelte leeg laat dan lijkt het filter niet te werken. Het (i) voor verdere informatie lijkt ook niet te werken. Hoe stel ik een algemene forward in voor mijn Freedom.nl mail?

ik heb daar ook niks ingevuld en voor mij werkt het

OK probeer ik het nog een keer, viel me op dat het ding er eeuwig over deed om de forward te accepten. Zal wel wat mis zijn gegaan, de forward werkt in ieder geval niet.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.