Ontvang nu de eerste 3 maanden 15 euro korting

Afgelopen week kwam Freedom Internet bij de Consumentenbond als Beste uit de Test Alles-in-1 Provider. Een unieke prestatie waar we supertrots op zijn. We willen dit graag met jullie vieren en hebben daarom besloten geen prijsverhoging door te voeren én een kortingsactie op te zetten! Bestel nu Freedom Internet en je ontvangt de eerste 3 maanden 15 euro korting.

Klik hier om te controleren of we op jouw adres Freedom Internet leveren.

Heb je al een bestelling geplaatst maar moet je lijn nog worden opgeleverd, dan wordt automatisch de korting (eerste 3 maanden 15 euro korting per maand) met je abonnementsgeld verrekend, mits je hebt gekozen om per maand te betalen. Heb je onlangs een bestelling geplaatst en gekozen om je abonnementsgeld in één keer voor een jaar te betalen dan gebeurt er niets, je ontvangt dan namelijk al een maand korting op je internetabonnement. 


Zie het oorspronkelijke bericht op https://freedom.nl/nieuwsartikel/ontvang-nu-de-eerste-3-maanden-15-euro-korting

Precies op tijd, kan hem net opzeggen en dan opnieuw aanvragen :sweat_smile:
Nee, prima tevreden en ben nooit zo van dit soort lokkertjes :frowning:
Een actie zoals ze al hebben dat je 2 euro korting krijgt zonder modem vind ik dan leuker. Wel benieuwd hoe dat werkt met de korting als je per jaar betaald.

1 like

Eerst, ik vind het een beetje flauw om de jaar-betalers over te slaan. Volgens mij geeft je een “cadeautje” aan iedereen die klant wordt, en niet aan de “selected few”.

Ten tweede, wat mij altijd een beetje tegenstaat aan dit soort acties is dat de trouwe klanten naast de spreekwoordelijke pot piesen. Alles om je maar binnen te halen, maar daarna lijkt het niet meer uit te maken. Veel bedrijven hebben daar een slechte gewoonte van gemaakt. (Tenzij je het uitblijven van de prijsverhoging [1] van 2021 ook telt als cadeautje, maar ik ga er van uit dat die volgend jaar nog wel komt)

De Vattenfall (voormalig Nuon) heeft dat anders opgelost. Zij hebben een systeem dat heet “Blijven Loont” [2]. Hoe langer je klant blijft, hoe groter de korting. Ik zit inmiddels met mijn 27 jaar klant-zijn op 25%. Hier worden bestaande klanten dus beloond voor hun loyaliteit aan het bedrijf en krijgen niet alleen de nieuwe klanten hun voordeeltjes.

[1] Nieuwbrief 28 (punt 3)
[2] Blijven Loont, voordeel voor vaste klanten | Vattenfall

3 likes

Trouwe, loyale en bestaande klanten, niet getreurd. Jullie staan op ons vizier.

De actie is bedoeld om geïnteresseerden over de streep te trekken om ook te kiezen voor Freedom Internet. Het liefst zouden we dit voor iedereen doorvoeren, echter zou dit zou een enorme kostenpost zijn.

Uiteraard denken we ook aan onze trouwe klanten, door bijvoorbeeld geen prijsverhoging door te voeren. Ook ontwikkelen we steeds nieuwe producten en diensten die ook worden toegevoegd voor iedereen met een Freedom verbinding.

Onze ‘oudste’ klanten zijn nog maar een jaar oud, maar we willen uiteindelijk dat onze trouwe loyale klanten voordeliger af zijn. We denken nog na over hoe we dit precies gaan invullen.

To be continued!

7 likes

Trouwe klanten kregen destijds een kadotje in verhouding met je aantal jaren lidmaatschap met ditzelfde argument. (destijds met fikse korting een wifikaart voor je laptop, wifi was destijds nog niet standaard aanwezig maar je gebruikte een insteek of USB module voor een laptop)
Dus ik heb er het volste vertrouwen in dat de vaste klanten ook bij Freedom absoluut niet vergeten worden.

Eigenlijk is dit al het kadotje voor vaste klanten

2 likes

Leuk !

Mijn geschenk:
Als :spraydot: Freedom flink groeit, dan kan (met zo’n gedreven mensen daar) de kwaliteit alleen maar (nòg) beter worden.
Als ‘vaste’ klant heb ik daar dagelijks voordeel van.

5 likes

Omdat ik geloof in openheid en transparantie, nog even een toevoeging op m’n bericht van vanmiddag:

Het gaat erg goed met Freedom, maar we willen erg graag nog wat harder groeien. Meer klanten betekent dat we meer en sneller kunnen ontwikkelen, klanten beter kunnen helpen, meer features kunnen introduceren en dat we ons meer en beter kunnen roeren in maatschappelijke kwesties.

Een korting geven aan nieuwe Freedom klanten is natuurlijk niet het allermooiste wat we kunnen doen.
Echter kunnen we er door de overspannen ISP markt lastig omheen.

We geloven wat dat betreft veel meer in een ANWB of Vattenfall model zoals hierboven genoemd, hoe langer je klant bent hoe meer korting/perks je krijgt.
Aangezien onze oudste klanten pas een jaar oud zijn, is het nu nog niet zo heel zinvol. Dit staat op de agenda en willen we echt gaan doen.

Voor nu hebben we besloten om de vorige korting, die je kreeg als je per jaar betaalde, naar voren te trekken en voor iedereen bereikbaar te maken. Dus ook bereikbaar als je niet in 1x een jaarbedrag op tafel kan/wil leggen. (Betaal je al per jaar, dan behoud je uiteraard deze korting.)

Erg belangrijk is ook, dat we bezig zijn met het aansluiten van vergelijkingssites. Die vergelijken meestal op kosten voor het eerste jaar. Met deze actie komen we ook daar een stuk gunstiger naar voren. We zijn natuurlijk geen prijsvechter, maar dan is het wel een beetje in lijn met concurrentie (over WBA). Vrijwel alle providers doen dit, en het is het voor nu commercieel gezien handig om hierin mee te gaan. Het liefst zouden we alleen trouwe klanten belonen, maar alleen daarmee komen we er nog niet.

8 likes

Goed bezig. Ik heb er vertrouwen in dat Freedom de meeste klanten blij maakt, ook de vaste klanten. Mij tot nu toe in ieder geval wel :slight_smile: Ik hoop dat er nog veel meer klanten bij komen!

1 like

Jammer, de 1 maand korting bij een jaar betalen was een betere korting zeker ook omdat dit elk jaar is. De argumenten als “alle providers doen dit” vind ik niet passen bij Freedom. Ben lekker anders en technisch beter dat is waardoor XS4ALL groot is geworden. Kwaliteit kost geld. Als de kosten de overweging zijn om een provider te kiezen dan kom je niet bij Freedom (of XS4ALL om het even).

Maar de mensen moeten je eerst kennen om de beslissing te kunnen nemen bij je te komen…

Goede aktie van Freedom om NOG meer bekendheid te krijgen.

1 like

Korting geven bij aanvang van een abonnement lijkt mij in deze markt haast onontkoombaar.

Een stap verder is om klanten korting te geven als zij aangeven dat zij rondkijken naar een andere provider.
Je moet ook als leverancier geloven in jouw product en daar een eerlijke prijs voor vragen. Om zo dan de prijs, voor iedereen hoger te maken om dan korting te kunnen geven, aan klanten die zeggen ergens anders het gras groener is, is iets wat ik niet eerlijk vind naar andere klanten.

Xs4all is dat gaan doen toen de KPN het voor het zeggen kreeg en het was ook één van de redenen waarom ik nu bij Freedom zit en niet meer bij Xs4all.

Dit laatste doet Freedom denk ik niet en ik zou het zeer waarderen als dit ook in de toekomst zo zou blijven.

De prijs voor een product is zo dan voor alle klanten gelijk afgezien van de verschillen die veroorzaakt worden door de inkoopkosten voor de verschillende transport netwerken.