Opgenomen film stopt spontaan

Al meerdere keren blijkt dat een opgenomen film tijdens het kijken spontaan stopt na ruim 1u20min afspelen, start weer op, stopt weer, start weer, stopt weer enz, enz. Het CD kastje van de stroom gehaald, opnieuw opstarten, updates, fabrieksinstellingen, alles is al geprobeerd.
Dit komt voor bij meerdere films en elke keer na zo’n 1u20min afspelen.

Vandaag opnieuw geprobeerd om de rest van de film en de reclameblokken te kijken.
Zonder horten en stoten alles kunnen bekijken.
Hoe kan het dat nu al meerdere keren een film incl reclameblokken na 1u20min in stop/go veranderd en een dag later gewoon afgekeken kan worden…?

Helaas we wilde vanavond kijken naar een zaterdag opgenomen serie, niets te vinden.
Dan maar iets ander bekijken, na 43min begint het beeld weer te stotteren…stop/go effect is er weer.
Fijn hoor de TV opnames van CD.

Vanavond weer eens een eerder opgenomen film bekeken. Inclusief de reclameblokken duurt zo’n film best lang, dus een paar pauzes is normaal. Deze keer niet de film laten pauzeren, maar gewoon gestopt. Na de plas/koffiepauze opnieuw opstarten en kijken…Dit keer niet één keer stotterend (stop/go/stop/go) beeld gehad.
Betekend dit nu dat de pauzefunctie van CD storingen kan veroorzaken?
Freedom geef eens een reactie!!

1 like

Bedankt voor het melden, zeker iets voor de community om verder mee te testen.

Heb het in ieder geval alvast gemeld bij techneuten van Freedom.

We horen graag als anderen hetzelfde ervaren met stoppen in plaats van pauzeren.

Internet is weer waardeloos met slecht beeld op de tv’s tot gevolg. Dit is echt niet lollig meer. Wanneer gaat er eens wat verbeteren, want voor m’n gezinsleden is het geduld al een tijdje over.
Ik kijk niet via een kastje, maar stream via de CD app een Samsung S20+ via Chromecast naar m’n TV.
Vanmiddag ging het probleemloos. Enige wat anders is, is de internetsnelheid, die vanmiddag 450 Mbps en nu maar 85 (vanaf de router).

Het lijkt steeds meer heel erg lokaal te zijn. Hier (regio Den Haag) nog steeds geen problemen met TV kijken via de STB en geen snelheids problemen.

Misschien kunnen we met de community daar wat meer inzicht in krijgen als hulp voor Freedom. Als jullie tenminste willen vertellen in welke regio jullie zitten.

Ik zit in Veenendaal

Zondagavond een opname proberen terug te kijken: niets anders dan stotteren en stoppen. Weer gewoon tv gaan kijken, na 10 minuten opnieuw geprobeerd en gewoon opname kunnen kijken???

Regio Beek, Zuid-Limburg

Idem in Krimpen a/d IJ . Zaterdag Shetland opgenomen (NPO2) Gisteravond terug gekeken steeds voor kortere of langere periode stopte de opname. Programma gemist hetzelfde probleem.
Uiteindelijk gekeken via de CD app op de LG TV. Dit ging met een korte onderbreking goed.

Weer is het internet hier veel slechter dan het zou moeten zijn. Nu is het 140 mbps, het zou rond de 450 zou moet zijn en dat was het vanmiddag ook.

Vanavond de Zaak van je leven De beul van Twente bekeken.
Begint goed, maar 10 minuten voor het einde, stotterend beeld…

Gisteravond niet op een normale manier opgenomen programma’s kunnen kijken (regio Alkmaar). Om de haverklap staat het beeld even stil. Na 22.30 uur was het helemaal een ramp. Opnieuw laten opstarten e.d. heeft ook totaal geen nut! Hoelang gaat deze nachtmerrie nog duren CD? E.e.a. zal toch snel moeten gaan veranderen dit gaat op termijn wel klanten kosten bij Freedom en dat zou erg jammer zijn! Het thuisfront begint zich behoorlijk te ergeren en dat is nog zacht uitgedrukt. Vooralsnog is het tv-pakket wel de zwakste schakel. En ook zeer irritant bij een opgenomen programma en vaak voorkomt dat het begin wordt gemist wat ook weer kan resulteren dat het eind er ook niet opstaat. CD geef een programma dan ruim voldoende tolerantie bij het begin en eind, bij XS4all/KPN was dit prima geregeld!

1 like

Wij (in een dorp tussen Rotterdam en Dordrecht, met een ADSL-verbinding met pair bonding) hebben ook vaak problemen met het bekijken van opnames. Horten en stoten of al aan het begin van de opname helemaal stoppen (dat laatste alleen bij meerdere opnames van Witse op Één HD). We dachten eerst dat het door het gelijktijdig downloaden van bestanden kwam (of, preciezer, door het gelijktijdig syncen van een lokale mirror met een online server), dat doen we niet meer als we een video kijken, maar dat heeft hooguit gedeeltelijk aan het probleem bijgedragen.
Voor het geval dit ermee te maken heeft: De internetverbinding knalt er af en toe even uit, meestal korter dan vier minuten, (dat was ook, sinds herfst 2019, bij XS4ALL al het geval en gebeurde bij XS4ALL meermaals tijdens het televisie - vooral opnames - kijken), een enkele keer zie en zag je dan in de Fritz!Box logs dat “a report has been sent”. Andere keren alleen dat de verbinding verloren was en opnieuw gemaakt werd. Horten en stoten hadden we dan weer niet bij XS4ALL.

Net keken we weer naar een opname van Witse en nu ging het vlekkeloos :slightly_smiling_face:
Het enige dat hier veranderd is, is dat we een paar dagen geleden ipv6 uitgezet hebben in het modem, verder is er aan onze kant niets gewijzigd

Echt zeer benieuwd of dit een oplossing is voor dit helaas bekende probleem.
Ik hoor heel erg graag het vervolg van jouw ervaring hiermee.

Kun je programma’s opnemen van Een HD? Zoja hoe?

Kennelijk niet, Koen, sorry. Ik zie nu dat die programma’s van Één HD alleen maar in onze “Mijn Lijst” staan, dus we hebben ze helemaal niet opgenomen, maar kijken ze kennelijk terug :flushed:
Dat zou de keren kunnen verklaren dat onze veronderstelde opname al meteen aan het begin stopte, misschien was er dan teveel tijd verstreken om nog terug te mogen kijken.

IPv6 uitschakelen is geen oplossing voor dit probleem, het was toeval dat we er even geen last van hadden.

We hadden twee opnames van The Mentalist van 1 januari op Fox HD.
De eerste bekeken we gisteren, die had wat hikjes, verschillende bijna te kort om te merken en hooguit vijf iets langer.
De tweede bekeken we vandaag. Dit keer bevroor de aflevering vaak en was het behoorlijk hinderlijk. Omdat we geen vaste methode hebben om naar opnames te kijken (soms via “Opnames”, soms via “Mijn Lijst”) stopten we het afspelen en kozen de film opnieuw, nu zeker via “Opnames”. We kozen voor verder kijken waar we gebleven waren. De film bleef ernstig hikken :cry:

We gaan nog proberen om opnames altijd via “Opnames” te kijken.

Met regelmaat een korte pauze tijdens het terugkijken van een opname. Maakt niet uit welke zender. RTL4 GTST, Veronica Gremlins, etc. De ene dag gaat het goed, de andere is het ronduit slecht. Dit is sinds niet al te lange tijd. Of het een relatie heeft met de bandbreedte problemen weet ik niet. Vooralsnog beschouw ik het het zoveelste probleem met CD. Dat die nog een klantenkring hebben verbaasd me.
Vanavond weer een nieuwe “feature” ontdekt. Druk je tijdens het live kijken op pauze, dan zie je gelijk in de balk de tijd terugspringen. Wil je dan verder kijken dan zit je ineens in het voorgaande programma. Oftwel, pauzeren kan niet.
Ik mis de tv van XS4All zo enorm. Ik kan dit niet meer verkopen aan mijn gezin.

Voor de volledigheid, opnames terugkijken via de app en dan streamen naar de tv gaat net zo slecht.

Locatie: Haaglanden.