Opnames van SBS6 werken weer eens niet (en blokkeren de Amino)

Ben ik de enige met dit probleem?
Al enkele dagen zijn opnames van SBS6 niet te bekijken. Opnames van bijvoorbeeld NPO, VRT, BBC First… werken gewoon wel.
Op de computer geven de opnames een “netwerk fout” melding en op de Amino blokkeert het kastje helemaal en moet je de stekker er uit trekken en weer opstarten.

Er zijn discussies over het nut van opnames. Welnu, wij nemen bijna alle programma’s die we willen zien op, om wanneer we er eens niet zijn het programma toch niet te missen. Wij bekijken een deel van de opnames uiteindelijk niet, maar wanneer we ze toch willen zien is het wel lastig dat ze niet werken en dat het Amino kastje iedere keer blokkeert.

Hoi @pauldebra ,

Je bent niet de enige en er zijn inderdaad een aantal opnames die bij de bron corrupt zijn geraakt. Hierdoor laten ze bijvoorbeeld de Amino vast lopen. Alle opnames die als voorbeeld door hebben gekregen hebben we ook gedeeld met Canal Digitaal.

Enige nadeel is dat deze opnames voor de Amino niet te herstellen zijn, maar vaak via de apps of https://livetv.canaldigitaal.nl wel nog te kijken zijn.

Er is gisteren nogmaals gekeken door Canal Digitaal naar de problemen die hiermee worden ervaren en zijn er wat zaken herstart. Het zou nu niet voor moeten komen.

Mocht dit wel zo zijn voor opnames die na gisteren (6 september) gemaakt zijn… laat het ons weten en we zullen dit direct bij Canal Digitaal doorspelen.

Mocht het binnen 7 dagen na uitzenden van het programma zijn, kun je natuurlijk ook kijken of je via TV gemist het programma terug kunt kijken.

1 like

Het ging bij mij om

  • Escape to the Country donderdag 1 september 17:54
  • Escape to the Country vrijdag 2 september 17:54
  • De Grote Verhuizing zondag 4 september 16:57
    Terugkijken via TV gemist is natuurlijk helemaal geen optie omdat je dan verplicht bent om enorm lange (8 minuten) reclameblokken te bekijken en ook minder interessante fragmenten uit de programma’s zelf.
    Terugkijken via TV gemist is alleen bij NPO 1, 2, 3 een optie.
    En als het bekijken van opnames in de toekomst ook niet meer kan zonder delen door te spoelen dan moet de oude video- of hard-disk recorder weer van stal gehaald worden…

Het statement
" Enige nadeel is dat deze opnames voor de Amino niet te herstellen zijn, maar vaak via de apps of https://livetv.canaldigitaal.nl wel nog te kijken zijn."
klopt ook niet. Via de site zijn deze opnames ook nu niet te bekijken. Ze geven een foutmelding “Er is een fout opgetreden” en dan “Netwerkfout”. En zoals gebruikelijk wordt die melding gevolgd door alleen maar een “OK” knop. Er is geen knop om aan te geven dat dit “Niet OK” is.

Nog een voorbeeld: heb 8 afleveringen van ‘Temple’ (BBC First) opgenomen, wilde afgelopen weekend kijken maar 1 t/m 5 is niet af te spelen. Ook niet via de app.
Afleveringen 6 / 7 / 8 kan ik afspelen maar dat is natuurlijk zinloos. Heel jammer.
Er is geen verband met 6 september: de kijkbare zijn óók van daarvoor.
Op de tv zie ik geen foutcode, de iPad geeft code P912.

1 like

De bewaartijd is naar 3 maanden gegaan, zaten jouw opnames daarvoor?

1 like

Ja en nee - maar er is me dus wel iets ontgaan, waar had ik die bewaartijd kunnen zien??

Opnames zijn van 15-7; 22-7; 29-7; 5-8; 12-8; 19-8; 26-8; 2-9

Met 3 maanden bewaartijd hadden dus eigenlijk niet 3 maar 5 afleveringen afspeelbaar moeten zijn. Had niks uitgemaakt natuurlijk, ik had in september moeten kijken :frowning:

Wat zeker niet klopt: op het tv-scherm staat bij élke aflevering, van de eerste tot de laatste: nog 7 dagen te bekijken.

En op de laptop respectievelijk: nog 11 / 18 / 25 / 2 / 9 / 6 / 23 / 0 (!) dagen te bekijken. Dat is dus zeer chaotische, zinloze, foutieve info…

Bij Canal Digitaal zijn ze niet zo handig.
Het is heel aannemelijk dat ze hebben geblunderd met de verandering.