Out of office en sieve filters doen helemaal niets

Het zelf ingestelde sieve filter, maar ook het standaard out-of-office bericht op alle email adressen (is standaard optie “Afwezigheidsbericht voor alle e-mailadressen”)
ingesteld via Freedom Internet op het betreffende email adres,
dus via E-mailaccount, E-mailfilters, Lijst,

doet helemaal niets.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Dag @PeterB ,

snuffel hier verder even rond, zoek op filter, sieve, enz…

Je vult de schermen in via Freedom bij Soverin (die de e-mail verzorgt).

Er zijn items, die vermelden dat de reactie soms pas na 15 minuten merkbaar wordt (heeft -denk ik- te maken met synchronisatie)
Er zijn items, die melden dat je even moet wachten met klikken op nadat je het scherm hebt ingevuld.

Hopelijk zit ergens op deze Freedom-Community een voor jou handige oplossing.

Dat zal het geweest zijn. In ieder geval voor out-of-office
Maar je kan de out-of-office blijkbaar niet voor één van de aliassen gebruiken, het geldt dan voor alle aliassen.
Dus het zal toch via een sieve filter moeten.
Dat ga ik weer proberen en nu meer geduld met testen

Dat lijkt mij normaal, want de aliassen van één e-mail adres verwijzen naar één mailbox; het zijn als de 12 stikkers bij de ene brievenbus in het studentenhuis.

Als die brievenbus niet geleegd wordt, dan zijn dus “alle 12 op vakantie”.

Vanaf het moment dat een e-mail voor een alias binnenkomt, wordt die mail behandelt alsof-ie voor de mailbox zèlf is. Dat zal bij de Out-Of-Office melding dus betekenen dat die ook voor de héle mailbox geldt.

( tenminste, dat zijn mijn bedenksels bij dit geval … )

Misschien kan iemand van :spraydot: Freedom (of Soverin) hier meer exacte uitleg over geven ?!?

Out-of-office berichten hebben ook andere doelen dan echt out-of-office en zijn dan email adres specifiek.
Vervelende is dat als je out-of-office instelt, het er niet bij staat dat het voor de hele mailbox geldt, ook al ben je ingelogd met een specifieke alias; Misser in UI.

Betekent dat je voor alias specifieke retour berichten, je iets met sieve filters moet doen. Maar een goede handleiding heb ik nog niet gevonden. Iets voor de helpdesk pagina’s denk ik.