[Forum:] Over Discourse

Nou, dat vind ik wel een goede suggestie. Ik ben ook alleen maar bekend met de klassieke forums en ik ben nog steeds aan het zoeken hoe het allemaal werkt. De eerste melding kwam van een bot en dat was even schrikken. Ik dacht dat ik iets fout had gedaan, maar gelukkig gaat het nog goed. LOL.
Ik was dus ook aan het zoeken naar een soort handleiding wat je wel vaker tegen komt op forums maar ik kon het niet vinden.

@anon17744841 er staat een moderator-symbooltje achter je accountnaam, maar ik denk dat het goed is als Freedom medewerkers zich iets duidelijker kenbaar maken. Je profiel is verborgen.

@loopen er is geen gebruikershandleiding in PDF vorm o.i.d. voor Discourse. Een veelgehoorde klacht. De bedoeling is dat de bot je wegwijs maakt. Kijk hier voor uitleg in het Engels. Dat ook zoiets wat even wennen is.

Edit: hier staat toch een soort handleiding, ook in het Engels.

1 like

@FreedomBot display help

Hallo! Zeg @freedombot help weergeven om te ontdekken wat ik kan.

@freedombot help weergeven

@moderators dat werkt nog niet helemaal.

Dank je wel voor de informatie. De handleiding houd ik voorlopig open, dan kan ik iedere keer even kijken hoe het werkt.

OK, ik geen er vanuit dat moderators Freedom medewerkers zouden zijn.

Zwaar in Alpha fase en het kan zomaar eens zijn dat er kleurtjes en achtergronden gewijzigd worden ‘on-the-fly’.

Zoals het er nu uitziet blijft het waarschijnlijk wel even een tijdje bestaan. Ben nog wel naar een wat betere achtergrond aan het kijken, maar aanpassingen komen wanneer ik er tijd voor heb.

@bastiaan : het logo komt wel veel mooier uit, met deze achtergrond.
Ik ga wel testen en meld hier mijn bevindingen wel. :grinning:

Nou zit ik met een probleem: :thinking:
enerzijds hoop ik dat je ‘veel tijd’ hebt om via Beta naar definitief te gaan,
anderszijds hoop ik dat je niet veel tijd overhoud, door de groei van het aantal klanten.

Geen idee of dit de juiste plek is; het is meer een vraag voor de beheerders.

Wanneer ik probeer om de Freedom community toe te voegen aan mijn nextcloud dashboard, krijg ik de melding

Toegang tot toepassingen autoriseren

Sorry, u hebt niet het vereiste vertrouwensniveau voor toegang tot de gebruikers-API.

hoe zou het vereiste vertrouwensniveau verkregen kunnen worden?

Ik ken die Dashboard app voor Nextcloud niet, maar ik krijg de indruk dat er een Discourse widget geïnstalleerd moet worden om dit mogelijk te maken.

Correct, die widget heb ik geïnstalleerd. Daarna geprobeerd om de “verbinding” te leggen met de genoemde fout als resultaat :frowning_face:

ondertussen uitgevonden dat in het beheersgedeelte van discourse om de instelling " min trust level for user api key" gaat.
Daarnaast is een toevoeging nodig aan " allowed user api auth redirects" met de waarde “web+nextclouddiscourse://auth-redirect”

Dit lijkt me iets dat vooral bedoeld is voor Nextcloud en Discourse installaties die onder hetzelfde beheer vallen. Mijn “dashboard” is mijn desktop en homescreen, maar ik werk dan ook op veel verschillende platforms tegelijk, waaronder heel erg proprietary zoals Office 365.

Eerlijk gezegd ben ik nooit een fan van discourse geweest. Het kan deels aan mijn niet al te vlotte PC’tje liggen, maar bij mij zijn discourse fora (ik gebruik er helaas meerdere) zo traag als wat. Andere websites zijn wel vlot zat, dus dat maakt discourse toch een potentiële veroorzaker van de traagheid. Zeker bij wat langere topics is het scrollen naar de laatste post met die slider (laat staan met pagedown op je toetsenbord) een drama. Dat terwijl naar het laatste bericht toe scrollen over het algemeen het eerste is wat ik doe als ik een topic open.
Nou moet ik zeggen dat freedom de implementatie netjes gedaan heeft, de meesten halen hun javascripts bij de grote data handelaren vandaan waardoor je ook nog eens de privacy van je bezoekers te grabbel gooit (een forum kan immers veel over iemands interesse zeggen).

Nee, geef mij maar phpbb of smf. Altijd vlot, zo min mogelijk javascript, werkt indien nodig zelfs in een text-only browser, al hoewel ik ook toegeef dat het ontbreken van mobiele versie daar tegenwoordig “een dingetje” is :wink: .

Niet specifiek over Morph, maar er is het nodige te doen op het forum van Discourse zelf over deze melding.

1 like

Jammer dat de Community dicht gezet word voor oudere browsers en ik zal dan ook de grote computer moeten starten om hier nog mee te kunnen doen.

Ik gebruik Waterfox (Firefox 68.a) op Android. Bij een nieuwere Firefox variant krijg ik CAD (cookies auto delete) niet aan de praat dus dat is nog wachten totdat gefikst is.

Ik zal even het topic van Discourse zelf in de gaten houden. Ik zag dat voor iOS apparaten al iets van een soort van fix zou zijn. Mogelijk dat we volgende week nog weer even een update draaien en alle veranderingen meenemen die zijn gemaakt.

Probleem is alleen dat het voor ons geen optie is om de community niet te updaten, dus dat op een gegeven moment oudere browsers niet meer ondersteund worden is een mogelijkheid. Zorg er daarom altijd voor dat je een browser/OS gebruikt welke up-to-date is. Dat is security wise ook aan te raden. :slight_smile:

1 like

De update die in het topic (op die van Discourse zelf) vermeld is, is nu ook doorgevoerd op de community. Dus voor iOS zou de community nu weer goed weergegeven moeten worden. (dat heb ik ook kunnen testen). Voor andere browsers en OS-en is het voor mij lastiger te testen.

2 likes

De community is weer van slot gegaan en op Android met Waterfox heb ik weer alle toeters en bellen.

Dank voor het updaten.

Kwinkslag voor een nieuwe ‘banner’:

Please upgrade your version of Discourse to provide, view rich content to your visitors.