[Overheidsbeleid:] Corona / vaccinatiepaspoort / ID-bewijs

In Israël hebben ze toch ook een papieren alternatief met een QR er op.
In combinatie met een ID kaart, kan dit toch niet moeilijk zijn.
Maar dan komt het leger aan deskundigen, die er een half jaar over gaan praten.
En dan is het herfst.

Ik geloof dat ik er “tijdelijk” geen gebruik van zou maken.

Ben je natuurkijk wat mij betreft helemaal vrij in.
Maar dan ga ik je niet tussen publiek zetten dat dit, voor een veilig gevoel, wel doet.

@Drs_W , dank

Gr. E

Ik denk dat ik voorlopig de horeca ondersteun door wat vaker eten thuis te laten bezorgen, de groepen dus ook terrassen mijd ik voorlopig even. Dus wees niet bang dat je me apart moet zetten oid, dat doe ik zelf al.

Ik heb niet zo’n moeite met een app, zeker niet als die weer zo open ontwikkeld wordt als de corona-melder-app.

Voorlopig laat ik mij niet inenten om persoonlijke redenen. Ik weet nog niet of ik het daarna wel zou doen. Wat ik wel goed vind, is dat de app niet vrijgeeft waardoor hij aangeeft dat je virusvrij bent.

Zolang je dan maar niet via thuisbezorgd besteld, dan houd de horeca er nog steeds niets aan over en spek je alleen de diepe zakken van thuisbezorgd.

Ik heb sowieso een hekel aan die gasten. Heb 1 keer per ongeluk via hen besteld ipv direct bij het restaurant. Zij bieden namelijk vaak een website aan waardoor je denkt bij het restaurant zelf te zijn.
Gevolg was dat ik meerdere keren per week reclame mail van thuisbezorgd in mijn mailbox kreeg. Elke keer via de link in de mail afgemeld, maar een week later kwam die troep weer binnen.
Ik heb ze meerdere keren een boze mail gestuurd over hun praktijken zonder resultaat.
Uiteindelijk een mail gestuurd waarin ik dreigde met juridische stappen.
Nooit antwoord of excuses op deze mail van ze gekregen, maar de reclame mails van ze bleven eindelijk wel weg.

Ze wringen dus niet alleen de horeca uit, maar zijn ook zeer aggressief in hun spam mailingen.

Uiteindelijk is het denk ik ook beter voor de horeca om het zelf even op te halen dan het te laten bezorgen.

Iedere vorm van steun is en blijft welkom :+1:

En dan zijn we ook weer bij de keuzes en consequenties;
Het staat ieder bedrijf vrij zich aan te melden bij een of andere “thuisbezorgd”’.
Je krijgt schijnbaar veel orders, maar verdiensten per order lopen idd wel fors terug.
Was voor mij een reden om het niet te doen.

Het spammen zal gerust een deel van het verdienmodel van thuisbezorgd zijn.
(zijn sommige schijnbaar toch gevoelig voor)

Zou een goed plan zijn denk ik om naast de tegenwoordig verplichte afmeld knop een soort van “spam knop” verpliocht te stellen in (marketing)emails.
Deze zou danm niet moeten melden naar de afzender van de mail maar naar eoa “waakhond” (gevaarlijk woord).

1 like

Nee ik bestel op de websites van de bedrijven zelf.
En niet alle bedrijven zijn geopend voor bezoekers.

Ik heb behoorlijk last van Spam allergie… Het is niet moeilijk om op mijn persoonlijke zwarte lijst te komen.

1 like

Er is ook een ergernis bijgekomen.
Je krijgt direct een mail.
Wat vond u van de bezorger?
Sprak hij wel netjes. Was hij op tijd. Had hij zijn bedrijfs-petje wel op.

1 like

Ben absoluut geen voorstander van het Corona vaccinatiepaspoort, maar als we dan toch allemaal VERPLICHT een nieuwe ID kaart/paspoort moeten hebben dan kan het toch net zo goed daarin worden meegenomen? Ook daar mij niet gezien als voorstander, maar dan heb je simpelweg helemaal geen keuze meer. Dan hebben we in ieder geval 1 kaart met alle gegevens die ‘men’ maar wensen kan die alle instanties en bedrijven meteen aan hun eigen online databases kunnen toevoegen.

Net als met die vinger afdrukken…

voor je gaat even je vinger in kaarsvet doen (niet té heet natuurlijk) …
Dan hebben wij straks allemaal dezelfde afdruk.

Oeps, :blush: is dit systeemtreitering ?!?

1 like

Privacy First: Wetsvoorstel corona-testbewijzen zet privacy onder druk + Originele bron

Privacy Web: Het recht op privacy ten tijde van corona

Hoewel in verschillende nieuwsberichten is bepleit dat de overheid werkgevers kan helpen door vanuit een nationaal belang aan te geven dat tijdelijke preventieve maatregelen - zoals preventieve screening van medewerkers op COVID-19 - wordt toegestaan, volgt de AP deze lijn (nog) niet.

en hopelijk blijft de AP zo verstandig deze lijn niet te volgen.

1 like

Kabinetsappreciatie Digital Green Pass over het voorstel van de Europese Commissie

Kabinetsappreciatie_Digital_Green_Pass_-1.pdf (96,0 KB)
Het venijn zit hem in de staart…
- pagina 9 van de brief -

"De [red. Europese] Commissie wijst op het feit dat de bepalingen van de voorgestelde verordeningen moeten worden opgeschort zodra de WHO aangeeft dat de COVID-19-pandemie voorbij is. Tegelijkertijd geeft de Commissie aan dat de toepassing ervan moet worden hervat indien de WHO een nieuwe internationale gezondheidscrisis (public health emergency of international concern) afkondigt als gevolg van een uitbraak van SARS-CoV-2, een variant daarvan, of soortgelijke besmettelijke ziekten met epidemisch potentieel. Het voorstel van de Commissie om over de toepassing van bepalingen van de verordeningen te besluiten middels een gedelegeerde handeling heeft het kabinet, het gezien de impact van de verordeningen op het dagelijks leven, er de voorkeur voor dat over de toepassing van de verordening (stopzetten of weer activeren) de Uniewetgever besluit Daarbij heeft het kabinet er de voorkeur voor de verordeningen tijdelijk van karakter te laten zijn en in beginsel alleen van toepassing op een uitbraak van SARS-CoV-2 of een variant daarvan.

Het kabinet heeft bovendien twijfels bij het voorstel om een spoedprocedure zonder nadere inkadering mogelijk te maken voor het vaststellen van gedelegeerde handelingen en uitvoeringshandelingen. Vooralsnog spreekt het voorstel slechts van spoedeisendheid als criterium. Het kabinet zou hier graag meer (inhoudelijke) criteria aan te verbinden. Ook acht het kabinet het onwenselijk dat in het voorstel de bevoegdheid tot verlenging van de verordeningen uitsluitend gekoppeld wordt aan de uitspraken van de Directeur-Generaal van de WHO. Een eigen afweging van de Uniewetgever geniet wat betreft het kabinet de voorkeur."

De Europese Commissie probeert de deur op een kier te zetten om (nog niet ingevoerde) tijdelijke maatregelen nu al ruimer te laten interpreteren en vast te laten leggen. De Jonge en Grapperhaus hebben hier hun bedenkingen bij. Benieuwd of onze regering inmiddels heeft geleerd van het nationaal opschorten (en gepland afschalen) van eigen tijdelijke maatregelen, dit kan projecteren naar toekomstig Europees niveau en kan inschatten hoe moeilijk het zal zijn om ‘iets dat bovenop de prioriteitstapel ligt’ op dat niveau ongedaan te maken met instemming van alle (o.a. toerisme-afhankelijke) lidstaten.

Vandaag zijn de aanvullende vragen van de diverse kabinetsfracties gepubliceerd. In het nieuwsbericht van Security.nl vind je een korte samenvatting.

Het plaatsen van de link naar security.nl vind ik Freedom onwaardig.
De reacties die daar anoniem geplaatst worden vallen m.i. in de categorie stemmingmakerij en zijn bijna allemaal van de zogenaamde wappies.

Neem dan enkel de tekst van het nieuwsbericht over.

2 likes

@anon65565891:
Security.nl is één van de weinige kanalen waar zulk specifiek nieuws en dan met name de uit Nederland afkomstige berichten, overzichtlijk en snel worden gepubliceerd.

Voor wat betreft de comments op die website ben ik het met je eens (de reacties daar negeer ik). Het liefst zou ik ook specifiek het nieuwsbericht alleen weergeven. Aan de andere kant geeft het plaatsen van de link wel meteen de (beschikbaarheid van de) bron aan en dat zie ik zelf als belangrijker dan de comments eronder.

In het vervolg zal ik er rekening mee houden niet de link te plaatsen maar de tekst zelf.

1 like

Alsjeblieft niet, dan moet ik door jouw geplakte tekst vergelijken met de originele tekst.

En wat is hier freedom onwaardig aan, iedereen mag een mening hebben, ook anoniem, dat heet ook vrijheid.
Ik negeer deze comment zodra ik deze naar waarde heb geschat en een anonieme post zal lager door mij gewaardeerd worden dan een controleerbare bron,

1 like