[Overheidsbeleid:] Electronisch Patiënten Dossier (EPD)

https://www.digitaleoverheid.nl/nieuws/inloggen-met-digid-verplicht-bij-steeds-meer-zorgaanbieders/

@Erik : Die dumbphone daar ga je het straks niet meer mee redden. De keuzevrijheid voor digitale devices wordt hiermee aan banden gelegd, ook de-Googled en Linux telefoons waar F-droid niet (goed) op draait of waar de gebruiker er bewust voor heeft gekozen F-Droid niet te installeren hebben het nakijken. De overheid meent dat iedereen toegang zal hebben en gaat ongeremd verder met de digitalisering. Privacy First heeft al eerder signalen afgegeven dat de overheid burgers dwingt om Apple of Google te gaan gebruiken

Tot zover de uitgangspunten van de Rijksoverheid ten aanzien van Open Source en de ‘openheid’

Open, tenzij

Software die met publiek geld is ontwikkeld, moet zoveel mogelijk aan de samenleving worden teruggegeven. Dat is de kern van het ‘open, tenzij-beleid’ dat staatssecretaris Knops (ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, BZK) in 2020 met de Tweede Kamer deelde.