[Overheidsbeleid:] Keuzehulp verkiezingen

Als ik de uitspraken van Merkel lees, is het in de EU al zo goed als besloten een digitaal vaccinatiepaspoort in te voeren. Uitvoering neemt 3 maanden in beslag.

In de oorspronkelijke EU plannen stond het voor 2022 op de agenda.
Maar Israël heeft al een systeem.
Ik lees hier en daar de kreet adopteren.

Die dienstplicht is er al in NL, nooit weggeweest ook.
We hebben alleen geen opkomstplicht meer.

@anon17744841 had het over dienstplicht voor iedereen. Volgens mij geldt de Nederlandse dienstplicht alleen voor de mannelijke helft van de bevolking.

Kijk eens hier? klik

Dat vaccinatie-paspoort is al lang geen Nederlandse kwestie meer.
Als Europa beslist dat het er komt, heb je geen keuze.
Voor een jaar geleden hadden ze het er al over, het is gewoon doorgeschoven naar het Europees Parlement.

En het stoort me enorm, hoe makkelijk ze er over praten dat dit wel even in de telefoon kan.
Gaan ze iedere toegang aan een evenement opslaan?
Over de app in Israël zijn ook al horror verhalen waarvan je niet weet of ze waar zijn.
Maar je mag daar de QR ook op een papiertje meenemen.

Kan ik ook de QR van de buurman meenemen?..
Ofwel hoe fraude gevoelig wordt dit, hoe goed beveiligd wordt het…

Dat staat dan weer op gespannen voet met een ander EU proefballon afzwakken van encryptie…
Maar dat zijn allemaal zaken waar de politiek niet zo druk om maakt, dankzij een overweldigend gebrek aan kennis.

De Grapperhaus wet, terug naar TLS 1.0 :clown_face:

Wat mij betreft is iedere vorm om de (horeca) bedrijven weer open te krijgen welkom.
Deze situatie is voor ondernemers niet te doen.
9 maanden dicht en alle kosten lopen gewoon door.
En begin alsjeblieft niet over de bijdragen van de overheid, wat dat is echt een lachertje!

Gr. E

Gelijk @Captain !

Wat wij kunnen doen, dat is nu (en straks) binnen de gestelde grenzen de (horeca-)ondernemers zoveel mogelijk helpen; een kopje meeneemkoffie, straks gaan eten op het toegestane terras, enz.

Één mens kan niet zoveel, maar als alle Nederlanders gaan helpen (i.p.v. klagen) dan helpen al die vele druppels,
èn ze houden de sfeer positief.

1 like

Zodra het beter weer wordt, zullen er weer rellen ontstaan.
Dan breekt de bronstijd aan en gaat het helemaal uit de hand lopen in ons land.
De maatregelen zijn ook niet meer geloofwaardig.
De dokter zegt al jaren, je moet niet drinken,roken en te veel eten…bla bla.
Daar trekken we ons ook massaal niets van aan.
Deze witte jassen hebben ons land in de greep.
Ik ben het helemaal zat.

Maatregelen zijn behoorlijk geloofwardig, het aantal griep meldingen dit jaar is nog nooit zo laag geweest.
De Corona maatregelen werken dus (ook voor andere vormen van besmettingen).

De witte jassen zijn een gevolg van ziekten etc. dus ziekte voorkomen betekent minder witte jassen…
(als je het zo wil verwoorden).

Ik hoop dat je op de hoogte bent van de omstandigheid dat er zo’n veertig mensen per dag aan covid19 overlijden. En dat is nog slechts een deel van de werkelijke sterfte, want bij lang niet iedereen wordt de oorzaak van overlijden onderzocht en geregistreerd. Dat zijn bijna driehonderd mensen per week. Een MH17 per week. Wauw.

Wat me opvalt is dat er, anders dan aan het begin van de pandemie, nog maar weinig aandacht is voor deze sterfte, en heel veel aandacht voor het lijden van mensen als gevolg van overheidsmaatregelen.

Ik wil geenszins afdoen aan de moeilijkheden die mensen ondervinden door het overheidsingrijpen, zowel emotioneel als financieel. Ik vind dat de overheid mensen ruimhartig moet ondersteunen en dat kan op een aantal vlakken beter. Ik mis echter de balans in de huidige discussies.

Gelukkig lijkt het er op dat vaccins steeds meer beschikbaar komen, en dat die ook daadwerkelijk een grote impact hebben op ziekte en overlijden. Hopelijk kunnen we over een maand of vier de grootste ellende achter ons laten.

3 likes

Ik ben ook heel benieuwd of ik straks verplicht een overheids app in mijn dombofoon moet hebben om weer een normaal leven te krijgen. Alles moet tegenwoordig met dat apparaat.
Nieuwe app, dus weer een hele discussie of die veilig is.
Gekke is, dat de app er al is volgens de media.
Het plan was dat ze hem dit weekeinde al gingen testen op een feestje.

Moet de app wel werken…, (ie iedereen verplicht iOS/Androud?)…
dat is ook niet overal het in gebruik.

… ook op linux-achtige telefoons ?
… ook mijn mijn nog prima werkende Nokia uit 2005 ( alleen éénmaal de accu vervangen ! )

( ooit zei iemand: “ik heb een APP die op ELKE telefoon werkt, ik installeer hem zó voor je !
Ik vroeg: “Echt elke ?” antwoord: “Ja,zeker !
Toen ik mijn Nokia voor hem op tafel neerlegde met de opmerking “Ga je gang”, … :joy: … toen werd het ijzig stil )

4 likes

F-Droid is gewoon opensource tools op android.
anbox is de android emulator die misschien wel/niet op andere systemen werkt. (Het kost iig meer batterij capaciteit als die er ook de hele tijd bij moet…)…

Daarnaast is er nog: microg (dat is mogelijk een betere benadering) provision een Android API zonder (of beperkt) google systemen te benaderen. Maar ik heb dit nog niet voldoende bekeken.

Nu gaan we stemmen.
@anon17744841 Dan sluit je het debat toch gewoon.

2 likes

Kunnen de politici weer gewoon doen wat ze zelf willen :sweat_smile: :+1:

… misschien het Chinese VirusFree-Paspoort ?
Krijg je alleen als je bent ingeënt met het Chinese Vaccin !
Zonder dat paspoort kom je straks hun land niet in.
( nou fiets ik toch al niet zo ver naar 't oosten, dan verdwaal ik misschien )