PGP / versleuteling instellen

Alle begrip voor je besluit… als “feitelijk” gedreven omdat het niet gewoon noch makkelijk is gemaakt en daarom gaat “vertrouwen” op PostGuard & Signal waarvan ik dan weer niet “weet” wat dat is.

Vraag voor algemene discussie . . . . .
Is het principe van versleuteling en haar “key” uitwisseling duidelijk ?
Is het lastig om te implementeren in/aan “welke” omgeving of met “welk” programma ?
Wordt het “te” complex om te gebruiken ?
Omdat je “ontvanger” dat mogelijk kunnen of begrijpen om te gebruiken ?

Terzijde kan via webmail van Freedom basaal PGP worden beheerd, verzonden, verzenden en het ontsleutelen e.d. gaat vervolgens automatisch.

Ik geef wel onmiddelijk toe dat wanneer je meerdere identiteiten of profielen gebruikt en laat staan in verschillende omgevingen, het best een dingetje is om alles te blijven overzien. Vooral omdat je ter veiligheid natuurlijk niet sleutels gaat mixen. In functie gebruik ik een andere sleutel dan als privé persoon richting familie en weer een andere in communicatie met derden etc.etc.

@anon0224 Dan stel ik voor dit topic te sluiten en jouw vraag op te nemen in een nieuw topic

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.