Pricewise vergelijkingen

Ik keek naar Providers vergelijken | Beste internet-aanbieders | Pricewise En daar staat Freedom bij. Mooi toch? Maar als ik dan klik bij pricewise op de link ‘vind jouw Freedom internet-abonnement’ kom ik op een pagina, waar ik mijn postcode en huisnummer e.d. moet opgeven. En als ik dat doe, zijn er op dat adres 7 providers beschikbaar. Misschien staat Freedom niet bevenaan, maar ik had eigenlijk wel verwacht dat het er bij zou staan. Maar dat was niet zo.
Nog even gecheckt of op die postcode Freedom beschikbaar is via Bestellen | Freedom En jawel hoor, inclusief introduktiekorting.

Bij mij is Freedom Internet wel te vinden in de resultaten, echter zie ik het pas na een druk op de knop onderin. In mijn geval “Bekijk overige 41 deals”.

Ik heb gecheckt de adressen 1111AH nr. 33 en 1074CX nr. 247 H Volgens Freedom leverbaar, maar komt niet voor bij pricewise als adres waar Freedom geleverd wordt.

Ik zie het, opmerkelijk. Berichtje naar Pricewise sturen?

Bij veel “prijsvergelijkers” lijken ze eerlijk en onafhankelijk te zijn.
Maar heel vaak worden bedrijven gevraagd een bijdrage te leveren voor elke aangeleverde (mogelijke) klant. Werkt zo’n bedrijf niet mee, dan kom je lager in de uitslagen (of helemaal niet voor).

De truuk zit vaak in de samenstelling van de “eisen” waaraan een goedkoop bedrijf moet voldoen. Op deze wijze kan bijna elke supermarktketen in NL wel weer als “Beste BuurtSuper van 2022” of soortgelijke titel op zichzelf hangen.

Bij gas, glas, internet, water en elektra zal het (volgens mij) niet veel anders wezen. Maar dat is mijn vermoeden, laat ik daar eerlijk over zijn.