Problemen met E-Mail?

Volgens de ‘storingen’ pagina op de website (of de RSS feed) zijn er geen storingen, maar ik krijg al uren of helemaal geen verbinding of af en toe heel even. Ook de Freedom Webmail client geeft problemen: "Verbindingsfout! (kon de server niet bereiken)

Dit probleem speelt al enkele weken.Kijk hier: Mail komt met enorme vertraging binnen

Is dat hetzelfde? Zou kunnen. In dit geval kan ik de mailserver helemaal niet bereiken, ook niet via de Webmail (net wel weer even). Ook het Freedom account opzetten in een nieuwe e-mail client wil niet: could not connect to server.

En: ‘weken’?? Werkelijk? Waarom heeft Freedom niets vermeld op de ‘storingen’ pagina en waarom is het nog niet opgelost? Je zou zeggen dat E-mail in 2022 een goed begrepen techniek is.

Gelukkig loopt mijn meeste mail via andere accounts.

Hmmm… even een quickcheck gedaan mail vv freedom , momenteel near-second geen probleem (meer). Mogelijk is e.e.a. geherstart.

@FreedomBot → Ik blijf aantekenen dat het zinnig is dat Freedom een mailmonitor inricht zodat we zelf niet hoeven te raden of/waar het aan ligt.

1 like

Net weer geprobeerd (25-9-2022; 19:15) en idd nu geen problemen meer. Webmail werkt dus ook weer normaal. Account toevoegen in E-mail client ging ook prima.

Ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat er niet een of andere mail monitor loopt, maar zo niet, lijkt me dat zeker zinnig.

1 like

nu (26-9-2022; 22:00) weer problemen. Mail ophalen via een mail client wil niet en webmail.freedom.nl wil in het geheel niet openen.

1 like

Ook gek: vanmorgen verschijnen 10 berichten als ‘nieuw’ die al bijna drie weken in de prullenmand zaten!

Zag in een ander item dat bij anderen hetzelfde gebeurt.
Okee, niet echt een probleem.
Nu net werd ik gewaarschuwd dat mijn account offline is - kon gewoon mails versturen… óók niet echt een probleem, maar iets klopt er niet