Reggefiber aansluiting down - wat nu?

Sinds het begin van de avond of zo, is mijn Freedom Internet aansluiting down. Op de FTU zie ik de groene LED van Power, groene LED van Ethernet maar de middelste “Glas” LED is uit.

Ik heb de FTU al gepowercycled maar dat helpt niet.

Als ik naar het straathuisje loop voor onze wijk (een paar straten verderop) hoor ik vanuit de straat gepiep komen uit dit straathuisje, gepiep van een voeding of zo iets.

Ongeveer een jaar geleden ben ik ook mijn aansluiting kwijtgeraakt; dat bleek achteraf een fout te zijn waarbij KPN mijn aansluiting geruimd had maar ik verwacht niet dat ze dit soort werkzaamheden op een zondagnamiddag doen.

Gezien de te verwachten telefoondrukte op maandagochtend: is bovenstaand verhaal, met klantnummer, postcode en huisnummer, voldoende voor de Freedom helpdesk of hebben ze nog meer nodig?

Geert Jan

Voor bestaande klanten willen ze ook graag je email adres, maar als je ‘buiten om’ ook bij je freedom email kan, gewoon vanaf daar mailen.

@GeertJan Zit je op PON (gedeeld) of AON ?

Mijn Reggefiber AON gaat ergens onder de grond (begraven) centraal vanaf de hoek van de straat naar de POP en heeft dus op dat pad sws geen voeding nodig.

Of de Netwachter als de stroom er af is.
Hier gaat ook alles piepen als de stroom er af gaat.

Sorry voor de late reactie. Gistermiddag werd de oorzaak duidelijk: er stonden een aantal busjes van Enexis, met graafmachines, lapapparatuur en al.

Het bleek dat de 230V ringleiding die o.a. het straathuisje voedt. “De hele wijk heeft zonder internet gezeten”, zo heet het. Dat gold overigens ook voor een stuk van de straatverlichting dat was al eerder zo, maar nu kwam het straathuisje erbij en kwam Enexis in actie.

Ik heb maandag ook contact gehad met Freedom. Het werd me niet duidelijk of ze konden zien of de fiberlink actief was: “dat was een andere afdeling”. Dat helpt een helpdesk natuurlijk niet echt als een helpdesk niet zelf kan kijken.

Voor de goede orde, dit is een Reggefiber AON netwerk, met NTU (niet FTU, sorry) van ZTE. Downtijd totaal zo’n 18 uur.

Het sturen van een ticket per mail blijkt overigens geen zin te hebben - “hebben ze niet naar gekeken” dus je moet wachten in de telefonische wachtrij. Tja.

Geert Jan

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.