Reviews op ervaringen.nl

Lieve community leden,

Reviews zijn erg belangrijk in het oriëntatieproces van onze mogelijke nieuwe klanten. We scoren erg mooi bij de consumentenbond en op een aantal andere sites, maar op ervaringen.nl blijven we een beetje achter. Kijkend naar andere providers zijn de oordelen vaak aan de negatieve kant aldaar.

Als je zin en tijd hebt, mag ik jullie dan vragen om een review te schrijven? De “N” is nog klein dus het gemiddelde is te sturen.
Ik wil jullie wel vragen om eerlijk te zijn, ik ga hier niet vragen om positieve reviews. Eerlijkheid voorop (al hoop ik wel dat jullie gemiddelde mening hoger is dan de 5,5 die het nu is. :wink: )

https://www.ervaringen.nl/freedom.nl

Gr,
Twan

3 likes

face-with-rolling-eyes_1f644

Alle reviews < 3 sterren klagen over hetzelfde pakket onderdeel. Lijkt me dat het meer zin heeft daar wat aan te doen. (Tenzij je natuurlijk van mening bent dat de klagers ongelijk hebben)

1 like

Freedom doet juist heel veel aan het ‘tv probleem’ maar zijn afhankelijk van CD en hun techneuten voor de echte oplossing.

Valt me wel op dat alle andere internetproviders er vele malen slechter vanaf komen bij de reviews.

2 likes

Wel jammer dat Freedom puur t.a.v. een eindgebruikers voorziening als merk wordt veroordeeld.
Het kan raadzaam zijn wat meer aandacht te schenken aan -en op verwachtingsniveau van “gewone mede gebruikers” die TV willen kijken.

Ik ken diverse gezinnen die heel graag zouden willen overstappen maar de wannabe ervan er niet aan begint (vanwege het “jij wilde toch zo nodig - hier - Freedom” risico) omdat als iets bij KPN/Ziggo fout gaat, die als “betrouwbaar verondersteld” Merk kennelijk minder blaam treffen.

Oproep werkt, inmiddels bijna een punt hoger :slight_smile:

3 likes

Ik dacht al, waarom ineens zoveel positieve reacties op ervaringen.nl. ?
Het komt dus niet uit de mensen zelf maar via een oproep van een moderator de community van Freedom.nl
De gebruikers moeten eerlijk zijn maar ook de cijfers van Freedom omhoog stuwen.
Dat riekt naar een verkapte manier om de de cijfers te manipuleren over hoe geweldig Freedom is. Blijkbaar was een 5,5 niet voldoende om de sier te maken.
Dit had ik niet verwacht van een provider die zich voor beter voelt dan ander providers. Die heb ik NOOIT bij xs4all/kpn gezien.

Heb gevraagd om eerlijke reviews, niet om positieve.
Bij andere niet nader te noemen providers wordt dit wel degelijk gedaan alleen iets minder netjes, twee voorbeeldjes:
1). Alleen klanten vragen die net een positive ervaring hebben gehad met de klantenservice
2.) Het personeelsbestand oproepen om reviews te plaatsen

In mijn ogen zullen voornamelijk mensen die geen positieve ervaring hebben graag dit willen uiten en doen dat onder andere via die website. Dus dan is het logisch dat iets snel een lage waardering krijgt.
En zoals Twan al aangeeft, heeft hij om eerlijke reacties gevraagd.

2 likes

Je vraagt niet om positieve reviews maar je hoopt wel dat het eindcijfer boven 5,5 uitkomt.
Vervolgens je juicht als het gemiddelde 1 punt omhoog is gegaan dus je doel van je opriep is bereikt.
Nu rep je over ander providers die het minder netjes doen. Het kan mij eerlijk zeggen niet schelen wat de ander providers doen.
Je gaat juist niet naar die providers omdat ze het niet eerlijk spelen. Je wilt bij Freedom juist om iets beters te krijgen. Maar dit ?
Teleurstellend

Ik weet niet, maar je probeert wel een hele negatieve stelling neer te zetten (zoals de waard is… enzovoort).
zelf heb ik ook een review neergezet, en tussen de regels door beschuldig je mij (en vele andere review schrijvers) dus ook van een valse review neergezet te hebben.
Nou wil ik niet spreken voor alle andere review schrijvers, maar voor mijzelf vind ik dat nogal erg beledigend.
Ik mag hier dan een moderator zijn, maar ik ben absoluut geen marionet met de draadjes in handen van Freedom en bepaal echt volledig zelf hoe en wat ik in de wereld gooi over Freedom.

En ter informatie, ik kende het bestaan niet eens van deze ervaringen.nl

2 likes

Ik ben er van overtuigd dat Freedom meer als 5,5 waard is daar.
Als alleen klagers de weg weten naar de site, geeft dat een onjuist beeld.

2 likes

Waarom zou een gevraagde review niet kloppen ?

Daarbij is het vragen om reviews imho niet dus negatief te bestempelen. Hoe moet anders een oordeel verkregen worden als niemand dat geeft en dus kan waarnemen. Dat het puntenaantal omhoog gaat is vooral dat dit meer dan terecht is en ook best gezegd mag worden. Net zoals anderen zwaaien met (hun) verkregen waardering.,

Ik weet van andere (telecom)providers & bedrijven dat die in de keuken tegen betaling, mensen inhuren te kunnen stijgen in lijsten en dan keihard door het ijs zakken omdat ze de belofte het niet waarmaken.
Vooralsnog heb totaal niet indruk dat Freedom zich daarop/mee richt omdat dit haaks staat op haar principiële uitgangspunten. Ik ben blij dat Freedom zich onderscheidend en competitief wil meten met (grote) anderen die vooral gaan voor aantallen van het eigen marktaandeel.

1 like

Dit topic is 14 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.