S002 Zenderlijst leeg - Geen zenders beschikbaar in de gids

Hier ook zojuist s002 zenderlijst leeg. Box uitzicht en weer ingeschakeld maar blijft nu telkens hangen bij “starting network” en verder gebeurt er niets meer.

Hoe zou ik de box weer werkend krijgen?

Probeer een herstart van de Fritzbox (of eigen router)… Of kijk op de router of die op VLAN 4 verbinding en een DHCP lease heeft.
Interface uit/aan voor VLAN-4 op de router zou voldoende moeten zijn om een DHCP request end rest weer op gang te helpen.

Kijk ook even of je Fritzbox de laatste versie firmware heeft (07.21), mogelijk dat dat ook van invloed zou kunnen zijn. Er zitten in ieder geval een hoop bugfixes in de nieuwe versie.

Het valt me op dat de S002 melding bij via de ontvanger iedere dag stipt om 00:00 uur verschijnt en verder niet. Een goede reminder om te gaan slapen dat wel.

Ik kreeg die melding op het moment dat mijn Fritzbox rebootte na de firmware update.

Misschien een gek idee, maar zou er je fritzbox een tijdsinstelling zitten of zo.

Heb je wel de laatste firmware versie geinstalleerd?

Op de 7590 zit de de laatste FW versie 7.20
Alleen voor het gastaccount is het toegangsprofiel beperkt van 22:00 - 06:00 uur. Er is dus niet een directe relatie met de tijd van 00:00 uur waarop de S002 melding in werking treedt.

Heb de laatste fritz firmware maar zojuist om 2010 uur weer de beruchte s002 melding

Log van de Fritz zegt

Disconnected the powerline adapter Intellon Enabled Product

De knowledge base van Fritzbox suggereerd dat het een probleem zou kunnen zijn met het stopcontact waar de adapter in zit.

Klik

Vreemde constatering:
Om 23:50 uur start ik een serie-opname en jawel…om exact 00:00 uur weer de S002 melding in beeld. Meteen herkenbaar en maak mij in gedachten alvast gereed om de boel af te sluiten.

Tot mijn verbazing verdwijnt binnen 5 seconden de S002 melding en schakelt de Amino over naar de reguliere TV uitzending via de laatstgekozen zender. Dat lijkt mij dus geen kwestie van een probleem met een stopcontact en wel heel toevallig dat het de zoveelste dag op rij is dat er een melding verschijnt op exact dezelfde tijd.

Wanneer ik vervolgens de opname weer wil hervatten op het punt waar ik was gebleven (Menu -> Mediatheek) komt de volgende melding in beeld

!(S110) Offline
Op dit moment wordt deze functie niet ondersteund

Deze melding verdwijnt ook binnen 5 seconden terwijl de TV uitzending (die nog loopt) gewoon doorgaat. Meteen getest: alle opties in het menu (incl. zoekfunctie) geven de S110 melding, radio -> “geen zenders beschikbaar”, ‘mijn account’ en ‘meer’-> blanco scherm. Dit terwijl de TV-zender gewoon wordt uitgezonden, er is dus gewoon buffer. Zodra van zender gewisseld wordt verschijnt alsnog de S002 melding en loopt de uitzending dan pas vast.

Dit ligt daar dan overduidelijk niet aan. Ik denk dat dit ook iets is voor de helpdesk om in te duiken.
mailtje naar helpdesk@freedomnet.nl dus maar. Dan zou ik ook jouw laatste verhaal in die mail zetten.

1 like

Net als de avonden ervoor exact om 00:00 uur de S002 melding. Om 07:00 uur nog hetzelfde.

Gevolgde stappen:
  • reboot Fritz!Box (voeding los): geen resultaat
  • reboot Amino (voeding los, 30 sec.): Amino logo verschijnt, daarna melding dat er geen verbinding is (WLAN brandde continue). ‘Retry’ blijft zwart scherm geven
  • nogmaals reboot Amino (voeding los, ditmaal 60 sec.): na bootscherm wordt verbinding hersteld en functioneert weer.

[Topic verplaatst naar de nieuwe rubriek ‘Melding technische problemen’]

Hieraan parallel lopende informatie is beschikbaar via link naar het gesloten topic "Live TV stopt …"

We gaan hier verder. De foutmelding is in behandeling via @reinoud

Ook bij mij is dit probleem opgetreden. Heb de indruk dat het is ontstaan na de automatische update van het modem. Leek hersteld door een reset van het modem. Echter zojuist (20/10) tussen 12:00 en 13:00 viel het beeld/geluid uit met de S002 melding. Om 13:00 uur ging alles weer in werking zonder ingreep mijnerzijds.

Hans

Twee ontvangers met zelfde problemen, dus m.i. niet STB gerelateerd. Beide zijn rechtsreeks met CAT-5 kabel aangesloten op fritz box. Tijdens de storing werkt internet gewoon.

Zelfde melding hier, rond 13.00. Uurtje later was alles ok, maar nu weer mis.

14:55 uur: S002 melding en beeld staat stil
Weet dat dit in behandeling is, aangezien het bij mij voor het eerst overdag is, ter info.

Gevolgde stappen

Geen toetsen op RC die werken, m.u.v. TV volume (dat zou moeten reageren op de soundbar i.p.v. TV. Na harde reset + 1 minuut: bootscherm start op 20.1.82.0.2 versie en direct melding ‘Connection Error’. UTP kabel minuut uit modem gehad, weer harde reset Amino. Standby branddr continue maar geen beeld. 30 seconden RC standby ingedrukt tot standby op Animo ging knipperen, nogmaals op standby RC gedrukt: BEELD!

Na uiteindelijk succesvolle herstart lijkt het wel alsof er iets ten positieve is veranderd, Amino reageert sneller op RC knoppen en als ik Favorieten selecteer wordt deze vastgezet in de TV-gids.

Vandaag zenderlijst leeg gezien… even naar de storing pagina en daar stond wat.

Verzoek om op de storingspagina ook datum en tijdstip van bekendmaking neer te zetten. Dan is duidelijk of iets nog van toepassing is of niet, of dat het oud nieuws is.
Het zou ook helpen als het eindresultaat (opgelost…open, geen-oplossing) met tijdstip ook vet wordt weergegeven aan de onderkant, of onder de titel.

Afgelopen weekend alle mogelijke oorzaken nagelopen. Uiteindelijk bleek het IP-adres dat correspondeerde (automatisch?) een beperkte toegang toegewezen te hebben gekregen.

Na het profiel gewijzigd te hebben in ‘onbeperkt’ verdween de S002 storingsmelding direct en is niet meer teruggevonden. Een oplossing ligt altijd voor de hand als je het hebt verholpen…

Storing is helemaal weg, wellicht dat bij anderen ditzelfde speelt, in ieder geval even de moeite waard om de instellingen in je FRITZ!Box (of ander type) na te kijken.

wijzigen Internettoegang met profiel
  • In browser: fritz.box
  • Inloggen

  • Menu: ‘Internet’ → ‘Filter’ → check corresponderende IP-adres van de Amino TV-ontvanger (IP staat ook in de settings van de Amino zelf ter controle na Menu optie ‘Meer’) controleer in de laatste kolom het toegekende profiel.

  • Als het profiel de connectie beïnvloedt kies onderaan de pagina ‘Toegangsprofielen aanpassen’ → selecteer het gewenste profiel bij het vermelde IP-adres van de Amino (of naam die je eraan hebt toegekend) of simpelweg ‘Onbeperkt’ en klik ‘Toepassen’

óf als je deze optie eerst wilt doorvoeren

  • Topbar: [Tab ‘Toegangsprofielen’] het profiel naar wens instellen.

De S002 melding is een melding die de Amino als ‘standaard’ melding geeft als de verbinding niet goed is.

Meestal is er dan een probleem met de internetverbinding. Denk aan problemen met Devolo’s, modem, bekabeling, netwerk, switches, Glas/DSL netwerk, etc.

De klanten die, na het zelf testen met componenten die mogelijk de oorzaak kunnen zijn van de melding, nog steeds een probleem ervaren wordt aangeraden contact op te nemen met de support van Freedom.