S151 Afspelen programma mislukt (TV Gemist)

Hallo,

Deze vraag gaat over het terugkijken van uitzendingen via TV Gemist.

Allereerst wat informatie over mijn setup:

  • Fritzbox 7590 met alle software up-to-date.
  • AminoTV ontvanger (LAN kabel vanuit Fritzbox)
  • Sony KD-49XF70xx televisie.

Ik heb geen problemen met internet of Tv-ontvangst thuis.

Mijn probleem: met mijn afstandsbediening ga ik op de gebruikelijke manier naar TV Gemist, ik kies een programma van vandaag (paar uur eerder) of van gisteren en wil deze bekijken. Ik klik op OK of Bekijken.

Op de TV zie ik eerst een melding ‘Programma voorbereiden om af te spelen’ en daarna de melding ‘(S151) Afspelen programma mislukt’. Dat is het dan.

Op de website van Canaal Digitaal staat bij foutmelding S151:

‘S151 of C151 Replay error Een programma kan niet worden teruggekeken. Probeer het later nog eens.’

Suggesties en ideeën welkom!

Met vriendelijke groet,
Colm

Heb je dit met alle programma’s op alle zenders?
Hier komt het veel minder vaak voor, de laatste tijd.

Hallo Eric,

Ja, het komt voor in alle programma’s in de TV Gemist lijst.

Colm

Als troubleshoot stappen zou ik je de volgende stappen mee willen geven:

  • controleer of je inderdaad de melding op alle programma’s hebt
  • controleer of je via https://livetv.canaldigitaal.nl/
  • controleer of direct op je modem aangesloten met een LAN kabel je hetzelfde probleem hebt. Zorg er hierbij voor dat de TV-ontvanger het enige apparaat is wat aan de FRITZ!Box verbonden zit en zit het wifi uit.
  • reset het modem naar de fabrieksinstellingen. FRITZ!Box Fabrieksinstellingen | Freedom

Mochten bovenstaande stappen niks uithalen, dan kun je ons mailen met de tijd, programma en zender waar je het probleem mee hebt en wat je al uitgevoerd hebt om het op te lossen. Dan kunnen we hier kijken of we het kunnen reproduceren of dat we even iets verder moeten kijken.

Hallo Bastiaan,
Dank voor de suggesties. Ik reageer aanstaande maandag 18/10 hierop.
Groet, Colm

Hallo Bastiaan,

Door de Amino ontvanger uit- en weer aan te zetten is het probleem opgelost.
Ik heb eerst jou suggesties boven opgevolgd (behalve de modem naar fabrieksinstellingen), zonder resultaat. Dan als laatste heb ik de Amino uit- en weer aan gezet. Ik kan nu TV Gemist bekijken op alle zenders waar dit mogelijk is.

Voor de goede orde: de LAN kabel (van de Fritzbox) gaat eerst naar een netwerk switch (TP-Link TL-SG108E), daarna een kabel naar de Amino.
Bedankt voor je suggesties!
Vr, groet,
Colm

Oeh… de TP-Link switches zijn berucht dat ze niet goed werken met IGMP-snooping. Hierdoor kun je met het kijken van TV via de Amino problemen krijgen.

Het beste kun je deze switches vervangen voor bijvoorbeeld de Netgear GS-108. Zijn bijna hetzelfde qua prijs en functionalteit, maar de Netgear firmware gaat net even iets beter om met IGMP-snooping.

Mijn (bejaarde) switches ondersteunen helemaal geen IGMP snooping. Ik heb daarom mijn Amino in zijn eentje in een eigen VLAN gezet. Dat werkt ook prima, in ieder geval met één Amino. Misschien is dat een idee voor je als je weer op het probleem stuit en je jouw switch (nog) niet wilt vervangen.

Bastiaan, Roy,

Inderdaad sommige TP-Link switches geven problemen met TV kijken. Ik heb eerst een TL-SG108 gekocht, maar er was geen beeld op mijn TV. Ik heb deze ingeruild voor een TL-SG108E switch en mijn TV geeft en normale beeld (dat was in januari 2021). Ontvangst is sindsdien prima (behalve TV Gemist dan)

Ik heb gemaild naar TP-Link support, en dit was het antwoord: “De TL-SG108 heeft ondersteuning voor IGMP V1 en V2 en niet voor V3. We vermoeden dat uw STB (i.e. mijn TV) IGMP V3 gebruikt, daarom raden we aan om de TL-SG108 in te ruilen voor een TL-SG108E die IGMP V1 / 2 en 3 ondersteunt.”

Wat betreft TV-Gemist: de Amino in zijn eigen VLAN hielp niet. Het enige wat werkte was de Amino uit- en aanzetten.

Groet,
Colm