Samenwerking met Canal Digitaal

@Reneetje
Ik zou gewoon Freedom even bellen. Ik kan me voorstellen dat je dan sneller tot een gewenst resultaat komt dan vanuit hier vragen of iemand contact met je opneemt.

Er zal vast iets te regelen zijn als het product niet aan je verwachtingen voldoet.

@Reneetje
Ik zie iedere keer iets verbeteren bij Freedom.
Dat maakt me gelukkig.
Als ze een keer een blunder maken, lig ik in een deuk.
Jouw verwachting van een provider die aan het opbouwen is, is veel te hoog.

1 like

Ik ging er vanuit dat medewerkers van Freedom internet b.v mee lezen in dit forum, wat wel goed zou zijn. Maar voor de zekerheid heb ik Freedom internet b.v benaderd per mail !!!

Dat mag toch ook wel voor die prijs die ik er voor betaal.
Wanneer komt er een topic in dit forum, waar klanten zich kunnen melden die spijt hebben van de overgang naar Freedom internet B.V en voor hun een regeling komt voor contract beëindiging en geld terug ???

Hm : Van bestelling -> installatie komt er het meest nabij. Anders is het “off-topic” de best match.
Maar ik denk dat een telefoontje of mailtje naar de helpdesk een veel beter idee is.

Ja freedom zal zeker op deze forums meelezen, maar het is een neven-kanaal, vooral ingericht om het de helpdesk wat makkelijker te maken om vragen die ook door andere freedom gebruikers kunnen worden opgelost op te lossen.
Voor zaken aangaande je contract moet toch echt direct met de contract partner (ie. freedom.nl) in overleg.

Wat mijn ervaringen betreft: ik ben positief omdat ik vooruitgang zie. Als ik de dienstverlening vergelijk met XS4ALL…
dan is dat een provider die eerst 15 jaar aan de weg timmerde en daarna langzamerhand kreupel gemaakt en omgevallen is.
XS4ALL is niet meer. KPN is een ander bedrijf dan XS4ALL.
KPN heeft het al heel lang niet zo op klanten begrepen, feitelijk zijn die alleen maar lastig, maar ja je moet wel iets verkopen… zelfs al is dat maar een kreupel-net waarbij een deel van de IP internet diensten niet werkt. (Mail uitsluitend via KPN server bv.)…
Er waren een aantal zaken nog niet geregeld die ik wel graag ga zien in de komende tijd… (backup verbinding via 4G/5G?.. leuk; virus-scanner ook leuk en sinds 11/11 beschikbaar, essentieel: alle IP diensten kunnen gebruiken, is al geregeld.)
Toen ik overstapte was telefonie nog niet geregeld, maar dat kan ik ook zelf… dat moet ik wel met >1 nummer, het zal vast op enig moment beter geregeld kunnen worden…, Freedom bestaat 1 jaar en is een goed bruikbare ISP waar nog wel werk aan is.
Als Freedom zich zou ontwikkelen zoals KPN dat doet dan was er over 2 jaar nog niets te zien geweest.

Vaak lijkt buurmans gras groener maar of dat werkelijk zo is?

1 like

Het forum zal allicht iets bijdragen aan de verlichting van de helpdesk, alhoewel mensen eerder de telefoon zullen pakken dan zich (te registreren en) in te loggen op het forum, hun onderwerp te zoeken, de discussie nalezen en dan de mogelijke oplossing te vinden.

Het forum zie ik persoonlijk anders. Wat ik zie is dat een aantal enhousiaste leden bereidt is elkaar te helpen, kennis te delen, tips geeft en probeert van elkaar te leren.

Als betalende klant van Freedom heb ik deze ervaring bij mijn vorige ISP nooit gehad. Daar was onder de klanten een enorme kennis en bereidheid maar niet echt een platform waar klanten in laagdrempelige vorm de kans kregen om hun behoefte aan verbetering kenbaar te maken, nieuwe methodes te leren om hun internettoegang of router-instellingen geleidelijk te optimaliseren, etc. Dat zie ik hier duidelijk wel gebeuren - zonder tussenkomst van Freedom medewerkers.

Persoonlijk vind ik dit een verademing en een geweldige kans om juist dat te kunnen doen wat de vorige ISP niet deed. Mijn enthousiasme is erin gelegen dat door onze eigen input te geven niet alleen alle leden feedback krijgen op allerlei vlakken, maar dat de jonge organisatie door de eigen klanten wordt gewezen welke richting en ontwikkeling door hen gewenst is. Dat betekent dat door mijn eigen aanwezigheid hier, waar ik anders ook zou inloggen, er een manier is om mijn eigen ISP te laten verbeteren. Daar kunnen in de toekomst dan ook de vruchten van worden geplukt. Dat maakt mij in ieder geval blij en is een stimulans om actief bezig te blijven, ik heb al veel geleerd en opties voorbij zien komen (ge-bookmarked) die ik op een moment dat het mij uitkomt graag wil uitproberen. Die leden ben ik daarvoor dankbaar want ik denk niet dat een contact met de helpdesk me op die gedachten zou hebben gebracht.

De aanwezigheid van leden die onderdeel uitmaken van toeleveranciers, belangenorganisaties, de technische staf maakt dat de lijntjes erg kort zijn en dus een ander groot voordeel van dit forum waar ik positief over verrast ben. Hierdoor kunnen zij niet alleen informatie delen, aankondigingen doen, of direct reageren op een gerelateerd topic. Het zijn juist deze personen die behoeften van ons als groep binnen hun eigen organisatie bespreekbaar kunnen maken, het op waarde kunnen schatten en daarmee verbeteringen kunnen pushen.

Met elkaar hoop ik dat we hierdoor een meer toegespitste dienstverlening kunnen krijgen. Het belangrijkste is dat dit forum een plek is waar iedere klant zich thuis mag voelen, gehoord en geholpen kan worden. Ik denk dat we hierin al goed zijn geslaagd binnen een paar weken. Als groep zou het mooi zijn dit platform verder te ontwikkelen zoals wij als klanten van Freedom dat graag zouden zien, Freedom lijkt ons in dat opzicht alle ruimte te bieden.

Edit: realiseer me ineens dat het nu wel erg off topic gaat door mijn reactie. Zo vrij geweest een discussietopic op te starten zodat we hier on topic kunnen blijven

4 likes

Dag,

Ik ben inmiddels twee weken tevreden(!) gebruiker bij Freedom. Ik zie kansen voor Canal Digitaal om te komen tot een mooi product.

Ik ben erg te spreken over de TV-app, de gebruikerservaring die daar gebracht wordt proberen ze ook over te brengen in de set-top-box. Daar mag wat mij betreft best een verschil in zitten, daarmee klopt ook een “ervaring” via de afstandsbediening.

Vergeef me dat ik soms toch een vergelijking maak met de ervaring met de STB van XS4All. Overigens ook niet zaligmakend na de laatste update (dat vergeten we soms, maar haperende box en spontane resets)

De digitale gids zou wat mij betreft met het bladeren het tijdseenheid waarin je kijkt leidend moeten maken. Nu is het bij het bladeren de tijd van het programma leidend, stel dat je dan bij de journaallus van Een uitkomt blader je verder in de gids op een hele rare tijd.

Ik zou het fijn vinden om opnames van een serie die gedaan zijn in een keer te kunnen verwijderen

Er is al veel over gezegd, maar ik zou graag “baas” zijn over de eigen opnames die ik doe, daarmee bedoel ik kunnen doorspoelen van bv reclameblokken.

Bij het door/terug-spoelen (als het kan) zou ik toch frames van beelden zien, daarmee heb ik een beeld waar ik moet stoppen

Via de cijfers in een opname de mogelijkheid hebben om bv minuten vooruit of achteruit te kunnen spoelen. Daarmee bedoel ik stel ik wil 7minuten en 30 seconden vooruit spoelen dat ik de toetsen 730 in kan typen gevolgd door de toets vooruit om vooruit te kunnen spoelen.

Is het mogelijk om via de programma info-knop (op te roepen met het pijltje omhoog naast de volume-knop) ook een mogelijkheid te creëren om door de EPG-informatie te scrollen van de actieve zender (doormiddel van de pijltjestoetsen links-rechts rondom de OK-knop) of door de zenderlijst te gaan (doormiddel van de pijltjestoetsen boven-onder rondom de OK-knop).

Ik kan me ook voorstellen dat zoveel gebruikers zoveel wensen met zich meebrengt. Wellicht dat Freedom samen met Canal Digitaal ook tot een soort user-ervaring-groep kan komen die nieuwe functionaliteit test.

Ik vind het goed te zien dat de wensen, waarbij er ook een dubbeling zit in hetgeen ik post, geïnventariseerd worden. Als dat ook nog een vertaald kan worden in een road-map voor ontwikkeling, naast de eigenstandige ontwikkeling van Canal, denk ik dat veel zorgen weggenomen worden en geeft dat vertrouwen. Kwetsbaar misschien maar dat past denk ik wel bij een provider als Freedom.

2 likes

Ik ben echt niet van plan om over alles te blijven mopperen - voorlopig al tevreden als het weinige wat CD belooft ook waargemaakt wordt.
Maar de afgelopen dagen ging er vanalles mis: ‘uitzendingen gemist’ sprongen terug naar het begin of naar de volgende uitzending, opnames van do en vr weigerden… hetzelfde gebeurde in de app. Dus dat lag niet aan het kastje en nog minder aan Freedom.
Niet leuk.

2 likes

Vooruit spoelen in opnames gaat er niet komen. Dit is bewust uitgezet en is ook geen technische belemmering maar puur een financiële/juridische. KPN zal extra betaald hebben om dit te mogen doen of nog profiteren van een (voor hun) voordeliger contract toen ze iTV eerst zijn gaan invoeren. Canaal Digitaal maar ook bijvoorbeeld T-Mobile Thuis en een stapel andere IPTV providers hebben niet de rechten gekocht om reclames te mogen overslaan. Gezien dat reclames toch wel een kern inkomstenmodel voor veel zenders zijn is dit ook een kostenpost van zo’n aard dat dit niet gaat gebeuren tenzij ze een flinke prijsverhoging in de tv pakketten stoppen. Freedom is nieuw, maar Canaal Digitaal is dat expliciet niet en hier wordt al sinds het begin om gevraagd. Dat het tot nu toe niet gekomen is maakt het eigenlijk wel zeker dat het er in de toekomst ook niet komt.

En hoe vervelend het ook is (ik erger me ook aan reclames), is en blijft het de hoofdinkomsten van de tv zenders.
Ik heb me altijd al verbaasd dat dat bij xs4all tot voor kort wel kon op veel zenders. De tv zenders zouden dan dus niets aan hun uitzendingen verdienen en het iedereen gratis aanbieden, en zoals we allemaal weten, gratis bestaat niet.

Ja inderdaad, het kan wel maar dan moet er uiteindelijk iermand voor betalen. En als dat niet de kopers van reclame zijn dan zijn het de kijkers van de zenders. Dan zijn we ook niet met een verdubbeling van de prijs klaar.

Allereerst welkom op het forum! Fijn dat je je kennis en interesse hier wilt delen.

Ten aanzien van je stellingen ben ik wel benieuwd

Jij bent inhoudelijk op de hoogte voor wat betreft de samenwerking en overeenkomst tussen Freedom en Canal Digitaal, de vastgelegde voorwaarden en exclusiviteiten?

Dankjewel!

Niet specifiek Canaal Digitaal en Freedom maar wel Canaal Digitaal en een andere partij met een groot bereik in de sector. Specifieker dan dat kan ik het jammer genoeg niet plaatsen.

De overeenkomst én samenwerking tussen Freedom en Canal Digitaal lijken op cruciale punten af te wijken van afspraken met andere (grote) marktpartijen en derhalve niet als standaard aan te merken.

Voor de propositie zit daar geen verschil tussen. Canaal Digitaal (eigenlijk M7 Group) gaat niet z’n apps en firmware fundamenteel aanpassen voor één afnemer. Ze gaan al helemaal geen aparte contracten sluiten met alle leveranciers van tv zenders voor slechts één afnemer. Dat laatste is nou net het cruciale punt voor opnames en wel of niet kunnen doorspoelen. RTL, SBS, de NPO, Disney, etc, etc bepalen dit.

Ik zou zonder problemen honderd of twee honderd per jaar meer betalen overhebben voor een fatsoenlijke TV service zoals KPN ons bood. Waarom klanten niet een keuze optie bieden, dat is pas Freedom.

1 like

KPN is ook het straatje ingegaan van “reclame op maat” met de tv.
Dat op basis van kijkgedrag en externe data bronnen.
Een hele zieke manier om extra geld binnen te harken.

2 likes

Het is inderdaad “bood”, dat waren de oude contracten in combinatie met de oude ontvangers.
Bij de nieuwe abonnementen die kpn / xs4all aanbied ziten deze functies er ook niet meer in en krijg je dezelfde beperkingen die je ook bij CD krijgt.

Maar bij KPN niet om de haverklap stilstaand beeld geen reclame bij overgang zenders,. Programma gemist begint op tijd. Goed menu structuur van de gids en opnemen van programma’s. Zo zijn er nog veel meer voordelen bij KPN. En ook nog eens +/- 15% goedkoper.

Plus NPO 1,2 &3 alle programma’s bij het begin kunnen laten beginnen als je te laat bent, ondertiteling voor slecht horende, consistent volume over de zenders en een ergonomischer afstandsbediening die ook zonder bril in het schemerdonker te bedienen is. Enz enz enz enz

1 like